Smerekowiec - Trzy Kopce Wiślańskie - Opis i galeria zdjęć ze szlaku

Smerekowiec (835 m) Trzy Kopce Wiślańskie (810 m)

Czas przejścia: 0.45 godz.    Suma podejść: 30 m    Śr. nachylenie: 1.2%    GOT: 3 pkt.
Czas przejścia: 0.45 godz.    Suma podejść: 20 m    Śr. nachylenie: 0.8%    GOT: 2 pkt.

Opisy wycieczek udostępnione przez użytkowników

Stecówka Barania Salmopol

Autor: zkuba

Opracowano: 2011-10-22 23:28:05

Trasa: Wisła Głębce Kubalonka Szarcula Piłka Schronisko PTTK Przysłop Barania Góra Magurka Wiślańska Zielony Kopiec Smerekowiec Trzy Kopce Wiślańskie Wisła Uzdrowisko

15 sierpnia 2011 roku (sobota, święto kościelne - Wniebowzięcie) o 8:40 busem Drabas wyjechałem (Kuba) z moim kolegą Bartkiem z Żor do Wisły Uzdrowiska. Na miejscu byliśmy około 9:40, więc na styk z pociągiem do Wisły Głębce o 9:48. Zakupując kosztujący dosłownie grosze bilet dostaliśmy się na wyżej wymienioną stację.

Następnie odbębniliśmy standard miłośnika Beskidu Śląskiego, czyli Przełęcze Kubalonka i Szarcula. Na Stecówkę oczywiście poszliśmy czerwonym szlakiem zamiast drogą. W około połowie trasy (za obeliskami) oznakowanie szlaku traci się na prawie kilometr (radzę uważać), ale intuicja i pamięć nie zawiodły.

Po wypiciu jednego z tańszych wśród schronisk Beskidu Śląskiego piw (może to stąd moje miłe wspomnienia ze Stecówki jeszcze z czasów licealnych ;)) przystąpiliśmy do realizacji dalszych planów. A mianowicie: wejść na Baranią, zejść do Chatki ATK na Pietraszonce, a kolejnego dnia znów Barania i kontynuacja według załączonej mapki.

Niestety w drodze powrotnej z Baraniej złapał nas mocny deszcz, więc by się nie szarpać, zawitaliśmy na Przysłupie. Miejsc oczywiście nie było, ale na szczęście były wolne jeszcze dwie kanapy obok piłkarzyków na drugim piętrze. Z czasem poziom niżej rozbiło się miasteczko materacowe ;)

Drugiego dnia po śniadaniu szybka Barania Góra i gnamy do Przełęczy Salmopolskiej przez Malinowską Skałę. Po drodze piękne widoki w stronę Żywca (bardzo wyraźne Jezioro Żywieckie) i wieżę na Skrzycznym. W "Białym Krzyżu" niestety piwo kosztowało 2 razy tyle co na Stecówce. Mus to mus jednakże ;)

Żółty szlak do Wisły Uzdrowisko był już troszeczkę monotonny, ale niektóre widoki w kierunku północnym na przysiółki Brennej zapierały dech w piersiach.

W Wiśle, by uczcić koniec wycieczki, wreszcie spożyliśmy coś ciepłego, miękkiego i bez długiego czasu przydatności do spożycia ;) O 19:10 odjechaliśmy tym samym busem do Żor.

Smerekowiec - Orłowa

Autor: kiki59

Opracowano: 2011-11-21 19:14:11

Trasa: Smerekowiec Trzy Kopce Wiślańskie Orłowa Ustroń Polana

Wycieczka w dniu 19.11.2011r.Rano mglisto,mała widoczność, ale w południe zaświeciło słoneczko. Czas poruszania się 4 godz.i 12 minut.Chata na Orłowej zamknięta.

