Szlak czerwony Małołączniak - Kopa Kondracka

Opis i galeria zdjęć z czerwonego Szlak czerwony Małołączniak - Kopa Kondracka szlaku Małołączniak (2096 m) Kopa Kondracka (2005 m)
Małołączniak (2096 m)

2 - szlak nieco trudny (konieczne buty trekingowe)
Idąc grzbietem, schodzimy ścieżką na Małołącką Przełęcz, a z niej dość stromo w górę na szczyt Kopy Kondrackiej.
Kopa Kondracka (2005 m)
Czas przejścia: 0.35 godz.   Suma podejść: 220 m    Śr. nachylenie: 16.9%    GOT: 3 pkt.

Czas przejścia: 0.35 godz.    Suma podejść: 135 m    Śr. nachylenie: 10.4%    GOT: 2 pkt.
Adresy stron z opisami wycieczek obejmujących czerwony szlak Małołączniak - Kopa Kondracka
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące czerwony szlak Małołączniak - Kopa Kondracka

Tatry trzecie podejscie

Autor: rafko

Opracowano: 2011-11-13 22:59:52

Trasa: Kuźnice Klasztor Albertynek Hotel PTTK Kalatówki Schronisko PTTK na Hali Kondratowej Przełęcz pod Kopą Kondracką Kopa Kondracka Małołączniak Krzesanica Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz pod Kopą Kondracką Schronisko PTTK na Hali Kondratowej Hotel PTTK Kalatówki Klasztor Albertynek Kuźnice

11 listopada, długi weekend. Jedziemy w Tatry. Pakujemy samochodzik we czwartek i w nocy lecimy do Poronina. W piątek delikatna rozgrzewka czyli wejście na Grzesia i sobota, Czerwone Wierchy.

Czerwone Wierchy niestandardowo

Autor: Ania Skurska

Opracowano: 2012-09-18 23:15:51

Trasa: Roma Polana Strążyska Przełęcz w Grzybowcu Wielka Polana w Dolinie Małej Łąki Przełęcz Przysłop Miętusi Kobylarz Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz Kondracka Schronisko PTTK na Hali Kondratowej Hotel PTTK Kalatówki Klasztor Albertynek Kuźnice Murowanica

Start godzina siódma z doliny Strążyskiej. Muszę powiedzieć, że takiej Strążyskiej nigdy jeszcze nie widziałam - oprócz nas nie napotkaliśmy żywej duszy aż do Małej Łąki. Nawet najmniejszej duszyczki! To dość niesamowite, biorąc pod uwagę popularność i dostępność szlaku. Górujący nad dolinką Giewont skąpany w promieniach delikatnego wrześniowego słońca dopełnił atmosfery. Od Przysłopu do samego Kobylarzowego Żlebu ścieżka jest raczej płaska, potem zaczyna wznosić się ostro w górę - tak idziemy ok. dwudziestu minut, zlani potem i od czasu do czasu osuwający się na luźnych kamieniach ; ). Pod koniec Żlebu mała niespodzianka - nietrudne skalne wejście z łańcuchem. Teraz czeka nas tylko wietrzna droga na Małołączniak i niezapomniane widoki aż do przełęczy Kondrackiej. No, może jeszcze piernik na Hali Kondratowej na zakończenie ; ). Serdecznie polecam trasę, jeśli ktoś ma dość oklepanych Czerwonych Wierchów w wariancie Kościeliska-Kondratowa a dodatkowo chce popatrzeć na zacięte twarze ludzi podążających na Giewont. BTW powiem Wam, że zauważyliśmy zależność - im jest później, tym osobnicy sunący do góry są gorzej ubrani, tj. w sandałki, laczki, mokasyny, a nawet lakierki. Zdażyła się też kamizelka podbita futerkiem ; ).

Pozdrawiam wszystkich Tatromaniaków!

