Cisna - szlaki turystyczne

Bacówka pod HonemBerdo (w Hyrlatej)CisnaDołżycaFałowaHonHyrlataJasłoŁopiennikMajdanMałe JasłoPrzysłupRoztoki GórneŻubracze

Poniżej można zapoznać się z opisami szlaków, których celem lub początkiem jest Cisna. Jeżeli chcesz zaplanować wycieczkę, to przejdź do opisu wybranego szlaku i wybierz znajdujący się tam przycisk 'Do kalkulatora szlaków'. Jeżeli poniżej nie znajdujesz interesujacego Cię szlaku, to przejdź do 'Kalkulatora szlaków' wybierając ten przycisk:

Kalkulator szlaków - Cisna

Wykaz wszystkich szlaków bezpośrednich

Czas przejścia: 0 godz. 20 min. | Długość odcinka:1.3 km | Suma podejść:0 m | Śr. nachylenie:0.0% |Suma zejść:80 m | Śr. nachylenie w zejściu: 6.2% | Śr. prędkość: 3.9 km/h
Czas przejścia: 0 godz. 30 min. | Długość odcinka:2.3 km | Suma podejść:30 m | Śr. nachylenie:1.3% |Suma zejść:60 m | Śr. nachylenie w zejściu: 2.6% | Śr. prędkość: 4.6 km/h
Czas przejścia: 1 godz. 30 min. | Długość odcinka:5.8 km | Suma podejść:70 m | Śr. nachylenie:1.2% |Suma zejść:610 m | Śr. nachylenie w zejściu: 10.5% | Śr. prędkość: 3.9 km/h
Czas przejścia: 0 godz. 30 min. | Długość odcinka:1.3 km | Suma podejść:80 m | Śr. nachylenie:6.2% |Suma zejść:0 m | Śr. nachylenie w zejściu: 0.0% | Śr. prędkość: 2.6 km/h
Czas przejścia: 0 godz. 30 min. | Długość odcinka:2.3 km | Suma podejść:60 m | Śr. nachylenie:2.6% |Suma zejść:30 m | Śr. nachylenie w zejściu: 1.3% | Śr. prędkość: 4.6 km/h
Czas przejścia: 2 godz. 10 min. | Długość odcinka:5.8 km | Suma podejść:610 m | Śr. nachylenie:10.5% |Suma zejść:70 m | Śr. nachylenie w zejściu: 1.2% | Śr. prędkość: 2.7 km/h

Opisy wycieczek udostępnione przez użytkowników

Bieszczady pod Honem
Autor: stazbig
Opracowano: 2013-08-24 22:17:38

Trasa: Bacówka pod Honem Szlak turystyczny czerwony Cisna Szlak turystyczny czerwony Małe Jasło Szlak turystyczny czerwony Jasło Szlak turystyczny czerwony Okrąglik Szlak turystyczny czerwony Smerek Wieś

Jestesmy na zlocie motocyklowym "Frytalia" w Bacówce pod Honem. Poniewaz dupska nas bolą wyruszamy na pieszą wędrówkę w góry. Wycieczka cudowna, słońce dogrzewa. Po siedmiu godzinach docieramy do Smereka. Pogoda radykalnie sie zmienia, zaczyna lać. Autobusem docieramy do Cisnej. Pogoda się poprawia ale przychodzi ochłodzenie. Wieczór spedzamy przy ognisku. W niedzielę wyruszamy w droge powrotną do domu. Pod koniec podróży deszcz nas nie oszczędza. W domu wylewamy wodę z butów i do dziś wspominamy udany weekend motocyklowy z wypadem w góry.

