Szlak czerwony Przełęcz Brona - Schronisko PTTK Markowe Szczawiny

Opis i galeria zdjęć z czerwonego Szlak czerwony Przełęcz Brona - Schronisko PTTK Markowe Szczawiny szlaku Przełęcz Brona (1408 m) Schronisko PTTK Markowe Szczawiny (1180 m)
Przełęcz Brona (1408 m)
Schronisko PTTK Markowe Szczawiny (1180 m)
Czas przejścia: 0.40 godz.   Suma podejść: 210 m    Śr. nachylenie: 17.5%    GOT: 3 pkt.

Czas przejścia: 0.40 godz.    Suma podejść: 0 m    Śr. nachylenie: 0%    GOT: 1 pkt.
Adresy stron z opisami wycieczek obejmujących czerwony szlak Przełęcz Brona - Schronisko PTTK Markowe Szczawiny
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące czerwony szlak Przełęcz Brona - Schronisko PTTK Markowe Szczawiny

Na Diablak gęsiego

Autor: marta024

Opracowano: 2011-11-20 12:30:19

Trasa: Przełęcz Krowiarki Sokolica Babia Góra Przełęcz Brona Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Szkolnikowe Rozstaje Przełęcz Krowiarki

21.08.2011r.
Wędrowanie gęsiego na tak znany szczyt -w szczycie sezonu- było do przewidzenia- ja jednak w góry chodzę po ciszę dlatego szczęśliwa z tego powodu nie byłam. A do tego jeszcze aparat w plecaku nudził się bez baterii. Mieliśmy z towarzyszem podróży "przyjemność" przyglądania się GOPR-owcom w akcji. Pozwolę sobie tutaj wyrazić szacunek dla tych ludzi. Łatwiej się wędruje wiedząc, że można liczyć na pomoc w potrzebie. A poza tym wycieczka bardzo przyjemna. Polecamy niebieski szlak idący od Markowych Szczawin przez Szkolnikowe Rozstaje do Przełęczy Krowiarki. Jest łagodny i prowadzi przez przepiękne wręcz dziewicze tereny. Pozwala odpocząć mięśniom i przynosi ulgę dla oczu i ducha. W sam raz na zakończenie wycieczki.

Babia Góra z przeł Krowiarki i z powrotem

Autor: edypus

Opracowano: 2011-12-21 18:42:17

Wycieczka przewidziana na piękny weekend (moja była w cudowną niedzielę we wrześniu).
Trzeba uwzględnić strasznie mało miejsca na zostawienie samochodu - mały parking i trzeba zostawiać auto na poboczu. Piękna wycieczka pasmem babiogórskim - zejście z góry planowane było krótszym szlakiem żółtym ale okazuje się, że jest to raczej szlak przewidziany na wyjście na Diablak, a nie zejście, a poza tym niefortunnie trafiłem na zakończenie mszy w schronisku Markowe Szczawiny. Tak więc zejście było niemożliwe (nawet wyjście było podobno solidnie utrudnione :P). Polecam, trasa wspaniała z cudownym widokiem (jedyne czego za dużo to ludzi :P).

Babia Góra Percią Akademików

Autor: Szymon_25

Opracowano: 2012-06-24 19:44:40

Trasa: Przełęcz Krowiarki Szkolnikowe Rozstaje Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Babia Góra Przełęcz Brona Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Szkolnikowe Rozstaje Przełęcz Krowiarki

Babia Góra szlakiem przez Perć Akademików, następnie zejście do przełęczy Brona i w dół prosto do schroniska na Markowych Szczawinach, następnie po posiłku i dobrym piwku powrót na parking do Krowiarek. Wycieczka udana kondycyjnie i pogodowo, atmosferę psuła firmowa bardzo liczna wycieczka pracowników firmy "delphi" w białych czapeczkach.