Czerwone Wierchy

Autor: Averback

Opracowano: 2012-09-19 13:56:32

Trasa: Kiry Wyżnia Kira Miętusia Chuda Przełęcz Ciemniak Krzesanica Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz Kondracka Wielka Polana w Dolinie Małej Łąki Przełęcz Przysłop Miętusi Wyżnia Kira Miętusia Kiry

Razem z Justyną, Pawłem i Jaśkiem postanowiliśmy w końcu w całości przejść całe Czerwone Wierchy. Każdy z nas już kiedyś przeszedł kawałek tej trasy, ale nigdy za jednym zamachem nie udało się nam zdobyć wszystkich 4 szczytów na raz.

Wycieczkę zaczeliśmy standardowo na parkingu w Kirach. Szybkie zarzucenie plecaków, kupno biletów na bramce i już byliśmy na szlaku. Trasa na sam Ciemniak? Trochę długa, ale widok Tatr skompanych w słońcu absolutnie nam to wynagradzał. Po około 3,5h marszu dotarliśmy na Ciemniak, a tam niespodzianka w postaci niespiesznie zbierających się chmur burzowych. Dostając mocnego przyspieszenia po ok 40 min byliśmy już na Kopie Kondrackiej, gdzie niestety złapał nas deszcz, który na szczęście szybko minął. Ponownie mając słońce nad sobą zeszliśmy do Przełęczy Kondrackiej z zamiarem zdobycia Giewontu, jednak dziekie tłumy turystów skutecznie nas odwiodły od tego pomysłu i tym samym zeszliśmy żółtym szlakiem do Wielkiej Polany w Dolinie Małej Łąki. Szlak ten jest stromy i niedawno padający deszcz niestety bardzo utrudnił i spowolnił zejście (osobiście przy takich warunkach pogodowych radzę zejść niebieskim szlakiem do Polany Kondratowej, a już szczególnie rodzicom z małymi dziećmi). Z Wielkij Polany zeszliśmy do Kir i tym samym nasza wycieczka dobiegła końca - na całe szczęście gdyż moment po zamknięciu przez nas drzwi samochodu nad Zakopanem rozpadało się na dobre.

Wycieczka jak najbardziej udana. Trasa nie jest bardzo wymagająca, więc każdy w swoim tempie spokojnie ją pokona smiley. Polecam wszystkim, którzy jeszcze nią nie szli!

2012 Dłuuuuuuga wycieczka Kiry Ciemniak Kasprowy Świnica 5 stawów Siklawa Palenica Białczańska

Autor: krank1

Opracowano: 2012-10-01 19:22:42

Trasa: Kiry Wyżnia Kira Miętusia Chuda Przełęcz Ciemniak Krzesanica Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz pod Kopą Kondracką Kasprowy Wierch Przełęcz Liliowe Świnicka Przełęcz Świnica Zawrat Tablica S.Bronikowskiego Siklawa Schronisko w Dolinie Pięciu Stawów Polskich Siklawa Rzeżuchy Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

Wyszliśmy o 5 rano z Kościeliska, na 17 byliśmy  po drugiej stronie Zakopanego po drodze zaliczając dwa browarki i dwie szarlotki :-)

04 X 2012 godz 7,3o / 8,oo / 8,1o Kasprowy - dol Białego 18,oo / 18,3o

Autor: richard

Opracowano: 2012-10-10 11:49:09

Trasa: Kasprowy Wierch Przełęcz pod Kopą Kondracką Kopa Kondracka Małołączniak Krzesanica Ciemniak Krzesanica Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz Kondracka Kondracka Przełęcz Wyżnia Giewont Kondracka Przełęcz Wyżnia Przełęcz w Grzybowcu Polana Strążyska Siklawica Polana Strążyska Roma Wylot ku Dziurze Dolina Białego

Dzień był piękny ........słoneczny,  ciepły , rano bezchmurnie, koło południa lekkie zachmurzenie i wiatr, popołudniu bez zmian, wieczór ciepły - halny.....cały dzień bezdeszczowo....temp +5 do +16...

