Szlak zolty Trzy Kopce Wiślańskie - Wisła Uzdrowisko

Opis i galeria zdjęć z Szlak zolty Trzy Kopce Wiślańskie - Wisła Uzdrowisko szlaku Trzy Kopce Wiślańskie (810 m) Wisła Uzdrowisko (424 m)
Trzy Kopce Wiślańskie (810 m)
Bardzo łatwy, widokowy szlak
Łagodnie grzbietem z Trzech Kopców Wiślańskich (810 m) do Kamiennego (791 m). Dalej grzbietem do osiedla Jarzębata, skąd widoki na dolinę Wisły. Nastepnie ścieżką porzez las do domów wczasowych już w Wiśle. Dalej ul. Olimpijską, a potem ulicą 1 Maja, głównym deptakiem Wisły, do dworca PKP Wisła Uzdrowisko.
Wisła Uzdrowisko (424 m)
Czas przejścia: 0.50 godz.   Suma podejść: 0 m    Śr. nachylenie: 0%    GOT: 5 pkt.

Czas przejścia: 1.50 godz.    Suma podejść: 400 m    Śr. nachylenie: 11.8%    GOT: 9 pkt.
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące zolty szlak Trzy Kopce Wiślańskie - Wisła Uzdrowisko

Na Równicę i Trzy Kopce z Ustronia

Autor: ziaro

Opracowano: 2012-06-01 18:29:15

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Orłowa Trzy Kopce Wiślańskie Wisła Uzdrowisko

Była, środa 30 maja, dwa dni przed dniem dziecka. Wraz z moim towarzyszem postanowiliśmy wybrać się na Równicę. Generalnie to była jego propozycja. Oczywiście była też druga opcja. Trasa z Wapienicy na Szyndzielnię oraz Klimczok i powrót do Wapienicy przez Błatnią. Padło jednak na trasę z Ustronia na Równicę aż do Trzech Kopców Wiślańskich a stamtąd do Wisły. Do ustronia dostaliśmy się samochodem. Ta opcja jakoś zdecydowanie wygrała z pociągiem. Po przyjeździe i paru minutach poszukiwania miejsca parkingowego stanęliśmy przy dworcu PKP w Ustroniu. Miejsce wybraliśmy dlatego, bo było bezpłatne. Ruszyliśmy czerwonym szlakiem w kierunku Równicy. Po jakiś dwóch kilometrach zeszliśmy z asfaltu i wyszliśmy z zabudowań Ustronia. Dookoła nas był tylko las, śpiewające ptaki oraz szlak, który z łagodnego stawał się coraz cięższy. Powoli poruszaliśmy się do przodu, co jakiś czas robiąc krótkie przerwy. Jedną z dłuższych zrobiliśmy przy Kamieniu Ewangelików, gdzie są ławeczki i można usiąść. Przy kamieniu tym, w kresie kontrreformacji, spotykali się ewangelicy ze Śląska Cieszyńskiego i odprawiali tajne nabożeństwa. Po około 15 minutach wynurzyliśmy się z lasku koło zabudować schroniska PTTK na Równicy. W schronisku wypiliśmy po herbatce z cytryną, zjedliśmy po ciastku oraz rogaliku kupionego na miejscu. Rogalik był bardzo dobry, świeży. To są właśnie plusy asfaltowej drogi do schroniska. O 11:45 wyruszyliśmy w dalszą drogę. Odcinek bardzo przyjemny. Początkowo pod górkę, a później około 30 minut po w miarę płaskim terenie. Po tym odcinku szlak mocno poszedł w dół na Przełęcz Beskidek. Wiedzieliśmy też z mapy, że po przełęczy będzie wejście na Orłową co zmusi nas do wysiłku. Przewyższenie około 200 metrów pokonaliśmy w jakiś kwadrans. Przy znaczniku Orłowa zrobiliśmy sobie zdjęcia na pamiątkę. Niektórzy nawet podtrzymują słup na zdjęciu. Z Orłowej musieliśmy zejść do Zakrzoska. Po naszej prawej stronie cały czas było widać piękny szczyt z wieżą widokową na Wielkiej Czantorii. Po zejściu na Zakrzosek z kierunkowskazu wyczytaliśmy, że mamy 30 minut na Trzy Kopce. Rzeczywistość była inna. Dość wyczerpujące wejście zajęło nam około 45 minut. Po dotarciu na szczyt padło hasło: „Idziemy coś zjeść do Telesforówki.” Od szczytu do prywatnego schroniska jest około 300 metrów po płaskim, więc bez żadnych problemów tam dotarliśmy. Napiliśmy się herbaty z cytryną, zjedliśmy prowiant. Wziąłem też pieczątkę do książeczki. O dziwo pieczątka miała taki sam wzór jak byłem w tym schronisku w 1998 roku. Czas tutaj jakby się zatrzymał. Po chwili odpoczynku nadszedł czas by się zebrać i żółtym szlakiem zejść do Wisły. Początkowo droga leśna, bardzo przyjemna po chwili zamieniła się w asfaltową. Szlak prowadzi na deptak w Wiśle, a potem na dworzec PKP. Po sprawdzeniu rozkładu jazdy okazało się, że przez najbliższy czas pociągu nie będzie, a musieliśmy wrócić do Ustronia po nasz samochód. Niedaleko PKP znajduje się dworzec PKS. Pomiędzy tymi dwoma punktami znajduje się piękny dworek Habsburgów, w którym znajduje się restauracja oraz wiślański oddział PTTK. Dworzec PKS nie powala na kolana, ale po paru minutach przyjechał autobus do Raciborza, który na nasze szczęście zatrzymywał się w centrum Ustronia. Parę minut jazdy, mały spacer i byliśmy już przy samochodzie. Załadowaliśmy wszystko do samochodu i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Szczyrk - Wisła przez Skrzyczne, Klimczok, Kotarz, Smerekowiec, Trzy Kopce Wiślańskie, Orłowa, Soszów

