Szlak czerwony Schronisko PTTK Stare Wierchy - Bacówka PTTK Maciejowa

Opis i galeria zdjęć z czerwonego Szlak czerwony Schronisko PTTK Stare Wierchy - Bacówka PTTK Maciejowa szlaku Schronisko PTTK Stare Wierchy (964 m) Bacówka PTTK Maciejowa (842 m)
Schronisko PTTK Stare Wierchy (964 m)
Bacówka PTTK Maciejowa (842 m)
Czas przejścia: 0.55 godz.   Suma podejść: 80 m    Śr. nachylenie: 2.2%    GOT: 4 pkt.

Czas przejścia: 1.55 godz.    Suma podejść: 220 m    Śr. nachylenie: 6.1%    GOT: 6 pkt.
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące czerwony szlak Schronisko PTTK Stare Wierchy - Bacówka PTTK Maciejowa

Rabka Maciejowa Stare Wierchy Olszówka

Autor: malpa21

Opracowano: 2012-08-05 13:39:42

Trasa: Rabka-Zdrój Bacówka PTTK Maciejowa Schronisko PTTK Stare Wierchy Bacówka PTTK Maciejowa Jasionów Olszówka

Wycieczkę odbyli: Renata, Ilonka - 6 lat, Hubert - 9 lat i Tomasz. Dzień był piękny. Najpierw zatrzymaliśmy się w schronisku na Maciejowej. Zjedliśmy kanapki, wypiliśmy i odpoczęliśmy. Zrobiliśmy kilka zdjęć między innymi kwitnącej szarotce. Dzieci chciały kupić sobie kije po 10 zł, ale doszliśmy do wniosku, że po drodze znajdziemy równie ciekawe kije - za darmo. W drodze na Maciejową spotkaliśmy starego górala, który prowadził kozy. Po wejściu na łąki napotkaliśmy 2 krowy, z których jedna okazała się bykiem. Następnie wybraliśmy się na Stare Wierchy. Tam jedliśmy obiad - żurek, pierogi ruskie, placki ziemniaczane i naleśniki. Zaczął dziwnie powiewać wiatr. Po około godzinie zdecydowaliśmy o powrocie do Rabki. Po kilkudziesięciu metrach zaczęło grzmieć, ale wciąż niebo było niebieskie i świeciło słońce. Przyspieszyliśmy tępa. Z przodu szły Ilonka z mamą, za nimi tato i na końcu Hubert. Zaczynało grzmieć coraz częściej. Po drodze mijaliśmy powalone prawdopodobnie od pioruna drzewo, pod którym paliły się znicze. Tempo było coraz szybsze. Ponieważ Ilonka ma dopiero 6 lat bardzo bała się burzy. W tym pośpiechu Zeszliśmy z czerwonego szlaku na zielony, a potem żółty i tak zmęczeni, spoceni i trochę przestraszeni doszliśmy do polany, na której stał dom. Okazało się, że był w nim tylko pies. Doszliśmy do Olszówki. Z tamtąd busem dojechaliśmy do centrum, a następnie taxi do miejsca gdzie został samochód. Zaczęło padać a za chwilę rozpoczął się koncert aniołków na kotły i błyskawice.

Turbacz 2013

Autor: Bartek

Opracowano: 2013-10-23 10:31:59

Trasa: Rabka-Zdrój Bacówka PTTK Maciejowa Schronisko PTTK Stare Wierchy Obidowiec Turbacz Schronisko PTTK na Turbaczu Turbacz Obidowiec Schronisko PTTK Stare Wierchy Bacówka PTTK Maciejowa Rabka-Zdrój

Piękan pogoda, piękne widoki, warto zachaczyć o pomnik Józefa Kurasia "Ognia" znajdujący się około 10 min od schroniska idąc szlakiem na Nowy Targ.

Rabka Słone - PTTK Turbacz 27.07.2014r

Autor: GraDar

Opracowano: 2014-08-05 13:04:21

Początek i koniec wycieczki trochę inny niz podaje to kalkulator.

Start i meta odbyła się z Rabki Słone z około połowy szlaku czarnego "idącego" z Centrum Rabki (na ogólnej mapie - styk czarnego z Rabki i niebieskiego z Olszówki).

I wspaniałe widoki rozciągające się  - poniżej widok na Jezioro Czorsztyńskie, przy średnim przybliżeniu.

Krótki odpoczynek i...... w drogę powrotną.

Powrót trochę szybszy niż wspinaczka z małą przerwą na szlaku spowodowaną opadami deszczu. Ale szczęśliwie powróciliśmy na Słone po 11-godzinnej eskapadzie :-))

przez Gorce

Autor: Majka_W

Opracowano: 2015-09-01 12:38:24

Trasa: Krościenko nad Dunajcem Lubań Polana Morgi Studzionki stacja turystyczna Przełęcz Knurowska Rąbaniska Kiczora Polana Gabrowska Schronisko PTTK na Turbaczu Turbacz Obidowiec Schronisko PTTK Stare Wierchy Bacówka PTTK Maciejowa Rabka-Zdrój

przejście tej trasy dokonało się dzięki wspólpracy - jedna osoba wystartowała z Rabki do Krościenka, a druga (czyli ja) z Krościenka do Rabki. Podczas spotkania wymiana kluczyków do aut, by każdy miał czym wracać. Dzień był piękny, niezbyt jeszcze upalny, rano sporo mgieł. Na Lubaniu trwa budowa platformy widokowej. Trasa niezbyt trudna, mimo sporej sumy wzniesień. Jedynie wejście na Kiczorę, a wlaściwie Gabrowską było męczące. No ale w nogach już prawie 30 km. Trzevba też było się dobrze zaopatrzyć, bo pierwsze schronisko na trasie to te pod Turbaczem, czyli po 31 km. Czzas przejścia 11 godzin, w tym 1 godzina postojów.