2012.08.09 - Fereczata, Okrąglik, Jasło (Bieszczady)
Autor: stefan26
Opracowano: 2012-08-19 21:21:02

Trasa: Smerek Wieś Szlak turystyczny czerwony Okrąglik Szlak turystyczny czerwony Jasło Szlak turystyczny czerwony Małe Jasło Szlak turystyczny czerwony Cisna

Kolejny dzień w Bieszczadach i kolejna wycieczka. Wybór padł na kontynuację czerwonego szlaku z dnia poprzedniego. Pogoda i tego dnia nam sprzyjała i idealnie nadawała się do górskich wycieczek. Start w Smereku, a do zdobycia Fereczata, Okrąglik i Jasło. Wybierając ten szlak miałem nadzieję, że nie będzie zbyt dużo turystów na nim i się nie pomyliłem. Początek szlaku prowadzi płaską drogą przez zamieszkałe tereny. Po wejściu do lasu rozpoczyna się lekkie podejście, zresztą prawie całość trasy to lekkie podejścia i zejścia. Nie zanotowaliśmy większego zmęczenia, a spacer był bardzo przyjemny i relaksujący. Mało turystów i cisza powodowała, że bardzo mocno sie czuło kontakt z przyrodą. Na Fereczatą weszliśmy w 1.5h - roztaczał się nawet fajny widok na sąsiednią przełęcz. Postanowiliśmy odpocząć troszkę i coś zjeść. Bułka z oscypkiem i piwko, które niosłem ze sobą, to po prostu coś wspaniałego w takiej scenerii.

Dalej poszliśmy naszym szlakiem troszkę w dół wąską ścieżką na zboczu górki, aby następnie znowu wejść do lasu. Podejście na Okrąglika (1101m) trwało około godzinkę i także odpoczęliśmy sobie troszeczkę, posilając się i popijając piwko. Dalsza część naszej trasy to Jasło (1153m), z którego oglądaliśmy widoki już po 30 minutach. W tym miejscu spotkaliśmy więcej turystów, bo po drodze pojawia się więcej szlaków dochodzących. Dotarcie do Małego Jasła, zajęło nam kolejne 25 minut. Cały czas maszerowaliśmy przez lasy i łąki. Od tej pory nasze widoki ograniczyły się praktycznie do drzew, bo wysokość na jakiej znajdowaliśmy się determinuje wzrost takiej roślinności.

Kontynuując naszą trasę minęliśmy Rożki (801m) i schodziliśmy do Cisnej (560m). W promieniach słońca, które przebijało się przez szczyty drzew pokonywaliśmy kolejne metry naszego szlaku. Pod sam koniec trasy robi się trochę stromo. Zakończenie trasy w jest po dotarciu do centrum Cisnej. Tam też pozostawiłem dziewczyny i dzieciaki i ruszyłem po samochód do Smereka. Udało mi się zatrzymać autobus PKS (dawno nie jechałem) i w pół godziny później wszyscy już jechaliśmy do Orelca na grilla, którego dziewczyny zaplanowały w szczegółach.

Trasa jest bardzo prosta, spacerowa. Można nacieszyć oczy widokami oraz obcować z przyrodą. Całość zajęła nam około 6h z postojami.

Zapraszam do galerii ze zdjęciami z wycieczki.

Bieszczady 2012 Dzień 8
Autor: ciechoslaw
Opracowano: 2012-07-08 15:03:23

Trasa: Cisna Szlak turystyczny czerwony Bacówka pod Honem Szlak turystyczny czerwony Hon Szlak turystyczny czerwony Wołosań Szlak turystyczny czerwony siodło pod Jawornem Szlak turystyczny czerwony Jaworne Szlak turystyczny czerwony Przełęcz Żebrak Szlak turystyczny czerwony Pocak - cm.woj.1915 Szlak turystyczny czerwony Chryszczata

Upał nie odpuszcza - na szczęście cały dzień w lesie dzięki czemu rzadko temp. przekraczała 30 st. Przy schodzeniu z Wołosania ogarnęło mnie potworne zmęczenie i senność. Położyłem się w cieniu i za godzinę obudziłem w pełnym słońcu. Grzmiało całkiem blisko ale nade mną bezchmurne niebo. Na Przełęczy Żebrak spotkałem rowerzystę, gość po 60tce mocno wyczerpany pytał jak u mnie z wodą, wytrąbił z pół litra. To jedyny spotkany dziś człowiek. Pogadaliśmy z pół godziny, jak usłyszał że śpię w namiocie postraszył niedźwiedziami :) Z Chryszczatej zszedłem jeszcze do Jeziorek Duszatyńskich w Rezerwacie Zwięzło - urokliwe miejsce. Rozbiłem namiot przy górnym jeziorku.