Szlak zolty Przełęcz Kondracka - Wielka Polana w Dolinie Małej Łąki

Opis i galeria zdjęć z Szlak zolty Przełęcz Kondracka  - Wielka Polana w Dolinie Małej Łąki szlaku Przełęcz Kondracka (1723 m) Wielka Polana w Dolinie Małej Łąki (1170 m)
Przełęcz Kondracka (1723 m)

3 - szlak dość trudny (wymaga użycia rąk dla równowagi, bywają łańcuchy)
Szlak schodzi w dół po kamiennych schodkach, a następnie po głazach, co sprawia, że czasem będzie potrzebna pomoc rąk. Należy zachować ostrożność wobec kruchego podłoża i osuwających się kamieni. Wchodzimy do lasu, w którym dość stromo w dół. Dochodzimy do płaskiej doliny wypełnionej trawami i kwiatami.
Wielka Polana w Dolinie Małej Łąki (1170 m)
Czas przejścia: 1.15 godz.   Suma podejść: 0 m    Śr. nachylenie: 0%    GOT: 3 pkt.

Czas przejścia: 1.15 godz.    Suma podejść: 560 m    Śr. nachylenie: 16%    GOT: 8 pkt.
Adresy stron z opisami wycieczek obejmujących zolty szlak Przełęcz Kondracka - Wielka Polana w Dolinie Małej Łąki
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące zolty szlak Przełęcz Kondracka - Wielka Polana w Dolinie Małej Łąki

Czerwone Wierchy

Autor: Averback

Opracowano: 2012-09-19 13:56:32

Trasa: Kiry Wyżnia Kira Miętusia Chuda Przełęcz Ciemniak Krzesanica Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz Kondracka Wielka Polana w Dolinie Małej Łąki Przełęcz Przysłop Miętusi Wyżnia Kira Miętusia Kiry

Razem z Justyną, Pawłem i Jaśkiem postanowiliśmy w końcu w całości przejść całe Czerwone Wierchy. Każdy z nas już kiedyś przeszedł kawałek tej trasy, ale nigdy za jednym zamachem nie udało się nam zdobyć wszystkich 4 szczytów na raz.

Wycieczkę zaczeliśmy standardowo na parkingu w Kirach. Szybkie zarzucenie plecaków, kupno biletów na bramce i już byliśmy na szlaku. Trasa na sam Ciemniak? Trochę długa, ale widok Tatr skompanych w słońcu absolutnie nam to wynagradzał. Po około 3,5h marszu dotarliśmy na Ciemniak, a tam niespodzianka w postaci niespiesznie zbierających się chmur burzowych. Dostając mocnego przyspieszenia po ok 40 min byliśmy już na Kopie Kondrackiej, gdzie niestety złapał nas deszcz, który na szczęście szybko minął. Ponownie mając słońce nad sobą zeszliśmy do Przełęczy Kondrackiej z zamiarem zdobycia Giewontu, jednak dziekie tłumy turystów skutecznie nas odwiodły od tego pomysłu i tym samym zeszliśmy żółtym szlakiem do Wielkiej Polany w Dolinie Małej Łąki. Szlak ten jest stromy i niedawno padający deszcz niestety bardzo utrudnił i spowolnił zejście (osobiście przy takich warunkach pogodowych radzę zejść niebieskim szlakiem do Polany Kondratowej, a już szczególnie rodzicom z małymi dziećmi). Z Wielkij Polany zeszliśmy do Kir i tym samym nasza wycieczka dobiegła końca - na całe szczęście gdyż moment po zamknięciu przez nas drzwi samochodu nad Zakopanem rozpadało się na dobre.

Wycieczka jak najbardziej udana. Trasa nie jest bardzo wymagająca, więc każdy w swoim tempie spokojnie ją pokona smiley. Polecam wszystkim, którzy jeszcze nią nie szli!

Grań Czerwonych Wierchów

Autor: KrzysiekWRC

Opracowano: 2013-06-23 16:38:35

Powrót w góry po kilkuletniej przerwie.
Na rozruszanie grań Czerwonych Wierchów z Doliny Kościeliskiej. Pętla 17km (licząc od bramki TPN w Kościeliskiej). Suma podejść 1300m. Deniwelacja 1195m. Czas przejścia 3:59h (netto).
Wrażenia jak najbardziej pozytywne - zero zmęczenia, czas podejścia z Wyżniej Kiry na Ciemniak 1:25h (na drogowskazie 3:50h) cheeky Dobry prognostyk na przyszłość. Pora w końcu skompletować ta małą srebrna GOT.