Szlak niebieski Karolówka - Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą

Opis i galeria zdjęć z niebieskiego Szlak niebieski Karolówka - Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą szlaku Karolówka (903 m) Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą (967 m)
Karolówka (903 m)
Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą (967 m)
Czas przejścia: 0.30 godz.   Suma podejść: 70 m    Śr. nachylenie: 4.1%    GOT: 2 pkt.

Czas przejścia: 0.30 godz.    Suma podejść: 30 m    Śr. nachylenie: 1.8%    GOT: 2 pkt.
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące niebieski szlak Karolówka - Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą

11 maja 2012, wycieczka na Baranią Górę z rodzinką

Autor: Greggy

Opracowano: 2012-07-14 15:11:32

Trasa: Kamesznica Górna Karolówka Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą Barania Góra

Wyszliśmy rano, koło godziny 10, z rodzicami, rodzeństwem i wujkiem. Żółtym szlakiem dotarliśmy do zielonego (i niebieskiego), którym doszliśmy do schroniska PTTK. Następnie czerwonym szlakiem doszliśmy na szczyt Baraniej Góry. Pogoda była piękna, z wieży widokowej widzieliśmy między innymi Babią Górę, a nawet Tatry cieniujące w tle. Wracając do naszego domku, ledwo zdążyliśmy przed nadchodzącym deszczem.

Wycieczka nr 7 2012rok Istebna - Prz.Szarcula - Karolówka - Istebna

Autor: konsolfilm

Opracowano: 2012-08-31 13:29:28

Trasa: Istebna Szarcula Karolówka Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą Karolówka Istebna Skała Istebna Zaolzie (Łączyna) Istebna

Ostatni wypad w tym roku Razem z kumplem idziemy z Istebnej na Prz.szarcula pogoda piękna słoneczko o 8:50 jest już 18 stopni na przełęczy jeteźmy 10:00 idziemy na Karolówkę jest 11:20 szybka decyzja idziey na Przysłop ja se tamdyne pry piwk a kumpel pójdzie na Baranią Górę mnie się już niechce bo byłem tam w tamtym tygodniu za 1:50 wraca musi sę dychnąć i o 15:40 schodzimy na Karolówkę i z tamtąd sielonym do Istebnej pzy aucie meldujemy się o 18:20.Trasa wiedzie duo asfalciokiem i jest męcząca bo bardzo dużo w pełnym słońcu. Pozdrawiam i do zobaczenia na szlaku.

od soszowa do skrzycznego

Autor: fliperek

Opracowano: 2012-09-17 16:00:22

Trasa: Wisła Uzdrowisko Wisła Jawornik PKP Wisła Jawornik Schronisko na Soszowie Kiczory Mraźnica Kubalonka Szarcula Karolówka Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą Barania Góra Magurka Wiślańska Zielony Kopiec Schronisko PTTK Skrzyczne

Trasa dość długa i dużo by tu opisywać. Na uwagę zasługuje cietrzew spotkany po drodze ze stożka na kiczory. Tam tradycyjnie fajny widok wałśnie na stożek. poprzewracane drzewa przy zejsciu z kiczorów są już usunięte. trasę  z mraźnicy na Kubalonkę tylko dla tych co muszą. Krzaki, błoto, rzadnych widoków no i ... prosto. Dalej przez kubalonkę, spokojnie z ciekawym widokiem z Karolówki. Schronisko na przysłopie każdy zna. zginąć tu nie dają. zakochać się też jest ciężko. Właściciele  za to świetni i zaangażowani. Na następy dzień Barania. Cała we mgle no i wykarczowana. Widok rzadki i działający na wyoraźnię. Pewno przez pogodę i godzinę ( 9.30) na szczycie byłem sam. Jest w tym coś magicznego. Dalej  polecam Zielony Kopiec. Widok na na dolinę fantastyczny. W takich miejscach śniadanie smakuje wyjątkowo. Od malinowskiej skały zaczyna się już komercja i adidasy za to trasa szeroka i wygodna.  Fajny spacer dla rodzin z dziećmi. Na skrzycznym żywiec za 9 zł ale lud to kupuje. No skoro juz tu wjechał to co... Nietety pogody ciagle brak. Ciekawa panorama dopiero w trakcie zejścia wąskim trawersem. W trakcie zejśćia nie spotkałem nikogo (!) wchodzącego. I to mimo fajnej pogody na dole.

Trzecia wycieczka i najdłuższa

Autor: 02021973

Opracowano: 2013-05-28 17:22:02

Trasa: Przełęcz Koniakowska Karolówka Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą Karolówka Przełęcz Koniakowska

Trzecia wycieczka Uli w tym miesiącu i życiu, jednocześnie najdłuższa więc znowu obawy co do wyjazdu oczywiście zbyt późnego. Tym razem zaopatrzeni w nosidełko wystartowaliśmy ok.południa z parkingu obok Koczego Zamku, mijając przeł.koniakowską, zdobyliśmy Tyniok przy dość ostrym podejściu weszliśmy w las, gdzie przywitała nas tablica ''UWAGA NIEDŹWIEDŹ'. Szliśmy na przemian raz w dół raz w górę dochodząc na Karolówkę, a Urszula podróż znosiła dzielnie stąd już tylko 30 min. do schroniska na Przysłopie gdzie dotarliśmy o 14.40. W schronisku przywitała nas grupa emerytów i nie tylko, zachwycona naszą córką, ja za to bardzo zmęczony niesieniem małej marzyłem o odpoczynku. Po regeneracji i zrobieniu paru fotek, ruszyliśmy w drogę powrotną i naprawdę było przyjemnie po za ogromnym bólem pleców na parking dotarliśmy bez napotkania niedźwiedzia, ja moja żonka i oczywiscie córa. Ciekawostką jest to że na szlaku nie spotkaliśmy ani jednego turysty, i tego troszeczkę żałowaliśmy mam nadzieję że powodem był normalny dzień pracy.

Szarcula-Przysłop-Czarne-Szarcula

Autor: Majka_W

Opracowano: 2014-09-21 20:36:29

Trasa: Szarcula Stecówka nad Pietraszonką Karolówka Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą Piłka Wisła Czarne (skrzyż.) Zameczek Szarcula

To właściwie był spacer. GPS pokazał trochę więcej - prawie 18,5 km, ale też trochę odchodziliśmy od szlaku żeby porozglądać się za grzybami. Niestety tych do zbierania nie było wcale. Pogoda dopisała, mimo deszczowych prognoz. Popołudniu nawet szczyt Baraniej Góry był cały widoczny. Rozpoczęła się też odbudowa apalonego kościółka na Stecówce

Trzycatek - Kubalonka

Autor: KrzysiekWRC

Opracowano: 2015-07-07 12:12:41

Trasa: Jaworzynka Trzycatek Wierch Czadeczka Przełęcz Rupienka Przełęcz Koniakowska Karolówka Schronisko PTTK Przysłop pod Baranią Górą Piłka nad Pietraszonką Stecówka Szarcula Kubalonka

Trochę późno zaczynam sezon 2015 ale lepiej późno niż wcale smiley Na początek (by się rozejść) trasa z umiarkowanymi podejściami. Jaworzynka Trzycatek - Kubalonka.

Przykładowe czasy przejść:
Koczy Zamek - Schronisko PTTK Przysłop 1:21godz
Schronisko PTTK Przysłop - Kubalonka 1:13godz

Dystans: 26,3km. Suma podejść: 900m. Deniwelacja 440m. Czas przejścia: 4:27h (netto).