Olszówka - szlaki turystyczne

AdamczykowaBacówka PTTK MaciejowaJasionówNiedźwiedźObidowiec OlszówkaPoręba GórnaPoręba WielkaPoręba Wielka KoninkiPotaczkowaPrzełęcz Glisne Raba NiżnaRabka ZaryteRabka Zaryte PKSRabka-ZdrójRdzawkaSchronisko PTTK Luboń Wielki Schronisko PTTK Stare WierchyZagronie

Poniżej można zapoznać się z opisami szlaków, których celem lub początkiem jest Olszówka. Jeżeli chcesz zaplanować wycieczkę, to przejdź do opisu wybranego szlaku i wybierz znajdujący się tam przycisk 'Do kalkulatora szlaków'. Jeżeli poniżej nie znajdujesz interesujacego Cię szlaku, to przejdź do 'Kalkulatora szlaków' wybierając ten przycisk:

Kalkulator szlaków - Olszówka

Wykaz wszystkich szlaków bezpośrednich

Czas przejścia: 0 godz. 30 min. | Długość odcinka:3.5 km | Suma podejść:0 m | Śr. nachylenie:0.0% |Suma zejść:150 m | Śr. nachylenie w zejściu: 4.3% | Śr. prędkość: 7.0 km/h
Czas przejścia: 0 godz. 50 min. | Długość odcinka:2.8 km | Suma podejść:90 m | Śr. nachylenie:3.2% |Suma zejść:120 m | Śr. nachylenie w zejściu: 4.3% | Śr. prędkość: 3.4 km/h
Czas przejścia: 1 godz. 00 min. | Długość odcinka:3.3 km | Suma podejść:80 m | Śr. nachylenie:2.4% |Suma zejść:60 m | Śr. nachylenie w zejściu: 1.8% | Śr. prędkość: 3.3 km/h
Czas przejścia: 1 godz. 20 min. | Długość odcinka:5.2 km | Suma podejść:160 m | Śr. nachylenie:3.1% |Suma zejść:70 m | Śr. nachylenie w zejściu: 1.3% | Śr. prędkość: 3.9 km/h
Czas przejścia: 0 godz. 45 min. | Długość odcinka:3.5 km | Suma podejść:150 m | Śr. nachylenie:4.3% |Suma zejść:0 m | Śr. nachylenie w zejściu: 0.0% | Śr. prędkość: 4.7 km/h
Czas przejścia: 0 godz. 50 min. | Długość odcinka:2.8 km | Suma podejść:120 m | Śr. nachylenie:4.3% |Suma zejść:90 m | Śr. nachylenie w zejściu: 3.2% | Śr. prędkość: 3.4 km/h
Czas przejścia: 1 godz. 00 min. | Długość odcinka:3.3 km | Suma podejść:60 m | Śr. nachylenie:1.8% |Suma zejść:80 m | Śr. nachylenie w zejściu: 2.4% | Śr. prędkość: 3.3 km/h
Czas przejścia: 1 godz. 20 min. | Długość odcinka:5.2 km | Suma podejść:70 m | Śr. nachylenie:1.3% |Suma zejść:160 m | Śr. nachylenie w zejściu: 3.1% | Śr. prędkość: 3.9 km/h

Opisy wycieczek udostępnione przez użytkowników

Rabka Maciejowa Stare Wierchy Olszówka
Autor: malpa21
Opracowano: 2012-08-05 13:39:42

Trasa: Rabka-Zdrój Szlak turystyczny czerwony Bacówka PTTK Maciejowa Szlak turystyczny czerwony Schronisko PTTK Stare Wierchy Szlak turystyczny czerwony Bacówka PTTK Maciejowa Szlak turystyczny zielony Jasionów Szlak turystyczny zolty Olszówka

Wycieczkę odbyli: Renata, Ilonka - 6 lat, Hubert - 9 lat i Tomasz. Dzień był piękny. Najpierw zatrzymaliśmy się w schronisku na Maciejowej. Zjedliśmy kanapki, wypiliśmy i odpoczęliśmy. Zrobiliśmy kilka zdjęć między innymi kwitnącej szarotce. Dzieci chciały kupić sobie kije po 10 zł, ale doszliśmy do wniosku, że po drodze znajdziemy równie ciekawe kije - za darmo. W drodze na Maciejową spotkaliśmy starego górala, który prowadził kozy. Po wejściu na łąki napotkaliśmy 2 krowy, z których jedna okazała się bykiem. Następnie wybraliśmy się na Stare Wierchy. Tam jedliśmy obiad - żurek, pierogi ruskie, placki ziemniaczane i naleśniki. Zaczął dziwnie powiewać wiatr. Po około godzinie zdecydowaliśmy o powrocie do Rabki. Po kilkudziesięciu metrach zaczęło grzmieć, ale wciąż niebo było niebieskie i świeciło słońce. Przyspieszyliśmy tępa. Z przodu szły Ilonka z mamą, za nimi tato i na końcu Hubert. Zaczynało grzmieć coraz częściej. Po drodze mijaliśmy powalone prawdopodobnie od pioruna drzewo, pod którym paliły się znicze. Tempo było coraz szybsze. Ponieważ Ilonka ma dopiero 6 lat bardzo bała się burzy. W tym pośpiechu Zeszliśmy z czerwonego szlaku na zielony, a potem żółty i tak zmęczeni, spoceni i trochę przestraszeni doszliśmy do polany, na której stał dom. Okazało się, że był w nim tylko pies. Doszliśmy do Olszówki. Z tamtąd busem dojechaliśmy do centrum, a następnie taxi do miejsca gdzie został samochód. Zaczęło padać a za chwilę rozpoczął się koncert aniołków na kotły i błyskawice.