2012.07.07 - Babia Góra (Diablak)

Autor: stefan26

Opracowano: 2012-07-08 14:24:45

Trasa: Przełęcz Krowiarki Szkolnikowe Rozstaje Sokolica Babia Góra Przełęcz Brona Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Szkolnikowe Rozstaje Przełęcz Krowiarki

Babia Góra (1725m)

W zeszłym tygodniu, kiedy chodziliśmy po górkach, rozważaliśmy wycieczkę na Diablaka lub, jak kto woli, na Babią Górę. Ta góra od dawna nas interesuje, bo z opisów i relacji osób, trzeba tam koniecznie wejść.

Pierwotny plan wycieczki obejmował szlak zielony z Zawoi Markowej –> Schronisko na Markowych Szczawinach –> żółty szklak Percią Akademików na Babią Górę –> czerwony szlak przez Przełęcz Brona do Schroniska na Markowych Szczawinach i powrót zielonym szlakiem do Zawoi Markowej. W piątek wieczorem, kiedy studiowałem mapę pogody, rzuciłem raz jeszcze okiem na opisy naszej trasy. Wątpliwości miałem co do Perci Akademików. O siebie, Monikę i Bartka się nie martwiłem, ale Konrad (5l) wydawał mi się troszkę za mały na ten szlak. Ostatecznie zdecydowałem o zmianie szlaku na inny, bo nie chciałem narażać nas na niebezpieczeństwo oraz nie chciałem zepsuć naszej wyprawy.

Z Żor wyruszyliśmy po 6.00 rano i dojechaliśmy na Przełęcz Krowiarki ok 8.00. Pogoda zapowiadała się idealna na chodzenie po górach. Zatrzymaliśmy się 100m poniżej wejścia na szlaki. Koszt parkingu to 10 zł za cały dzień. Wejście do Babiogórskiego Parku Narodowego jest płatne (5 zł dorośli, 2,60 zł ulgowy). Przy zakupie biletów dowiedzieliśmy się, że czerwony szlak na Sokolnicę jest zamknięty z powodu remontu, więc nieznacznie musieliśmy zmodyfikować naszą trasę.

A więc: start niebieskim szlakiem z Przełęczy Krowiarki (1012m) do Szkolnikowych Rozstajów (1089m). Trasa ok. 30 minut spacerkiem w lesie po równej trasie. Następnie skręcaliśmy w lewo na zielony szlak prowadzący do Sokolicy (1367m). Różnica poziomów na tym odcinku jest spora i trasa cały czas prowadzi po stromych kamiennych schodach. Zmęczenie było duże, a gryzące niemiłosiernie komary nie dawały nam spokoju. Po ok. 50 minutach dotarliśmy na Sokolicę i mogliśmy podziwiać pierwsze widoki. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej już czerwonym szlakiem na Babią Górę (1725m). Szlak bardzo przyjemny i cały czas prowadzący umiarkowanie w górę. Z każdą chwilą duża roślinność (drzewa) zanika odkrywając kamienie i połacie kosodrzewiny. Ja z Konradem szliśmy z przodu mając troszkę lepsze tempo. Monika z Bartkiem w drodze na szczyt zliczali biedronki wygrzewające się na kamienistym szlaku – doliczyli ok 400. Na szlaku przechodziliśmy przez kilka przewyższeń dających wrażenie celu, lecz kiedy osiągaliśmy go, naszym oczom ukazywał się kolejny cel. Tak maszerując pokonywaliśmy kolejno Kępę (1521m), Gówniaka (1617m), by po ok 1.30 minutach dojść do szczytu na Babią Górę (1725m). Widoki, przy pogodzie którą mieliśmy, były cudowne. Wiaterek wiejący na szczycie łagodził moc świecącego słońca dając komfortowe uczucie. Odpoczywaliśmy ok 30 minut, zjedliśmy co nieco i zrobiliśmy kilka fotek. Następnie ruszyliśmy w dół czerwonym szlakiem w kierunku Przełęczy Brona (1499). Od samego początku zejścia było bardzo stromo i ślisko na luźnych kamieniach, ale widoki były przepiękne. Widzieliśmy między innymi żółty szlak Perci Akademików (kiedyś także tam będziemy). Schodząc uważnie po ok 45 minutach dotarliśmy do Przełęczy Brona i kontynuując zejście czerwonym szlakiem zmierzaliśmy do Schroniskach na Markowych Szczawinach (1180m). Te zejście było już mniej wymagające, ale za to bardziej nudne, bo prowadziło już w lesie. Jakieś 35 minut zajęło nam dojście do schroniska. Po odpoczynku trwającym 15 minut, w trakcie którego uzupełniliśmy płyny i węglowodany, ruszyliśmy do kresu naszej wycieczki czyli Przełęczy Krowiarki. Trasa do celu prowadzi niebieskim szlakiem. Szlak jest raczej nudny, praktycznie płaski i prowadzi cały czas przez las. Po drodze mijaliśmy wejście na żółty szlak Perci Akademików i wejście na zielony szlak do Sokolicy. Czas przejścia ok 2 godziny. My zrobiliśmy jednak tę trasę szybciej, bo cały czas nad naszymi głowami słyszeliśmy grzmoty zapowiadające burzę. Ostatecznie udało nam się uciec przed deszczem i kiedy już opuszczaliśmy parking, pojawiły się pierwsze krople deszczu.