Szczyrk - Wisła przez Skrzyczne, Klimczok, Kotarz, Smerekowiec, Trzy Kopce Wiślańskie, Orłowa, Soszów

Autor: lisiaty

Opracowano: 2013-06-15 21:27:22

Trasa: Klimczok schronisko Klimczok Klimczok schronisko Karkoszczonka Kotarz Grabowa Przełęcz Salmopolska Smerekowiec Trzy Kopce Wiślańskie Orłowa Trzy Kopce Wiślańskie Wisła Uzdrowisko Wisła Jawornik Schronisko na Soszowie

Pogoda dopisała! Wróciłem z potężnym zakwasami, ale dało się. W ciągu dwóch dni przeszedłem ponad 50 km. Nie planowałem aż tylu, ale wybrałem się nowiuteńkim szlakiem z Soszowa do Wisły Centrum (zielony - 8,5 km) Bardzo malowniczy, ale po dwóch dniach chodzenia, trochę mi się dłużył. Szlaku nie ma jeszcze w kalkulatorze i na moich mapach :(

Nocowałem na Trzech Kopcach Wiślańskich. Bardzo klimatyczne miejsce.

Punkty pośrednie:

Skrzyczne, Klimczok, Kotarz, Smerekowiec, Trzy Kopce Wiślańskie, Orłowa, Soszów Wielki

Ostre - Skoczów

Autor: KrzysiekWRC

Opracowano: 2015-07-07 12:38:34

Trasa: Lipowa Ostre Malinowska Skała - łącznik południowy Malinowska Skała - łącznik zachodni Malinów Przełęcz Salmopolska Smerekowiec Trzy Kopce Wiślańskie Orłowa Schronisko PTTK Równica Lipowski Groń Lipowiec Nierodzim Skoczów Harbutowice Skoczów

Najdłuższa jak do tej pory wycieczka. Z Ostrego do Skoczowa przez Beskid Śląski.

Dystans: 38,0km. Suma podejść: 1230m. Deniwelacja 814m.

PRZEŁECZ SALMOPOLSKA-SMEREKOWIEC-TRZY KOPCE WIŚLAŃSKIE-ORŁOWA-STARY GROŃ-GRABOWA-PRZEŁ. SALMOPOLSKA

Autor: kyczart

Opracowano: 2015-07-19 15:43:41

Trasa: Przełęcz Salmopolska Smerekowiec Trzy Kopce Wiślańskie Orłowa Brenna szkoła Stary Groń Grabowa Przełęcz Salmopolska

Dziś mimo zapowiadanego upału ruszamy z Przełeczy Salmopolskiej o godz.6:00 żółtym szlakiem na Smerekowiec 5 punktów GOT dalej w strone Trzech Kopców Wiślańskich 2 punkty GOT. Dalej niebieskim szlakiem na Orłową 8 punktów GOT nastepnie żółtym przez Brenną Leśnice na Stary  Groń i tu była spora część otwarta a w słońcu dochodziło do 34 stopni. naszczęście trafiliśmy na żródełko zimnej przepysznej wody (Orłowa-Brenna 3 punkty Brenna-Stary Groń 5 punktów). Następnie czarnym szlakiem na Grabową po drodze platworma widokowa i Chata Grabowa 7 punktów GOT (na starszych mapkach chaty nie ma). Z Grabowej już tylko kawałek na Przełęcz Salmopolską 1 punkt. Razem zdobywamy 31 punktów GOT. w czasie 6 godzin i 20 minut.

Dalej mam problem z wrzuceniem zdjęc wyskakuje błąd przesyłania danych.Pomocy!!!

Rozpoczęcie sezony 2016

Autor: konsolfilm

Opracowano: 2016-06-14 10:40:42

Trasa: Wisła Gościejów Smerekowiec Trzy Kopce Wiślańskie Brenna Leśniczówka Stary Groń Grabowa Przełęcz Salmopolska Smerekowiec Wisła Nowa Osada

Pierwsza wycieczka w tym roku ciekawi mnie czy damy radę przed nami ponad 20km na pierwszy raz tymbardziej że idę z koleżanką która nie chodziła parę lat po górach :) pogoda niezbyd ładna ale na wędrówkę ok, 14 stopni i pochmurno po godzinie wędrówki łapie nas deszcz ale po 10 minutach ustaje i już nie pada do końca :) a w Brennej wychodzi słoneczko :) Warto zwrócić uwagę na zielony szlak przy Czuplu brak oznakowania weszliśmy na szczyt i tutaj problem szliśmy na krechę w dół wg.gps. Daliśmy radę ale oboje byliśmy wykończeni :)haha