Grań Czerwonych Wierchów

Autor: KrzysiekWRC

Opracowano: 2013-06-23 16:38:35

Powrót w góry po kilkuletniej przerwie.
Na rozruszanie grań Czerwonych Wierchów z Doliny Kościeliskiej. Pętla 17km (licząc od bramki TPN w Kościeliskiej). Suma podejść 1300m. Deniwelacja 1195m. Czas przejścia 3:59h (netto).
Wrażenia jak najbardziej pozytywne - zero zmęczenia, czas podejścia z Wyżniej Kiry na Ciemniak 1:25h (na drogowskazie 3:50h) cheeky Dobry prognostyk na przyszłość. Pora w końcu skompletować ta małą srebrna GOT.

Czerwone Wierchy oraz Goryczkowe

Autor: Zgred

Opracowano: 2013-06-24 11:26:15

Trasa: Kiry Wyżnia Kira Miętusia Chuda Przełęcz Ciemniak Krzesanica Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz pod Kopą Kondracką Kasprowy Wierch Myślenickie Turnie Kuźnice Murowanica

Ekipa ta sama, co w przypadku Starorobociańskiego Wierchu plus jeszcze dwoje znajomych. Wyjście z Kir ok 9:00. Na Przełęczy Pod Kopą dołączył do nas kolega, który jechał prosto z Warszawy do Zakopanego. W komplecie przeszliśmy całe pasmo Goryczkowych do Kasprowego Wierchu. Zeszliśmy zielonym szlakiem do Kuźnic i dalej do Murowanicy, skąd taryfą dotarliśmy do Kir.

2013 Szarlotkowy Szlak Schronisk

Autor: krank1

Opracowano: 2013-09-17 15:34:15

Trasa: Siwa Polana Polana Huciska Starorobociańska Dolina Polana Trzydniówka Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej Polana Trzydniówka Starorobociańska Dolina Iwaniacka Przełęcz Schronisko PTTK na Hali Ornak Wyżnia Tomanowa Polana Chuda Przełęcz Ciemniak Krzesanica Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz pod Kopą Kondracką Schronisko PTTK na Hali Kondratowej Hotel PTTK Kalatówki Klasztor Albertynek Kuźnice Przełęcz między Kopami Schronisko PTTK na Hali Gąsienicowej Czarny Staw Gąsienicowy Kozia Dolinka Kozia Przełęcz Tablica S.Bronikowskiego Siklawa Schronisko w Dolinie Pięciu Stawów Polskich Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Wodogrzmoty Mickiewicza Schronisko PTTK w Roztoce Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

Jednodniowa wycieczka po wszystkich polskich schroniskach w Tatrach.
Dolina Chochołowska, Dolina Kościeliska, Czerwone Wierchy, Kondratowa, Kaletówki, Kuźnice, Gąsienicowa,Kozia Przełęcz, Dolina Pięciu Stawów, Morskie Oko, Stara Roztoka, Palenica Białczańska

Zapraszam do obejżenia filmu z wyprawy:  http://youtu.be/vC-41DYJ-e0

Kiry-świnica-kuźnice

Autor: k.polon@interia.pl

Opracowano: 2013-11-13 15:46:59

Trasa: Kiry Wyżnia Kira Miętusia Chuda Przełęcz Ciemniak Krzesanica Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz pod Kopą Kondracką Kasprowy Wierch Przełęcz Liliowe Świnicka Przełęcz Świnica Świnicka Przełęcz Przełęcz Liliowe Kasprowy Wierch Myślenickie Turnie Kuźnice