Całość trasy z wszystkimi przerwami zajęła nam ok 8 godzin. Cała wycieczka była świetna, a widoki cudowne. Największa trudność na trasie to zielony szlak prowadzący do Sokolnicy (1367m) – krótki, stromy i z komarami :) . Reszta szlaków bardzo przyjemna i dostępna praktycznie dla każdego przeciętnego turysty. Nasze dzieci (9l i 5l) poradziły sobie z trasą bez żadnych problemów. Polecamy bardzo tą trasę.

Galeria ze zdjęciami - KLIK

10 sierpnia 2012r Babia Góra

Autor: duch1408

Opracowano: 2012-09-02 20:26:15

Trasa: Zawoja Markowa Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Babia Góra Przełęcz Brona Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Zawoja Markowa

Piątkowa wyprawa na Babią Górę

Autor: mynaszlaku

Opracowano: 2013-05-11 09:16:19

Po maturalnych zmaganiach postanowiliśmy pojechać w góry, a konkretnie w Beskid Żywiecki i jakoś odreagować trudy egzaminów. Do tego pasma zawitaliśmy po raz pierwszy od początku naszych górskich wędrówek. Naszym celem od jakiegoś czasu była Babia Góra zwana również Diablakiem, która jest najwyższym szczytem Beskidu Żywieckiego i najwyższym poza Tatrami szczytem w Polsce. Ponadto Babia Góra leży na obszarze Babiogórskiego Parku Narodowego. Wielu turystów wybierając góry jako formę spędzenia wolnego czasu decyduje się właśnie na wypad na szczyt zaliczany do Korony Gór Polski...

goh i zbych - letnia wyprawa na Diablak

Autor: kobuma

Opracowano: 2013-08-13 19:23:55

Trasa: Nad Czatożą Hala Czarnego Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Babia Góra Przełęcz Brona Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Zawoja Markowa Nad Czatożą

Trzeba mieć szczęście, żeby trafić na tak wspaniałe warunki idąc na Królową Niepogody :) Poprzedniego dnia deszcz, chłód, a niedzielny ranek ciepły i bezchmurne niebo! Na szlaku początkowo / start o godz. 10.00 / mijamy kilka osób. Mozolnie pokonujemy leśne schody przez 5 km, średnia prędkość ponad 4 km/h. Potem 3 km trawersujemy zbocze i dochodzimy do schroniska. Po krótkim postoju ok. 12.00 ruszamy w kierunku żółtego szlaku. Tu już więcej chętnych do zdobycia góry, często kogoś wyprzedzamy, by za chwilę zostać wyprzedzonym. Po wyjściu za granicę lasu ukazują się piękne widoki, więc aparat dostaje zadyszki :)) Pierwsze łańcuchy nad skalną półką, nie wydają się groźne. Później trzeba pokonać 2-3 metry w górę wspinając się po metalowych klamrach za ubezpieczenie majac łańcuchy. Z góry patrzymy jak inni mają "nogi z waty", lepiej nie cierpieć na lęk wysokości! Teraz odsłania się strome, rozległe gołoborze. Nachylenie dochodzi na tym szlaku do 60 stopni! Wreszcie jest kapliczka! Stąd do szczytu już blisko i łatwiej. Przy tej pogodzie Diablak jest oblegany przez turystów. Trzeba szybko znaleźć przytulny załomek na kamieniach, umościć sobie legowisko i już można delektując się widokami spożyć zasłużony posiłek, który choć częściowo zrekompensuje utratę sił.

