Szlak czerwony Przełęcz pod Kopą Kondracką - Kasprowy Wierch

Opis i galeria zdjęć z czerwonego Szlak czerwony Przełęcz pod Kopą Kondracką  - Kasprowy Wierch szlaku Przełęcz pod Kopą Kondracką (1863 m) Kasprowy Wierch (1985 m)
Przełęcz pod Kopą Kondracką (1863 m)

2 - szlak nieco trudny (konieczne buty trekingowe)
Kamienną ścieżką trawersujemy od północnej strony poniżej Suchego Wierchu Kondrackiego. Przechodzimy granią Suchych Czub i Goryczkowych Czub obchodząc je głównie po słowackiej stronie. Miejscami trzeba zachować większą ostrożność ze względu na ekspozycję. Schodzimy na Goryczkową Przełęcz Świńską, po czym podchodzimy na Pośredni Goryczkowy Wierch trawersując go od południa. Teraz już dość stromo podchodzimy na szczyt Kasprowego Wierchu.
Kasprowy Wierch (1985 m)
Czas przejścia: 1.40 godz.   Suma podejść: 330 m    Śr. nachylenie: 9.4%    GOT: 7 pkt.

Czas przejścia: 1.40 godz.    Suma podejść: 450 m    Śr. nachylenie: 12.9%    GOT: 8 pkt.
Adresy stron z opisami wycieczek obejmujących czerwony szlak Przełęcz pod Kopą Kondracką - Kasprowy Wierch
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące czerwony szlak Przełęcz pod Kopą Kondracką - Kasprowy Wierch

Kopa Kondracka i Kasprowy Wierch

Autor: bartol

Opracowano: 2012-01-17 21:02:29

Trasa: Gronik Wielka Polana w Dolinie Małej Łąki Przełęcz Kondracka Kopa Kondracka Przełęcz pod Kopą Kondracką Kasprowy Wierch Myślenickie Turnie Kuźnice Murowanica

To był kawał dobrej drogi. Do Kasprowego nacieraliśmy w trójkę. Tam dziewczyny skorzystały z kolejki. Ja namówić się nie dałem...

2012 Dłuuuuuuga wycieczka Kiry Ciemniak Kasprowy Świnica 5 stawów Siklawa Palenica Białczańska

Autor: krank1

Opracowano: 2012-10-01 19:22:42

Trasa: Kiry Wyżnia Kira Miętusia Chuda Przełęcz Ciemniak Krzesanica Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz pod Kopą Kondracką Kasprowy Wierch Przełęcz Liliowe Świnicka Przełęcz Świnica Zawrat Tablica S.Bronikowskiego Siklawa Schronisko w Dolinie Pięciu Stawów Polskich Siklawa Rzeżuchy Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

Wyszliśmy o 5 rano z Kościeliska, na 17 byliśmy  po drugiej stronie Zakopanego po drodze zaliczając dwa browarki i dwie szarlotki :-)

Miętusi - Kuźnice via Giewont i Kasprowy

Autor: Bieganek

Opracowano: 2013-05-09 10:20:56

Trasa: Gronik Przełęcz Przysłop Miętusi Wielka Polana w Dolinie Małej Łąki Przełęcz Kondracka Kondracka Przełęcz Wyżnia Giewont Kondracka Przełęcz Wyżnia Przełęcz Kondracka Kopa Kondracka Przełęcz pod Kopą Kondracką Kasprowy Wierch Myślenickie Turnie Kuźnice Murowanica

14.07.2011
Go&W
Tatrzańskich spacerów dzień 4 - ostatni.

Czerwone Wierchy oraz Goryczkowe

Autor: Zgred

Opracowano: 2013-06-24 11:26:15

Trasa: Kiry Wyżnia Kira Miętusia Chuda Przełęcz Ciemniak Krzesanica Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz pod Kopą Kondracką Kasprowy Wierch Myślenickie Turnie Kuźnice Murowanica

Ekipa ta sama, co w przypadku Starorobociańskiego Wierchu plus jeszcze dwoje znajomych. Wyjście z Kir ok 9:00. Na Przełęczy Pod Kopą dołączył do nas kolega, który jechał prosto z Warszawy do Zakopanego. W komplecie przeszliśmy całe pasmo Goryczkowych do Kasprowego Wierchu. Zeszliśmy zielonym szlakiem do Kuźnic i dalej do Murowanicy, skąd taryfą dotarliśmy do Kir.

Debiut na tatrzańskich szlakach – Giewont i Kasprowy Wierch

Autor: mynaszlaku

Opracowano: 2013-07-06 12:59:24

Trasa: Kuźnice Klasztor Albertynek Hotel PTTK Kalatówki Schronisko PTTK na Hali Kondratowej Przełęcz Kondracka Kondracka Przełęcz Wyżnia Giewont Kondracka Przełęcz Wyżnia Przełęcz Kondracka Kopa Kondracka Przełęcz pod Kopą Kondracką Kasprowy Wierch Dwoiśniak Schronisko PTTK na Hali Gąsienicowej Przełęcz między Kopami Kuźnice

Kiry-świnica-kuźnice

Autor: k.polon@interia.pl

Opracowano: 2013-11-13 15:46:59

Trasa: Kiry Wyżnia Kira Miętusia Chuda Przełęcz Ciemniak Krzesanica Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz pod Kopą Kondracką Kasprowy Wierch Przełęcz Liliowe Świnicka Przełęcz Świnica Świnicka Przełęcz Przełęcz Liliowe Kasprowy Wierch Myślenickie Turnie Kuźnice

