Szlak - Klimczok ze Szczyrku przez dolinę Biłej

Start:
Szczyrk

Szczyrk znany jest jako ośrodek narciarski - liczne trasy narciarskie, dwa kompleksy skoczni narciarskich. Dla turystów górskich jest punktem wyjścia szlaków na Skrzyczne, Malinowską Skałę i Klimczok. Na Skrzyczne mozna wjechać wyciągiem krzesełkowym.

Węzeł szlaków w centrum Szczyrku u wylotu doliny Biłej.
Szczyrk (435 m) Szczyrk Biła (590 m)
Znaki żółte, niebieskie i zielone prowadzą wspólnie ulicą Górską w górę doliny Biłej. Po drodze po lewej Dom Turysty PTTK, dalej ośrodek narciarski "Beskidek".

Czas przejścia: 36 min. | Długość odcinka:1.8 km | Suma podejść:85 m | Śr. nachylenie:4.7% | Brak zejść | Śr. prędkość: 3.0 km/h

Szczyrk Biła

Szczyrk Biła - najpiękniejsza dzielnica Szczyrku rozlokowana w dolinie potoku Biła. Ostatni przystanek autobusów z Bielska-Białej.

Szczyrk Biła (590 m) Na Pięciu Drogach (940 m)
Drogą w głąb doliny Biły. Na rozwidleniu w prawo przez mostek. Wzdłuż polan przez osiedle Na Świniorkach. Na końcu polan w prawo przez mostek na potoku i dalej leśną drogą. Pomiędzy drzewami widoki na Skrzyczne, a także na Kotarz i Równicę.

Czas przejścia: 1 godz. 00 min. | Długość odcinka:2.2 km | Suma podejść:310 m | Śr. nachylenie:14.1% | Brak zejść | Śr. prędkość: 2.2 km/h

Na Pięciu Drogach

Na Pięciu Drogach - miejsce na skrzyżowaniu szlaków zielonego i niebieskiego biegnących ze Szczyrku na Klimczok. Piątą drogą jest stary wąwóz.

Na Pięciu Drogach (940 m) Schronisko PTTK Klimczok (1040 m)
Drogą trawersując w zakosy stoki Magury. Pomiędzy drzewami widoki na Skrzyczne i Beskid Żywiecki - Romankę, Pilsko i Babią Górę.

Czas przejścia: 39 min. | Długość odcinka:1.9 km | Suma podejść:100 m | Śr. nachylenie:5.3% | Brak zejść | Śr. prędkość: 2.9 km/h

Meta:
Schronisko PTTK Klimczok
Węzeł szlaków znajduje się poniżej schroniska na Siodle pod Klimczokiem, które jest szerokim siodłem łączącym szczyt Klimczoka (1117m) ze szczytem Magury (1109m). W zimie wyciąg orczykowy na szczyt Klimczoka.
RAZEM - Czas przejścia:2 godz. 15 min. | Długość: 5.9 km | Suma podejść:495 m | Śr. nachylenie:8.4% |Suma zejść:0 m | Śr. nachylenie w zejściu: 0.0% | Śr. prędkość: 2.6 km/h