Zejście do przełęczy Brona, a potem do schroniska zajmuje też trochę czasu, ale w dół prawie biegniemy. W schronisku trzeba uzupełnić płyny, dzień przecież gorący, a i zmęczenie daje się we znaki. Jeszcze zielonym szlakiem do Zawoi-Markowa, a potem spacer do Zawoi-Czatoża, gdzie u sympatycznej pani Alinki czeka autko. Jest 17.00 / 10.08.2013r. /. Warto było, Diablak żegna nas w popoludniowym słońcu.

Trasa - 21 km

Pełna legend i innych ciekawostek wyprawa Percią Akademików ku Babiej Górze

Autor: piechurek7@interia.pl

Opracowano: 2013-12-22 11:29:11

Trasa: Zawoja Lajkonik Sulowa Cyrhla Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Babia Góra Przełęcz Brona Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Zawoja Markowa

Babia Góra - najwyższy szczyt polskich Beskidów. Jej wierzchołek nosi nazwę Diablaka, Diablego Zamku lub Diablego Zamczyska. Miejsce to słynie z efektownych wschodów i zachodów Słońca. Znanym zjawiskiem jest morze mgieł rozpościerające się często pomiędzy szczytem Babiej Góry a Tatrami. Z wierzchołka rozpościera się panorama obejmująca Tatry, Niżne Tatry, Podhale Góry Choczańskie, Magurę Orawską, Wielką i Małą Fatrę, Beskidy: Żywiecki, Mały, Makowski, Śląski, Wyspowy oraz Gorce a nawet zabudowania Krakowa.

Ponadto:

poznamy interesującą i burzliwą historię Schroniska na Markowych Szczawinach

pokonamy najtrudniejszy szlak w polskich Beskidach

dowiemy się dlaczego Babia Góra zwana jest Matką Niepogód

spróbujemy rozwikłać tajemnicę etymologii Babii Góry, a także jej związków z diabłem

dowiemy się co wspólnego Babia Góra miała z arcyksięciem Józefem Habsburgiem

zwiedzimy jedyne w swoim rodzaju Muzeum Turystyki Górskiej na Markowych Szczawinach

Zapraszam do wspólnej wędrówki: http://podrozniczeretrospekcje.blogspot.com/2012/09/beskid-zywiecki-babia-gora.html

Wschód Słońca na Babiej Górze

Autor: piechurek7@interia.pl

Opracowano: 2014-01-04 11:40:12

Trasa: Zawoja Lajkonik Sulowa Cyrhla Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Babia Góra Przełęcz Brona Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Sulowa Cyrhla Zawoja Lajkonik

Mawiają, że każdy prawdziwy turysta podziwiał choć raz wschód Słońca widziany z wierzchołka Babiej Góry...

Ponadto:

► opowieść o nocnej eskapadzie przez Babiogórski Parku Narodowego i Perć Akademików

► spotkanie z dziką zwierzyną na Diablaku

► zdjęcia tej jedynej chwili, na którą czekaliśmy całą noc!

Zapraszam do wspólnej wędrówki: http://podrozniczeretrospekcje.blogspot.com/2010/08/wschod-sonca-na-babiej-gorze.html

Na Babią zimą.

Autor: czarek

Opracowano: 2014-01-27 16:34:43

Było mroźno i wietrznie ( czyli jak zazwyczaj na Babiej ), szlak od Krowiarek w górę w miarę ok. natomiast zejście na Bronę i dalej do Markowych dość trudne, najlepiej wziąć raki.