Autor: lisiaty

Opracowano: 2013-06-15 21:27:22

Trasa: Schronisko PTTK Klimczok Klimczok Schronisko PTTK Klimczok Karkoszczonka Kotarz Grabowa Przełęcz Salmopolska Smerekowiec Trzy Kopce Wiślańskie Orłowa Trzy Kopce Wiślańskie Wisła Uzdrowisko Wisła Jawornik PKP Wisła Jawornik Schronisko na Soszowie

Pogoda dopisała! Wróciłem z potężnym zakwasami, ale dało się. W ciągu dwóch dni przeszedłem ponad 50 km. Nie planowałem aż tylu, ale wybrałem się nowiuteńkim szlakiem z Soszowa do Wisły Centrum (zielony - 8,5 km) Bardzo malowniczy, ale po dwóch dniach chodzenia, trochę mi się dłużył. Szlaku nie ma jeszcze w kalkulatorze i na moich mapach :(

Nocowałem na Trzech Kopcach Wiślańskich. Bardzo klimatyczne miejsce.

Punkty pośrednie:

Skrzyczne, Klimczok, Kotarz, Smerekowiec, Trzy Kopce Wiślańskie, Orłowa, Soszów Wielki

Dookoła Wisły

Autor: KrzysiekWRC

Opracowano: 2014-07-05 11:48:36

Trasa: Wisła Uzdrowisko Wisła Jawornik PKP Wisła Jawornik Beskidek Wielka Czantoria Stokłosica Ustroń Polana Orłowa Trzy Kopce Wiślańskie Wisła Uzdrowisko

Pętla dookoła Wisły przez dwa grzebiety górskie. W końcu poczułem zmęczenie :)
Dystans: 24km. Suma podejść: 1170m. Deniwelacja 605m. Czas przejścia: 4:17h (netto).