Biskupia Kopa - szlaki turystyczne. Kalkulator szlaków, mapa, zdjęcia i przykłady wycieczek w okolicy Biskupiej Kopy

Menu
Wybierz początek szlaku klikając na mapie w jedną z ikon: . Wybierz dalszą część szlaku klikając na mapie w jedną z ikon: .
  0 km
  0:00   0:00 h
Biskupia Kopa TPG Dębowiec Długota Dol. Bystrego Potoku Gierałcice Glucholazy Głuchołazy Parkowa Jarnołtówek Kalków Kobylica - pomnik J.Eichendorffa Łąka Łąka Prudnicka Marmurowa Dolina Olszak pod Przednią Kopą Podlesie Pokrzywna Prudnik Park Miejski Prudnik PKP Przednia Kopa Przełęcz pod Kopą Przełęcz pod Zamkową Górą Rezerwat nad Białką Rozdroże pod Piekiełkiem ruiny klasztoru Kapucynów Schronisko pod Biskupią Kopą Siodło Skowronków Sławniowice Trupina Trzebina Trzebina granica Uroczysko pod Czechami Wieszczyna Wiszące Skały Wróblik Wzgórze Klasztorne Zbylut 0:00      0:00 0.0km 100m   200m 0p.   0p. 0

Proszę czekać na wyświetlenie mapy!

Delete Page?

Are you sure you want to delete this page?

This action cannot be undone.

Cancel Delete

Wykaz wszystkich szlaków bezpośrednich

Lp Trasa ⌛h:mm km ↗m ↗% ↘m ↘% km/h Uwagi Opisy
1Przełęcz pod Kopą (711 m) Biskupia Kopa TPG (890 m)0.000.0 km0 m0.0 %0 m0.0 %0.0 km/h
2Schronisko pod Biskupią Kopą (850 m) Biskupia Kopa TPG (890 m)0.000.0 km0 m0.0 %0 m0.0 %0.0 km/h1)
3Biskupia Kopa TPG (890 m) Przełęcz pod Kopą (711 m)0.000.0 km0 m0.0 %0 m0.0 %0.0 km/h
Lp Trasa ⌛h:mm km ↗m ↗% ↘m ↘% km/h Uwagi Opisy
4Biskupia Kopa TPG (890 m) Schronisko pod Biskupią Kopą (850 m)0.000.0 km0 m0.0 %0 m0.0 %0.0 km/h1)

Źródła danych

Opisy wycieczek udostępnione przez użytkowników

GÓRY OPAWSKIE - POKRZYWNA-ZAMKOWA GÓRA-SREBRNA KOPA-BISKUPIA KOPA-PIEKIEŁKO-POKRZYWNA

Autor: kyczart

Opracowano: 2014-11-16 12:51:23

Cześć.

Korzystając z pogody wybraliśmy się 11.11.2014r. na wycieczkę w Góry Opawskie. Ja i Fasola zdobyliśmy już w tym roku małą brązową odznakę GOT, niestety siostrze brakuje jeszcze 17 punktów

Kalkulator niezbyt dokładnie wylicza czasy, odległości i punkty więc pozwolę sobie na dokładne przybliżenie i opisanie przebytej trasy.

Mam problem ze wrzuceniem zdjęć może w późniejszym terminie.

Cel; Pokrzywna- Zamkowa Góra- Srebrna Kopa- Biskupia Kopa- Piekiełko –Pokrzywna

Ruszamy z Pokrzywnej spod ośrodka Złoty Potok gdzie krzyżują się trzy szlaki czerwony, żółty, niebieski. My ruszamy szlakiem czerwonym w kierunku Rozdroża Pod Szyndzielową Kopą wspólnie z żółtym szlakiem. Tu szlaki się rozchodzą my dalej czerwonym idziemy na Szyndzielową Kope (533m.) i Zamkową Górę (571m.) następnie schodzimy na przełęcz Pod Zamkową Górą (508m.). Do tej pory przeszliśmy 2.5km. w czasie1.05godz. i zdobywamy 5 punktów GOT.

Dalsza trasa (czerwonym) przebiega wzdłuż granicy z Czechami i wchodzimy na Srebrną Kopę (785m.) następnie do przełęczy pod Kopą lub inna nazwa Przełęcz Mokra (707m.) w 1.15godz. przebyty odcinek to 2.8km i następne 5 punktów GOT.

Teraz czeka nas trochę wspinaczki na Krzyż Pojednania (875m.) gdzie łączą się szlaki niebieski i zielony od strony Czeskiej skąd już kawałek na szczyt Biskupiej Kopy (891m.) Na szczycie jest wieża widokowa płatna dorosły 4 zł. dzieci 2 zł. Odległość to 1.3km. w czasie 0.40godz. i 3 punkty GOT

Już od tej pory będzie z górki do schroniska Pod Biskupa Kopą ok. 1km. 1 punkt GOT i stąd dalej żółtym szlakiem Drogą Anusi do Piekiełka (475m.) około 0.50godz i 3.1km. gdzie ok. 500m. wcześniej dołącza szlak niebieski łączący Jarnołtówek z Pokrzywną. Z Piekiełka zawracamy i niebieskim  szlakiem udajemy się w kierunku nieczynnego kamieniołomu Gwarkowa Perć (400m.) gdzie schodzimy metalową drabiną na dno kamieniołomu. Mijamy jaskinie niestety zakratowana oraz pozostałości po skoczni narciarskiej z 1931r. pozostał jedynie zeskok i dochodzimy do kaplicy polowej zaliczamy nastepne 1.2km. w 0.20godz. Stąd leśną ścieżką wzdłuż Pokrzywnej około 1.7km. wracamy do punktu początkowego.Ostatni odcinek pokonujemy w 0.30godz. i zdobywamy 6 punktów GOT