Zawoja-Babia Góra 16.08.2013

Autor: GraDar

Opracowano: 2014-03-22 17:57:31

Trasa: Zawoja Markowa Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Przełęcz Brona Babia Góra Przełęcz Brona Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Zawoja Markowa

Wstał piękny dzień. Postanowiliśmy całą rodziną iść na Babią Górę. Już na samym początku spotkało nas rozczarowanie. Okazało się, że przy kasie do wejścia do parku musieliśmy się roztać z mamą i naszą sunią Rudką. Zakaz wprowadzania psów. Mama sie poświęciła, mimo że też chciała uczestniczyć w wyprawie, wróciła z suczką na kwatery. Wyprawę zaczęliśmy już tylko w 3 osoby: Grażynka, Sylwia i Ja.

Pierwszy odcinek szlaku prowadził w dużej części poprzez kamienny trakt, ładnie utrzymany, piął się stosunkowo stromo to jednak dało się go pokonać z kijkami

Trochę zmęczeni wspinaczką doszliśmy do schroniska na Markowych Szczawinach. Tutaj odbyło sie nasze tradycyjne przybicie pieczątki, posiłek w słoneczku i, aby nogi nie "stwardniały" ruszyliśmy na szczyt.

Słońce prażyło, widoki tak wspaniałe, że zabrakło by miejsca w aparacie na zdrobienie wszystkich pejzaży.

Pomimo tego, że droga kamienna i trzebyło uważać pod nogi, znalazły sie po drodze miejsca widokowe którę także trzebyło uwidocznić, mimo że Grażynka z Sylwią postanowiły poprzeszkadzać w upamiętnieniu widoków

Jesteśmy na szczycie. Po drodze widzieliśmy nisko latający szybowiec, którego pilot wykorzystując piekną pogodę, postanowił poogladać nas z góry. Na szczycie miła niespodzianka: tablica pamiątkowa poświęcona Papierzowi Janowi Pawłowi II.

Jeszcze jedno zdjęcie upamiętniające zdobycie szczytu Babie Góry i niechetny powrót na kwatery.

Podczas zejścia czerwonym szlakiem, ostatni rzut oka na Diablaka z naszą wspólnym fotką (szkoda, że tylko z cieniami w dolince).

Pozdrawiamy !!!!

Beskid Żywiecki. Wełcza-Jalowiec-Babia Góra-Wełacza. +2255, -2281

Autor: MarcinS

Opracowano: 2014-05-28 12:03:00

Trasa: Zawoja Wełcza Jałowiec Czerniawa Sucha Przełęcz Klekociny Hala Kamińskiego Nad Czatożą Zawoja Markowa Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Babia Góra Przełęcz Brona Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Sulowa Cyrhla Zawoja Lajkonik

Baza systemu nie obejmuje szlaku zielonego do Zawoja Markowa i czarnego z Zawoja Markowa do Wełczy.

Wyniki na mapie nie kompletne. Wyliczenia na podstawie innej bazy.

Czas przejścia: 10 h

Czs samego marszu: 8:20 h

Babie ze Słowacji

Autor: Majka_W

Opracowano: 2017-07-11 13:51:38

Trasa: Mała Babia Góra / Cyl Przełęcz Brona Schronisko PTTK Markowe Szczawiny Babia Góra Leśniczówka Stańcowa

Niestety brak jest szlaków po stronie słowackiej. Start Orawska Półgóra Slana Voda - szlak czerwony na Małą Babią, potem zejście do schroniska, wejście na Diablak percią Akademicką, zejście zielonym do Stańcowej, potem szlakiem biebieskim przez granicę na Słowację do szlaku żółtego, tym szlakiem do miejsca startu. Wyszło 24 km. Dzień przepiękny. słonecznie, ale niezbyt gorąco. Niespodzianka na szczycie Diablaka - wiatr był tak minimalny, że po raz pierwszy nie musiałam zakładać kurtki. Turyści zresztą prawie tam plażowali!