Szlak - Bacówka PTTK Rycerzowa z Rajczy

Szlak najdłuższym z bocznych ramion Worka Raczańskiego. W dużej części widokowy.

Start:
Rycerka PKP

Rycerka PKP - stacja kolejowa na trasie Żywiec - Zwardoń, na północnym krańcu wsi Rycerka Dolna.

Rycerka PKP (500 m) Młada Hora (895 m)
Szlak zaczyna się na stacji PKP Rycerka, ale równie dobrze można zacząć w centrum Rajczy dochodząc główną drogą w kierunku Rycerki Dolnej. Zaczynając na stacji PKP Rycerka idziemy za znakami główną szosą w kierunku Rajczy, by po przejściu kilkuset metrów skręcić w prawo w polną drogę. Szlak grzbietem wspina się na Hutyrów (744m) z 27 m anteną przekaźnika telewizyjnego. Ze szczytu widoki na Rajczę i jej górskie otoczenie. Dalej dość długo równym grzbietem wśród łąk i zagajników. Na wschodzie widok na dolinę Danielki i górujący nad nią wyniosły Muńcuł (1165m). Przeważnie lasem, pnąc się pod górę dochodzi do przysiółka Młada Hora. Schodząc w dół osiedla dochodzi do przełęczy, na której skrzyżowanie szlaków.

Czas przejścia: 2 godz. 45 min. | Długość odcinka:8.0 km | Suma podejść:470 m | Śr. nachylenie:5.9% |Suma zejść:50 m | Śr. nachylenie w zejściu: 0.6% | Śr. prędkość: 2.9 km/h

Młada Hora

Młada Hora - szczyt w grzbiecie opadającym na pn. z Rycerzowej. Węzeł szlaków na pd.-wsch. od szczytu w osiedlu Młada Hora. Do 2011 r. działało tu schronisko PTT. [BZY]

Młada Hora (895 m) Bacówka Rycerzowa (1207 m)
Szlak wchodzi w las i stromo pnie się pod górę. Podejście nieco łagodnieje. Po drodze kilka polanek. Pozostawiając po prawej stronie szczyt Rycerzowej zwanej też Małą Rycerzową (1207m) schodzimy na przełęcz, gdzie znajduje się schronisko.

Czas przejścia: 1 godz. 10 min. | Długość odcinka:3.0 km | Suma podejść:320 m | Śr. nachylenie:10.7% |Suma zejść:50 m | Śr. nachylenie w zejściu: 1.7% | Śr. prędkość: 2.6 km/h

Meta:
Bacówka Rycerzowa
RAZEM - Czas przejścia:3 godz. 55 min. | Długość: 11.0 km | Suma podejść:790 m | Śr. nachylenie:7.2% |Suma zejść:100 m | Śr. nachylenie w zejściu: 0.9% | Śr. prędkość: 2.8 km/h

Opisy wycieczek udostępnione przez użytkowników

Użytkownicy portalu udostępniają opisy wycieczek. Przedstawiamy te, które choćby częściowo pokrywają się z opisywanym szlakiem: Bacówka PTTK Rycerzowa z Rajczy.
Oto ciekawsze opisy.

Rycerki-Wielka Rycerzowa-Przegibek-Rycerki

Autor:
Opracowano: 2014-02-08 19:18:56

Trasa: Rycerki Młada Hora Bacówka Rycerzowa Wielka Rycerzowa Bacówka Rycerzowa Przełęcz Przegibek Schronisko PTTK Przegibek Rycerki