Szlak czerwony Ustroń - Schronisko PTTK Równica

Opis i galeria zdjęć z czerwonego Szlak czerwony Ustroń - Schronisko PTTK Równica szlaku Ustroń (345 m) Schronisko PTTK Równica (884 m)
Ustroń (345 m)
Bardzo popularny szlak, pierwszy odcinek Głównego Szlaku Beskidzkiego
Początek szlaku przy stacji PKP Ustroń Zdrój. Przekroczywszy Wisłę w górę ulicą Gościradowiec do centrum sanatoryjnej dzielnicy Ustroń Zawodzie. Ulicami Leczniczą i Źródlaną dochodzimy do gęstego lasu. Po drodze Kamień Ewangelików, miejsce, gdzie w okresie kontrreformacji ewangelicy odprawiali nabożeństwa. Stromo w górę, a następnie już połogo dochodząc do gościńca na Równicy. [BSL]
Schronisko PTTK Równica (884 m)
Czas przejścia: 1.15 godz.   Suma podejść: 0 m    Śr. nachylenie: 0%    GOT: 4 pkt.

Czas przejścia: 1.15 godz.    Suma podejść: 400 m    Śr. nachylenie: 11.1%    GOT: 9 pkt.
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące czerwony szlak Ustroń - Schronisko PTTK Równica

Równica czerw szlak

Autor: kiki59

Opracowano: 2011-12-12 21:41:23

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Ustroń Polana

Wycieczka w dniu 10.12.2011r. Pogoda słoneczna, trochę mroźna, dobra widoczność. Wg gps czas poruszania się 2 godz.40 minut

Dolina Chochołowska w przedświątecznym wydaniu 23122011

Autor: wujek

Opracowano: 2011-12-29 07:31:56

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Ustroń Polana

Przedświąteczna wycieczka narciarskiej do Doliny Chochołowskiej. Miałem obawy, czy 30cm warstwa śniegu nie okaże się zbyt mała dla moich nart, tymczasem rzeczywistość przerosła moje najśmielsze oczekiwania. Tak fantastycznych warunków zimowych dawno nie doświadczyłem - do tego jeszcze kapitalna pogoda, doskonała przejrzystość powietrza i całkowite pustki na całej trasie. Dolina Chochołowska, to idealne miejsce do odbycia wymarzonej wycieczki – nawet dla amatorów narciarstwa biegowego. Na całej 7,5km trasie od Siwej Polany do schroniska na Polanie Chochołowskiej pewne trudności sprawić mogą tylko dwa, nieco bardziej strome odcinki. Wycieczka ta była testem dla moich nowych nart śladowych. Informuję, iż test wypadł pomyślnie ;-)

Na Równicę i Trzy Kopce z Ustronia

Autor: ziaro

Opracowano: 2012-06-01 18:29:15

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Orłowa Trzy Kopce Wiślańskie Wisła Uzdrowisko

