Szlak zolty Rycerka Górna Kolonia - Schronisko PTTK Wielka Racza

Opis i galeria zdjęć z Szlak zolty Rycerka Górna Kolonia - Schronisko PTTK  Wielka Racza szlaku Rycerka Górna Kolonia (668 m) Schronisko PTTK Wielka Racza (1236 m)
Rycerka Górna Kolonia (668 m)
Szlak biegnie asfaltową drogą przez wieś aż do leśniczówki, przy której znajduje się parking. Opuszczając drogę szlak wchodzi w las. Najpierw łagodnie, potem już stromo wznosi się po zboczu Obłazu i Wielkiej Raczy prowadząc do schroniska, a dalej na szczyt.
Schronisko PTTK Wielka Racza (1236 m)
Czas przejścia: 1.15 godz.   Suma podejść: 0 m    Śr. nachylenie: 0%    GOT: 6 pkt.

Czas przejścia: 2.15 godz.    Suma podejść: 530 m    Śr. nachylenie: 10.8%    GOT: 10 pkt.
Adresy stron z opisami wycieczek obejmujących zolty szlak Rycerka Górna Kolonia - Schronisko PTTK Wielka Racza
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące zolty szlak Rycerka Górna Kolonia - Schronisko PTTK Wielka Racza

Beskid Żywiecki

Autor: szuwar78

Opracowano: 2012-02-01 00:02:34

Trasa: Rycerka Górna Kolonia Schronisko PTTK Wielka Racza Rycerka Górna Kolonia Schronisko PTTK Przegibek Rycerka Górna Kolonia

Wycieczkę odbyliśmy w dniach 23-24 Stycznia 2012, chociaż pierwotnie zaplanowaliśmy ambitne (jak na zimowe warunki) 3 dniowe przejście od Zwardonia po Wlk. Rycerzową. Pogoda generalnie nie była rewelacyjna ale nie było też co narzekać zwłaszcza, że nie zaznaliśmy większego mrozu ani wiatru. Im wyżej tym gęstsza mgła i bardziej sypało chociaż z dłuższymi przerwami. Widoki piękne jednak bardzo ulotne bo mgła i chmury co chwila zasnuwały wszystko. Pokrywa śnieżna miejscami dochodziła do 2 m i gdyby nie rakiety to zmachalibyśmy się nieludzko. Nasze plany zredukowaliśmy dość konkretnie, a i tak 2 razy musieliśmy się poddać. Raz zrezygnowaliśmy z przebijania się grzbietem wzdłuż granicy z Wlk. Raczy na Przegibek. Trasa w lecie obliczona na 3,15h w tych warunkach po jakiś 2 km wydała nam się za ciężka na nasze możliwości i po sobotnich akcjach ratunkowych pod Babią i Baranią nie chcieliśmy GOPRowcom robić powtórki z rozrywki. Śniegu tyle, że zapadaliśmy się prawie po pas nawet w rakietach, a ciągle dosypywało przykrywając nasze ślady. Sytuację dodatkowo pogarszała mgła i zasypane słupki ze znakami, więc musielibyśmy brnąć w tym śniegu w większości na czuja. Wróciliśmy więc tą samą drogą do doliny i weszliśmy na Przegibek łatwiejszym, zielonym szlakiem. Tego samego dnia chcieliśmy jeszcze dostać się z Przegibka na Rycerzową, jednak i tym razem musieliśmy odpuścić w połowie drogi. Po 1,5h marszu szybko zaczął zapadać zmierzch i znowu zaczęło mocno sypać, a my za cholerę nie umieliśmy w mroku odnaleźć dalszych znaków na ośnieżonych i oszronionych drzewach. Kiedy na dobre zgubiliśmy szlak wydawało nam się że powinniśmy iść graniczną przecinką, jednak żaden z nas nie szedł tędy nawet latem więc w ciemnościach i przy padającym śniegu nie chcieliśmy ryzykować pobłądzenia. Poirytowani swoją bezradnością zawróciliśmy i po śladach z czołówką zeszliśmy do schroniska na Przegibku, a stamtąd jeszcze tego samego wieczoru prostą drogą do wsi na autobus. Wszystkie te nasze wysiłki osłodził nam na wieczorem w Rycerce wujek kolegi swojską kiełbasą i również domowej roboty destylatem. Podsumowując myślę, że wyjazd mimo nie najlepszych wyników można zaliczyć do udanych. Na pewno na długo zapadną nam w pamięci przyjemny wieczór przy ciepłym kominku w schronisku na Wlk. Raczy, gdzie byliśmy jedynymi gośćmi oraz maszerowanie po ośnieżonych zboczach, kiedy to uginające się pod ciężarem śniegu drzewa przypominały nam raczej jakichś bajkowych strażników broniących dostępu do tej zimowej krainy. Nie raz musieliśmy się im kłaniać aby móc przejść. Ten krotki wypad przypomniał nam też jak ważna jest pokora wobec gór zwłaszcza w zimowej szacie.