15.08.2013 Baardzo wcześnie rano z Katowic do Zakopca. Z dworca busem do Kir. No i Czerwone Wiechy. Potem na Kasprowy. Tam milion ludzi, bo zaczynał się długi weekend. Było jeszcze bardzo wcześnie to polazłem na Swinicę. (akurat śmigłowiec zabieral turystkę, która spadła ze Swinicy, niestety wypadek śmiertelny). No i z powrotem na Kasprowy i zielonym do Kuźnic. Pogoda idealna , widoki na 5+.Ostatni autobus do Krakowa i do domku , do Katowic.  Fajny, jednodniowy wypad. Trochę długo się jedzie , ale warto.

powrót na rocznicę

Autor: sarita

Opracowano: 2016-09-20 14:55:15

Trasa: Murowanica Kuźnice Klasztor Albertynek Hotel PTTK Kalatówki Schronisko PTTK na Hali Kondratowej Przełęcz pod Kopą Kondracką Kopa Kondracka Małołączniak Kopa Kondracka Przełęcz Kondracka Schronisko PTTK na Hali Kondratowej Hotel PTTK Kalatówki Klasztor Albertynek Kuźnice

Od rana zapowiadwało sie na piękny i słoneczny dzień, i taki właśnie był.Jak na wrzesień było zaskakująco ciepło ,jak jeden z tych pięknych ostatnich jesiennych weekendów ,które od kliku lat pięknie nam się powtarzają i należy je właśnie na świeżym powietrzu spędzić.

Wyruszyliśmy kwadrans po 8 , świeże, czyste powietrze docierało do głebi płuc ,aż czasem powodowało małe zawroty głowy ,ale to dodawało nam sił i napawało optymizmem przed zaplanowana trasą.Do Kużnic dotarliśmy bardzo szybko ,nogi niosły nas predko by jaknajszybciej znależć się juz w lesie ..Niebieskim szlakiem do schroniska na Hali Kondratowej,gdzie za kazdym razem otoczenie robi piorunujace wrażenie ,majestat gór i w oddali postaci wyglądających jak małe mrówki zmierzające na szczyt możliwości. zrobilismy sobie tam przerwe po godzinnej rozgrzewce,zjedlismy i napiliśmy się ,chwila oddechu i zadumy .w drogę.

Zielonym szlakiem az do przełęczy pod kopa Kondracką ...jakies 1h 20 min i juz najcięższa część trasy za nami ...wtedy dostaje się takiej werwy i chce iść naprzód .

Teraz juz czerwony szlak i wspinaczka zaskakujaco szybka bo zaledwie 15-20 minutowa na pierwszy szczyt Kopę Kondracka [2005 m npm.] Jesteśmy w południe na szczycie ,przez godzine napawamy sie wspaniałymi widokami,wspominamy wczesniejsze wyprawy ,ach jak cudownie byc w górach ...Nasze Tatry .

Następnie siegając wzrokiem ruszamy na Małołączniak [2096m npm.] Zajmuje nam to jedynie ok 30 min i juz . Czerwone Wierchy są nasze, po raz kolejny ..Natchnieni widokami chcemy iść dalej ,spoglądamy na rycerza i ruszamy w jego strone ...Schodzimy z Czerwonych na żółty szlak Przełęczą Kondracka w strone Giewontu ,na skrzyżowaniu szlaków schodzimy na niebieski do schroniska na kondratowej ....tam juz nieco stromiej i ciezej po całodniowym chodzeniu po schodach skalnych ...w Pewnym momencie na prawej stronie zbocza ukazuje sie nam miś...dobrze ,ze tylko z daleka .Po niecałej godzinie docieramy do drewnianego domku z puszczonym dymem z komina ,jestesmy przy schronisku..Potem to juz spacerek niebieskim szlakiem przez Kalatówki obserwujac pasace sie bydło i owce na polanie ...zapch wedzonego sera rozpala nasze zmysły ..wracamy .

Wspaniała pasja ciagnie człowieka z powrotem znów ,byleby tylko jak najpredzej tu wrócić ...