Była, środa 30 maja, dwa dni przed dniem dziecka. Wraz z moim towarzyszem postanowiliśmy wybrać się na Równicę. Generalnie to była jego propozycja. Oczywiście była też druga opcja. Trasa z Wapienicy na Szyndzielnię oraz Klimczok i powrót do Wapienicy przez Błatnią. Padło jednak na trasę z Ustronia na Równicę aż do Trzech Kopców Wiślańskich a stamtąd do Wisły. Do ustronia dostaliśmy się samochodem. Ta opcja jakoś zdecydowanie wygrała z pociągiem. Po przyjeździe i paru minutach poszukiwania miejsca parkingowego stanęliśmy przy dworcu PKP w Ustroniu. Miejsce wybraliśmy dlatego, bo było bezpłatne. Ruszyliśmy czerwonym szlakiem w kierunku Równicy. Po jakiś dwóch kilometrach zeszliśmy z asfaltu i wyszliśmy z zabudowań Ustronia. Dookoła nas był tylko las, śpiewające ptaki oraz szlak, który z łagodnego stawał się coraz cięższy. Powoli poruszaliśmy się do przodu, co jakiś czas robiąc krótkie przerwy. Jedną z dłuższych zrobiliśmy przy Kamieniu Ewangelików, gdzie są ławeczki i można usiąść. Przy kamieniu tym, w kresie kontrreformacji, spotykali się ewangelicy ze Śląska Cieszyńskiego i odprawiali tajne nabożeństwa. Po około 15 minutach wynurzyliśmy się z lasku koło zabudować schroniska PTTK na Równicy. W schronisku wypiliśmy po herbatce z cytryną, zjedliśmy po ciastku oraz rogaliku kupionego na miejscu. Rogalik był bardzo dobry, świeży. To są właśnie plusy asfaltowej drogi do schroniska. O 11:45 wyruszyliśmy w dalszą drogę. Odcinek bardzo przyjemny. Początkowo pod górkę, a później około 30 minut po w miarę płaskim terenie. Po tym odcinku szlak mocno poszedł w dół na Przełęcz Beskidek. Wiedzieliśmy też z mapy, że po przełęczy będzie wejście na Orłową co zmusi nas do wysiłku. Przewyższenie około 200 metrów pokonaliśmy w jakiś kwadrans. Przy znaczniku Orłowa zrobiliśmy sobie zdjęcia na pamiątkę. Niektórzy nawet podtrzymują słup na zdjęciu. Z Orłowej musieliśmy zejść do Zakrzoska. Po naszej prawej stronie cały czas było widać piękny szczyt z wieżą widokową na Wielkiej Czantorii. Po zejściu na Zakrzosek z kierunkowskazu wyczytaliśmy, że mamy 30 minut na Trzy Kopce. Rzeczywistość była inna. Dość wyczerpujące wejście zajęło nam około 45 minut. Po dotarciu na szczyt padło hasło: „Idziemy coś zjeść do Telesforówki.” Od szczytu do prywatnego schroniska jest około 300 metrów po płaskim, więc bez żadnych problemów tam dotarliśmy. Napiliśmy się herbaty z cytryną, zjedliśmy prowiant. Wziąłem też pieczątkę do książeczki. O dziwo pieczątka miała taki sam wzór jak byłem w tym schronisku w 1998 roku. Czas tutaj jakby się zatrzymał. Po chwili odpoczynku nadszedł czas by się zebrać i żółtym szlakiem zejść do Wisły. Początkowo droga leśna, bardzo przyjemna po chwili zamieniła się w asfaltową. Szlak prowadzi na deptak w Wiśle, a potem na dworzec PKP. Po sprawdzeniu rozkładu jazdy okazało się, że przez najbliższy czas pociągu nie będzie, a musieliśmy wrócić do Ustronia po nasz samochód. Niedaleko PKP znajduje się dworzec PKS. Pomiędzy tymi dwoma punktami znajduje się piękny dworek Habsburgów, w którym znajduje się restauracja oraz wiślański oddział PTTK. Dworzec PKS nie powala na kolana, ale po paru minutach przyjechał autobus do Raciborza, który na nasze szczęście zatrzymywał się w centrum Ustronia. Parę minut jazdy, mały spacer i byliśmy już przy samochodzie. Załadowaliśmy wszystko do samochodu i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

UstrońStary GrońSzczyrk

Autor: lmoskala

Opracowano: 2013-04-14 23:24:45

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Orłowa Trzy Kopce Wiślańskie Brenna Leśniczówka Stary Groń Chata Grabowa Grabowa Przełęcz Salmopolska Schronisko PTTK Skrzyczne

1. dzień

wyjazd pociągiem z Bielska o 7:28, przyjazd do Ustronia o 9:37

10:00-12:00 --> Równica (obiad = przerwa 60')

13:00-14:30 --> Orłowa (przerwa 30')

15:00-17:00 --> Trzy Kopce Wiślańskie (przerwa 30')

17:30-18:30 --> Brenna Leśniczówka (przerwa 30')

19:00-20:00 --> Stary Groń (nocleg)

2. dzień

10:00-11:00 --> Grabowa (przerwa 30')

11:30-12:00 --> Salmopol

12:00-13:30 --> Malinowska Skała (przerwa 30')

14:00-16:00 --> Skrzyczne (obiad = przerwa 60')

17:00-18:00 --> Szczyrk

Landeshut - Wielka Kopa

Autor: piotro

Opracowano: 2013-05-24 12:17:26

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Ustroń Polana

Witam w dniu 24 Maja 2013 roku wybrałem się na Wielką Kopę, z myślą odnalezienia wieży widokowej. Niestety po zdobyciu szczytu, odnalazłem tylko betonowe fundamenty po byłe wierzy widokowej. Szkoda że nikt nie wpadł na pomysł odbudowania jej, bo widok rozciągający się na wschodnie Karkonosze jest przepiękny.