Wielka Racza

Autor: DaveBB

Opracowano: 2012-07-30 22:13:13

Trasa: Rycerka Górna Kolonia Schronisko PTTK Wielka Racza Rycerka Górna Kolonia

Wielka Racza...piękna góra, szlak również niczego sobie, końcowe podejście do Schroniska i oset kujący po nogach...oczywiście nie narzekam! Wszystko ma swoje uroki :) Niestety napłynęły chmury i nici z widoków, ale za to kolejna trasa w książeczce wpisana ;)

Wielka Racza Michałek i Tata

Autor: naqnak

Opracowano: 2012-08-26 19:46:00

Trasa: Rycerka Górna Kolonia Schronisko PTTK Wielka Racza Przełęcz Przegibek Schronisko PTTK Przegibek Rycerka Górna Kolonia

O godzinie 8.50 zaparkowaliśmy koło przystanku PKS Rycerka Kolonia. O godzinie 9.10 wyruszyliśmy w kierunku Wielkiej Raczy. Pogoda nam dopisywała, było troszkę duszno, ale od czasu do czasu powiał lekki wiaterek i szło się przyjemnie. Po drodze nie spotkaliśmy wielu turystów, był spokój i cisza - tak jak lubię. Do schroniska na Wielkiej Raczy dotarliśmy około godziny 10.55. Zakupiliśmy pamiątkową pocztówkę i odbiliśmy pieczątkę, potem posiłek, wejście na wierze widokową i dalej w drogę na Przegibek . Wyszliśmy dokładnie o godzinie 11.10 . Niestety dla naszego czasu przejścia Misiek zainteresował się gigantycznymi jagodami zaraz po wyjściu ze schroniska , a potem na polanie z której widok na góry był przepiękny postanowiliśmy znowu coś zjeść ( co jeszcze nastąpiło z cztery razy do schroniska) . Wtedy jak oglądałem widok nie wiedziałem że ten mały zielony punkcik oddalony hen hen to dach schroniska na Przegibku. Po posiłku kontynuacja podróży . Pogoda nadal dopisywała chociaż było widać za nami czarne chmury.Na szlaku mały ruch. O godzinie 15.40 dotarliśmy do schroniska.W schronisku oczywiście posiłek bo dawno nie jedliśmy i kawka oraz przepyszny jabłecznik.O godzinie 17.00 wyruszyliśmy w dół do Rycerki Kolonia i na 18.00 byliśmy z powrotem . Wycieczka dała nam w kość tym bardziej że od ostatniej na Śnieżnik minęło cztery miesiące. Misiek ( lat 7 ) stwierdził że następna niech będzie o połowę krótsza, bo ta była fajna ale długa.

Wlk. Racza z Rycerki (żółtym)

Autor: jkab@op.pl

Opracowano: 2013-11-17 21:16:23

A dzień faktycznie byl piękny, słoneczny z całkiem dobrą widocznością.

Trasa raczej rekreacyjna niż spacerowa (około 19km). Podejścia łagodne. Zejścia równiez niezbyt strome z bardzo ładnymi panoramami na Beskid Żywiecki jak i na Tatry szczególnie z tarasu widokowego  na Wielkiej Raczy, choc również widoki ze szlaku czerwonego (Wlk. Racza->Przegibek są nie do pogardzenia.

Wielka Racza z Rycerki

Autor: Majka_W

Opracowano: 2016-01-18 09:14:48

Pierwsze przejście zimowe tej trasy. I jak to w zimie bywa - łatwo zgubić szlak na znanej, wielokrotnie przechodzonej trasie. Na przełęczy Orzeł zmylone przetartym przez skuter śladem zamiast czerwonym szlakiem poszłysmy wzdłuż granicy słowackiej. Wróciłysmy na szlak czerwony ponownie dopiero za Jaworzyną (Javorina 1173m), ale zaliczając wcześniej wejście na szczyty Orzeł, Bugaj i Jaworzynę, wszystkie powyżej 1100m. Skróciło nam to trochę dystans, ale dodało wzniesień, co w warunkach zimowych spowodowało spore zmęczenie. Ale pogoda była wspaniała, spory mróz, pełne słońce - krajobrazy bajkowe, widoki dalekie. Tylko wiatr w odsłoniętych miejscach zamrażał twarze i powodował zaspy sięgające kolan. W lesie pokrywa śnieżna ok. 20cm, tylko nieliczne kamienie były widoczne.

Wielka Racza

Autor: Tayson

Opracowano: 2013-11-01 11:54:48

Trasa: Rycerka Górna Kolonia Schronisko PTTK Wielka Racza Przełęcz Przegibek Schronisko PTTK Przegibek Bendoszka Wielka Rycerka Dolna Łysica Sól

Dojazd pociągiem do Soli później busem z Rycerki do Rycerka- kolonia cała trasa miała faktycznie 38 km na endomondo choć te 3-4 km może wynikły z błądzenia, bo czarny szlak jest bardzo słabo oznaczony, a do tego w portalu szlaki.net nie ma kilku pośrednich szczytów na nim. Była piękna słoneczna pogoda.

Rycerka G.-W.Racza-W.Rycerzowa-Rycerka G.

Autor: Majka_W

Opracowano: 2014-09-06 21:38:34

Trasa: Rycerka Górna Kolonia Schronisko PTTK Wielka Racza Przełęcz Przegibek Schronisko PTTK Przegibek Przełęcz Przegibek Wielka Rycerzowa Bacówka Rycerzowa Przełęcz Przegibek Rycerka Górna Kolonia

Według GPS trasa miała 27,9 km, przeszliśmy ją w 8 godzin, zbierając grzyby przy szlaku