Szlak zielony Schronisko PTTK Hala Lipowska - Schronisko PTTK Hala Boracza

Opis i galeria zdjęć z zielonego Szlak zielony Schronisko PTTK Hala Lipowska - Schronisko PTTK Hala Boracza szlaku Schronisko PTTK Hala Lipowska (1274 m) Schronisko PTTK Hala Boracza (854 m)
Schronisko PTTK Hala Lipowska (1274 m)
Szlak w większości prowadzi przez las. Nieliczne widoki na północ na dolinę Żabnicy.
Schronisko PTTK Hala Boracza (854 m)
Czas przejścia: 1.40 godz.   Suma podejść: 0 m    Śr. nachylenie: 0%    GOT: 6 pkt.

Czas przejścia: 2.40 godz.    Suma podejść: 390 m    Śr. nachylenie: 6.3%    GOT: 9 pkt.
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące zielony szlak Schronisko PTTK Hala Lipowska - Schronisko PTTK Hala Boracza

2012.07.01 - Żabnica Skałka, Rysianka, Hala Boracza

Autor: stefan26

Opracowano: 2013-05-28 23:45:15

Trasa: Żabnica Skałka Schronisko PTTK Hala Rysianka Schronisko PTTK Hala Lipowska Schronisko PTTK Hala Boracza Żabnica Skałka

[...]
Po sobotniej wycieczce na Pilsko wstawało się o 5 rano ciężko, ale dobra kawka krążąca w krwiobiegu już po kilkunastu minutach postawiła nas na nogi. Toaleta, pakowanie i śniadanie w tempie biegowym i o 6.10 już wyjeżdżaliśmy z Żor. Pogoda zapowiadała się jeszcze bardziej upalna niż dzień wcześniej lecz byliśmy przygotowani na takie warunki.
Do Żabnicy-Skałka dojechaliśmy bez problemów i już o 7.45 wchodziliśmy na zielony szlak. Początek trasy, to droga asfaltowa. Po około 20 minutach wchodziliśmy na szlak leśny i tam już zaczęło się dość ostre podejście. Po ok 15 minutach czuliśmy wszystkie mięśnie wymęczone dzień wcześniej na Pilsku. Krótka przerwa na uzupełnienie węglowodanów i płynów spowodowała nowy przypływ energii i chęci na dalszą wycieczkę. Podejście cały czas dość wymagające i długotrwałe. Bartek i Konrad wyraźnie odczuwali trudy wycieczki, szczególnie w odcinkach na otwartym terenie, gdzie słońce świeciło jak szalone. Leśne źródełka były zbawieniem w tym lejącym się żarze z nieba. Zimny ręcznik na karku, zmoczona czapka, to świetny sposób na regenerację sił i kopniak do dalszych trudów na szlaku. Po około godzinie i trzydziestu minutach doszliśmy do punktu, w którym zaczyna się zdobywanie szczytu. Trasa prowadzi leśna ścieżką zboczem góry z trzema zwrotami. Pnąc się coraz wyżej mamy okazję podziwiać coraz to piękniejsze widoki. Po ok 45 min. dość ciężkiego podejścia wyszliśmy z lasu na polane z pięknymi widokami. Zmieniłem obiektyw w aparacie na Sigmę AF 10-20mm, tak aby mieć fotki w szerokiej perspektywie. Drogowskaz pokazał 30 min do Hali Rysianka lecz po ok 20 minutach byliśmy już na miejscu. Zimny browarek, posiłek i relaks, to pełnia szczęścia po takim podejściu.
Wypoczynek trwał ok. godzinki. Ruszyliśmy raźnym krokiem do Hali Lipowskiej, gdzie po około 15 minutach mijaliśmy schronisko PTTK. Konrad się bardzo ucieszył, bo myślał, że znowu będzie odpoczynek ;). Wybraliśmy zielony szlak do Hali Boraczej. Przewidywany czas przejścia wg wskazań to 1.30h. Nam zajęło to około 2h. Trasa zróżnicowana, ale cały czas w dół ;). Zejście dłużyło nam się troszkę pod koniec i czekaliśmy już na jakiś odpoczynek przy chłodnych napojach. Do schroniska na Hali Boraczej trzeba podejść jakieś 100m do góry i to jak się okazuje na naszej trasie było ostatnie podejście. Regeneracja sił trwała 20 minut i czarnym szlakiem ruszyliśmy do naszego samochodu. Trasa niestety nudna, 30 minut lasem i ok 20 minut asfaltem.
Wycieczkę określamy jako bardzo ciekawą pod kątem wymogów wchodzenia i doznań wizualnych. Na Hali Rysianka można w miły sposób odpocząć delektując się widokami pięknych gór. Ku naszej uciesze zielony szlak zaskoczył nas bardzo swoją różnorodnością, bo jakieś 3 lata temu wchodziliśmy na Rysiankę szlakiem czarnym od Złatnej, jak pamiętamy tamta trasa była o wiele łatwiejsza i krótsza.
Zdjęcia z wycieczki - klik

0004 - Z Milówki na Pilsko

Autor: dorotanm

Opracowano: 2013-08-05 19:08:52

Trasa: Milówka Schronisko PTTK Hala Boracza Hala Redykalna Schronisko PTTK Hala Lipowska Schronisko PTTK Hala Rysianka Trzy Kopce Pilsko Schronisko PTTK Hala Miziowa Uszczawne Przełęcz Przysłopy Sopotnia Wielka Kotarnica Romanka Schronisko PTTK Hala Rysianka Schronisko PTTK Hala Lipowska Schronisko PTTK Hala Boracza Milówka

Plan wyprawy:

2014.05 majówka z Niną i Agatką

Autor: ulgot

Opracowano: 2014-05-30 10:04:06

Trasa: Przełęcz Glinne Schronisko PTTK Hala Miziowa Pilsko Trzy Kopce Schronisko PTTK Hala Rysianka Schronisko PTTK Hala Lipowska Schronisko PTTK Hala Boracza Milówka

Zaczęło się od piwka przy pięknym słoneczku na Słowacji a skończyło na ciężkiej ulewie z gradem i kilku stopniach Celsiusza w Milówce. No ale drożdżówki w schronisku na Boracza Hali były warte tego gradu.

Żabnica Skałka-Rysianka-Skałka

Autor: Majka_W

Opracowano: 2014-07-01 10:51:43

Wycieczka należąca do kanonu corocznych wycieczek w okolicy Hali Rysianka. Krótka, niezbyt męcząca, po długim okresie omijania zejścia szlakiem zielonym z Hali Lipowskiej okazuje się być to zejście całkiem sympatyczne. Zwłaszcza, że tego dnia kierunek i siła wiatru zniechęcały do przejścia szlakiem żółtym przez Halę Redykalną, a na tej stronie stoku było zacisznie.