Ustroń-Równica-Ustroń Polana

Autor: kyczart

Opracowano: 2013-06-26 13:56:36

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Ustroń Polana

Wyruszamy w pierwszą wycieczkę dnia 9.06.2013r. o godz.7.00 z Ustronia Centrum na Równice i zejście do Ustronia Polana.

Celem jest zdobycie w roku 2013 odznak GOT Popularnej i Małej brązowej czyli potrzebujemy 150 punktów.

A to my Wiktoria i Weronika.

Centrum Ustronia

Szczyt Równicy

Śniadanie na szczycie godz.9.00

Masyw Klimczoka i Szyndzielni widok z Równicy

No i nie mogło zabraknąć sił na park linowy.

Wycieczka trwała 3.30 minut.(nie licząc czasu w parku.) Nasze pierwsze 13 punktów do GOT

Wysoka Kopa 1126 m.n.p.m.

Autor: Raviciana

Opracowano: 2013-07-05 20:29:42

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Ustroń Polana

Oto przykładowy opis wycieczki. Został utworzony na Twoim koncie w celu zapoznania Cię z możliwościami prostego edytora, który służy do tworzenia opisów wycieczek.

Naciśnij teraz na przycisk Edytuj opis wycieczki, a wtedy przejdziesz do edytora. Jeżeli już to zrobiłeś, to widzisz okienko z tym tekstem. W tekście znajdują się znaczniki formatujące tekst.
Poprzednią linię kończy znacznik przejścia do nowej linii. Uzyskuje się ten znacznik przyciskając klawisz Enter przy wciśniętym klawiszu Shift.

W górnej części okienka edytora znajduje się lista przycisków formatujących
Naciśnij teraz przycisk tzw. ptaszka. Poniżej okienka edytora zobaczysz podgląd tekstu po sformatowaniu.

Myślę, że możesz już rozpocząć własne eksperymenty z edytorem. Zanim napiszesz swój własny tekst, wypróbuj edytor z tym tekstem dokonując w tekście dowolne zmiany. Poniżej możesz zobaczyć przykłady zastosowań poszczególnych przycisków formatujących.

Pogrubienie tzw. bold
Pismo pochyłe tzw. italic
Tekst przekreślony (szczerze mówiąc chyba się nie przyda, ale jest taka możliwość)
Lista wypunktowana

• Punkt pierwszy
  • Punkt drugi

Lista numerowana
  1. Punkt pierwszy
  2. Punkt drugi

A teraz najciekawsze - wstawianie obrazka. Niestety nie ma możliwości przesyłania obrazków na mój serwer. Mam jednak nadzieję, że dla nikogo to nie będzie problemem, gdy będzie linkował zdjęcia z innych zasobów internetowych. Dla przykładu pokazałem zdjęcie z mojej galerii na picasaweb.google.com

Kolejny znacznik służy do wstawiania linku. Oto link do strony My alps
Przedostatni znacznik służy do wyczyszczenia sformatowania. Wystarczy zaznaczyć obszar tekstu i przycisnąć ikonkę
Zresztą, najlepszy sposób na formatowanie, to zaznaczanie tekstu, który ma być sformatowany i przyśniecie właściwej ikonki. Powodzenia!!!

Ustroń - Równica 23.03.2014r

Autor: GraDar

Opracowano: 2014-03-26 11:58:43

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Ustroń

Trochę było pochmurno jak ruszyliśmy ok. godz. 10-tej. Po drodze padała mrżawka ale takimi falami po 10-15 min. Na górze odpoczynek przy grzancu i posiłku. Droga powrotna trudniejsza - małe opady spowodowały cieki wody po szlaku w 2-3 miejscach ale dało sie przejść bezpiecznie. Tuz przy samym wyjściu z lasu na drogę asfaltową w Ustroniu (koło żródełka) deszcz sie wzmocnił. Kurtka przeciwdeszczona na siebie i w drogę. I jak do tej pory.... 15 min. deszczu, 15 min pogody i wszystko suche :-)

Ale mimo wszystko wyprawa udana.

Szkoda tylko, że z Równicy nie można było podziwiać Czantorii i Ustronia.

Grażyna i Darek

Ustroń-Równica-Czantoria-Soszów-Jawornik

Autor: Majka_W

Opracowano: 2014-04-06 07:48:49

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Ustroń Polana Beskidek Schronisko na Soszowie Wisła Jawornik

Trzecia wycieczka z PTTK. Niestety znów mglisto, żadnych widoków, ale temperatura bardzo odpowiednia - ok.10 stopni. Podejście na Równicę było tylko rozgrzewką przed morderczym podejściem szlakiem czerwonym na Czantorię. Ale się udało, tylko dwa krótkie postoje po drodze na uzupełnienie płynów. Kolejka wwoziła spore ilości turystów, ale dalje do Soszowa spokojniej. Doszliśmy aż do Cieślara, skąd zawróciliśmy na Soszów i po dłuższym odpoczynku w oczekiwaniu na resztę ekipy, zejście do Jawornika.