15.08.2013 Baardzo wcześnie rano z Katowic do Zakopca. Z dworca busem do Kir. No i Czerwone Wiechy. Potem na Kasprowy. Tam milion ludzi, bo zaczynał się długi weekend. Było jeszcze bardzo wcześnie to polazłem na Swinicę. (akurat śmigłowiec zabieral turystkę, która spadła ze Swinicy, niestety wypadek śmiertelny). No i z powrotem na Kasprowy i zielonym do Kuźnic. Pogoda idealna , widoki na 5+.Ostatni autobus do Krakowa i do domku , do Katowic.  Fajny, jednodniowy wypad. Trochę długo się jedzie , ale warto.

2012.07.29 - Kasprowy Wierch

Autor: stefan26

Opracowano: 2012-08-04 20:59:38

Trasa: Murowanica Kuźnice Klasztor Albertynek Hotel PTTK Kalatówki Schronisko PTTK na Hali Kondratowej Przełęcz pod Kopą Kondracką Kasprowy Wierch

Drugi dzień naszego weekendu w Tatrach rozpoczął sie troszkę później, a to z tego powodu, że planowana trasa nie była już taka wymagająca jak sobotnia na Czerwone Wierchy. Monika dzień wcześniej przeciążyła sobie kolano, dlatego trasa musiała być raczej bezpieczna do przejścia. Śniadanie, pakowanie i wyjazd z naszej kwatery załatwiliśmy w godzinę.

Tym razem starowaliśmy z parkingu w Murowanicy, a do właściwego wejścia na szlak w Kuźnicach (1010m) musieliśmy dojść ok 20 minut. Tam niebieskim szlakiem ruszyliśmy w stronę Polany Kalatówki (1198m). Trasa prowadzi delikatnym podejściem po przygotowanym kamienistym szlaku – niedługo, bo około 30 minut idzie się do schroniska i bardzo dużo „turistas” tam zmierza. My ominęliśmy schronisko i lasem maszerowaliśmy do Polany Kondratowej (1333m), na której także jest schronisko. Zrobiliśmy sobie krótki przystanek przed dosyć ciężkim, aczkolwiek krótkim podejściem na Przełęcz pod Kopą Kondracką (1863m). Oderwałem się troszkę od dziewczyn i podejście zajęło mi ok 1h. Było ciężko, ale widoki na szczyty z każdym zdobytym metrem były coraz to piękniejsze. Giewont oglądaliśmy z drugiej strony i jak było widać w oku obiektywu mojego aparatu, to dużo turystów tam zmierzało. Nasza trasa zielonym szlakiem jest mniej popularna, ale nam to nie w ogóle przeszkadzało.

Na przełęczy odpoczęliśmy troszkę i skierowaliśmy się dalej czerwonym szlakiem w kierunku Kasprowego Wierchu (1985m). Trasa prowadzi cały czas przełęczą i są podejścia oraz zejścia. Te drugie szczególnie dawały się we znaki Monice. Jej kolano odzywało się co chwilę i nasze tempo trochę spadło lecz pomimo to zmieściliśmy się w 2 godzinkach w dotarciu na szczyt Kasprowego. Zdecydowaliśmy się zjechać na dół kolejką, bo kolejne 2,5 godziny zejścia dla Moniki byłyby zbyt bolesne.

Czuliśmy się dziwnie na Kasprowym wśród większości przebywających tam w klapkach i sandałkach ludzi. Usłyszałem nawet pretensje paniusi w klapkach „japonkach”, że mapy powinny mieć oznaczenia trudności szlaków, bo nie wie czy da radę. Po prostu, przyjmując na klatę taki cios jak jazda kolejką wśród wypacykowanych modelowo ubranych pseudoturystów – postanowiliśmy zrobić to jak najszybciej, aby skrócić nasze cierpienia. Po ok 15 minutach było po wszystkim.

Wycieczkę zaliczam do bardzo udanych, pogoda nam dopisała, trasa była średnio trudna i bardzo widokowa. Wiem, że kiedyś ją powtórzymy, ale na pewno będziemy schodzić na własnych nogach do Kuźnic .

Pozdrawiamy wszystkich czytających i zapraszamy do galerii ze zdjęciami z wycieczki.

Wrześniowy Kasprowy od Kondratowej

Autor: Ania Skurska

Opracowano: 2012-09-04 19:08:51

Trasa: Kuźnice Klasztor Albertynek Hotel PTTK Kalatówki Schronisko PTTK na Hali Kondratowej Przełęcz pod Kopą Kondracką Kasprowy Wierch Myślenickie Turnie Kuźnice

Słońce przebijało przez chłodną mgłę wbijającą się do nosa i osiadającą na rzęsach. Przyjemne doświadczenie i piękne zdjęcia Giewontu wyzierającego chmury : ).

Giewont, Kopa Kondracka i Kasprowy Wierch z Kuźnic

Autor: jkab@op.pl

Opracowano: 2013-10-29 22:29:53

Trasa "załatwiająca" za jednym zamachem chyba dwa najmodniejsze szczyty polskich Tatr.

Opcja dla leniwych to wjechać kolejką na Kasprowy i trase zrobić "wspak" :-)