Pieniny maj 2014

Autor: pinkpomelo

Opracowano: 2014-05-08 11:25:57

Błatnia 26.04.2015

Autor: fion1985

Opracowano: 2015-04-28 21:11:36

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Brenna ośrodek zdrowia skrót do Karkoszczonki Kotarz Grabowa Przełęcz Salmopolska

Sprint z Równicy na Błatnią w ocierających butach w dwie i pół godziny. Piękne widoki na Skrzyczne. Wyczerpująca wspinaczka na Kotarz. Finisz w deszczu na Białym Krzyzu z bolącym prawym kolanem:/ Mimo to udane rozpoczęcie sezonu. Oby kolano przestało boleć:)

Początek GSB

Autor: KrzysiekWRC

Opracowano: 2015-09-18 14:30:41

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Ustroń Polana Stokłosica Wielka Czantoria Beskidek Schronisko na Soszowie Wisła Jawornik Wisła Jawornik PKP Wisła Uzdrowisko

Takie tam przejście pierwszego etapu GSB z Ustronia na Soszów. Powrót do Wisły. Tego odcinka GSB nie miałem jeszcze zrobionego w tej konfiguracji.

Przykładowe czasy przejść:
Ustroń Zdrój - Równica 0:48min
Ustroń Polana - Wielka Czantoria 0:53min
Wielka Czantoria - Soszów schr. 0:49min

Dystans: 21,6km. Suma podejść: 1130m. Deniwelacja 620m. Czas przejścia: 4:03h (netto)

Wycieczka rowerowa na Magurę Witowską

Autor: michjarz

Opracowano: 2015-12-26 21:16:12

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Ustroń Polana

Wycieczka rowerowa po Podhalu. Początek wycieczki w Zakopanem i stąd wyjeżdżamy z rowerem na Gubałówkę, lub możemy wywieź rower jednym z kilku wyciągów. Następnie drogą asfaltową - grzbietem Gubałówki jedziemy na zachód. Na krzyżówce wjeżdżamy w drogę polną,potem przez las.  Dojeżdżamy do  przysiólka Witowa -Płazówki, gdzie możemy podziwiać stary drewniany kościół. Stąd  asfaltem do głównej drogi, którą przekraczamy i dalej drogą terenową w górę aż do granicy ze Słowacją, po drodze piękny widok na Tatry Zachodnie wraz z Giewontem. Szlakiem, który prowadzi  granicą państwa dojeżdżamy na Magurę Witowskią ( turystczne przejście graniczne) i stąd powrót przez las i polany szlakiem niebieskim głównie w dół. Po dojechaniu do drogi asfaltowej powrót nią do Zakopanego. Więcej informacji http://www.tatry-przewodnik.com.pl/trasy-rowerowe.html

kolorowe jeziorka

Autor: Tadeo

Opracowano: 2018-07-08 18:50:37

Wycieczka w dniu 08.07.2018

pogoda jak marzenie, wyjście w godzinach porannych około 8 - 8:30 dwa samochody na parkingu

szlak do Małej Kopy oznakowany w miarę dobrze, potem zaczynają się schody, oznaczenia w terenie nie pokrywają się z mapą (internetową)

trochę pomieszany szlak zielony z żółtym.

Trasa wycieczki - start parking nr 1 Wieściszowice - zaliczenie jeziorek i Wielka Kopa następnie powrót.

Wyprawa Grodzisko

Autor: tsanyonet

Opracowano: 2020-09-22 15:15:36

Trasa: Ustroń Schronisko PTTK Równica Ustroń Polana

To była pierwsza nasza wycieczka z tego przewodnika. Na początku nic się nie zgadzało. Przez około godzinę szukaliśmy dojście do góry Grodzisko.  Wreszcie dotarliśmy na miescu. I od tego momentu szystko bły jaknajbadziej udane - szlak, może ciut za trudny, przepiękny las, pogoda w sam raz - ani  za cłodno ani za gorąco. Ja czułemsię doskonale i nie dałem sie wyprzedzić do polany na górce, gdzie zakończyliśmy marsz.