Szlak czerwony Palenica Białczańska - Wodogrzmoty Mickiewicza

Opis i galeria zdjęć z czerwonego Szlak czerwony Palenica Białczańska - Wodogrzmoty Mickiewicza szlaku Palenica Białczańska (990 m) Wodogrzmoty Mickiewicza (1120 m)
Palenica Białczańska (990 m)

1 - szlak łatwy (buty trekingowe nie są konieczne)
Trasa zaczyna się od węzła szlaków znajdującego się powyżej parkingu w Palenicy Białczańskiej. Biegnie cały czas asfaltem. Po drodze punkt widokowy w głąb Doliny Białej Wody zwieńczony Gerlachem.
Wodogrzmoty Mickiewicza (1120 m)
Czas przejścia: 0.45 godz.   Suma podejść: 0 m    Śr. nachylenie: 0%    GOT: 5 pkt.

Czas przejścia: 0.45 godz.    Suma podejść: 120 m    Śr. nachylenie: 4%    GOT: 6 pkt.
Adresy stron z opisami wycieczek obejmujących czerwony szlak Palenica Białczańska - Wodogrzmoty Mickiewicza
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące czerwony szlak Palenica Białczańska - Wodogrzmoty Mickiewicza

2011 Tatry Dolina Pięciu Stawów Polskich i Dolina Rybiego Potoku

Autor: Eridor

Opracowano: 2012-06-05 19:06:11

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Schronisko PTTK w Roztoce Wodogrzmoty Mickiewicza Rzeżuchy Siklawa Schronisko w Dolinie Pięciu Stawów Polskich Siklawa Tablica S.Bronikowskiego Zawrat Świnica Świnicka Przełęcz Przełęcz Liliowe Kasprowy Wierch Dwoiśniak Schronisko PTTK na Hali Gąsienicowej Czarny Staw Gąsienicowy Kozia Dolinka Kozia Przełęcz Tablica S.Bronikowskiego Siklawa Schronisko w Dolinie Pięciu Stawów Polskich Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Dolina za Mnichem Szpiglasowa Przełęcz Dolina za Mnichem Wrota Chałubińskiego Dolina za Mnichem Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Rysy Czarny Staw nad Morskim Okiem Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

Pierwsza po wielu latach wycieczka w Tatry W planach co prawda była Orla Perć (niestety pogoda nie dopisała) i Rysy (z których musieliśmy się wycofać na ostatnich łańcuchach z powodu burzy śnieżnej), ale i tak można ją uznać jako bardzo dobrą :) Wideo relacja: Na youtube. Playlista będzie uzupełniana!

201109 5 stawów

Autor: bobik314

Opracowano: 2012-03-28 16:01:06

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Rzeżuchy Siklawa Schronisko w Dolinie Pięciu Stawów Polskich Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

Dobra pogoda, tyle powiem :] Więcej zdjęć z Tatr jest tutaj http://a-kwiatkowski.deviantart.com/gallery/32667478

Szpiglasowy Wierch

Autor: bumag

Opracowano: 2012-09-13 15:42:52

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Rzeżuchy Siklawa Tablica S.Bronikowskiego Szpiglasowa Przełęcz Dolina za Mnichem Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

z Palenicy Roztoką do D5 Stawów i dalej żółtym szlakiem na Szpiglasowy Wierch. Powrót przez Morskie Oko do Palenicy B.

Z Palenicy Białczańskiej przez Szpiglasowy Wierch aż do Kuźnic

Autor: Averback

Opracowano: 2012-09-18 00:35:35

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Dolina za Mnichem Szpiglasowa Przełęcz Tablica S.Bronikowskiego Zawrat Kozia Dolinka Czarny Staw Gąsienicowy Schronisko PTTK na Hali Gąsienicowej Przełęcz między Kopami Kuźnice Murowanica

Dzień nie zapowiadał się pięknie. Poranek przywitał nas deszczem i całą drogę z Krakowa do Zakopanego padało. Jednak Pani pogodynka zapowiadała deszcz tylko do godziny 10, także ufni w jej prognozy mimo wszystko zdecydowaliśmy się na przebycie tej trasy.

Do Zakopanego dojechaliśmy około godziny 9. Tam po szybkich zakupach i zostawieniu samochodu na parkingu w pobliżu Kuźnic, wsiedliśmy do BUS'u, ktory zawiózł nas do punktu startowego naszej wycieczki - Palenicy Białczańskiej. Odcinek z Palenicy do Morskiego Oka pokanaliśmy szybko i bez większych przeszkód. Po spożyciu śniadania i krótkim odpoczynku swoje kroki skierowaliśmy w kierunku Szpiglasowego Wierchu. Trasa bardzo przyjemna, pomimo sporego podejścia szlak jest bardzo mądrze poprowadzony, także bez większego wysiłku pokonalismy ten odcinek, a na miejscu mogliśmy podziwiać panoramę zarówno Polskich, jak i Słowackich Tatr smiley(w międzyczasie przestało padać, choć i tak o 3h później niż zapowiadała pogodynka).  Po krótkim postoju kontynuowaliśmy naszą wycieczkę, schodząc z Szpiglasowego Wierchu do Doliny Pięciu Stawów Polskich, z której rozpoczeliśmy wspinaczkę na Zawrat. Na tym etapie trasa już trochę dawała się nam we znaki, ale widok na całą dolinę, wysuwanie się słońca zza chmur i nieoczekiwane spotkanie z kozicą dodawało nam motywacji na dalszą drogę. Na Zawracie oczywiście pamiątkowe zdjęcie i rozpoczeliśmy zejście do Czarnego Stawu Gąsienicowego. I właśnie na tym odcinku spotkała nas największa niespodzianka całej wyprawy, mianowicie po kilkunastu minutach schodzenia w dół, nastąpiło załamanie pogody i dopadł nas grad surprise. Na szczęście po ~20 min. przestało prać i zmarznięci dotarliśmy do Czarnego Stawu Gąsienicowego i samego Murowańca,
z którego po długim popasie zeszliśmy do samochodu czekającego w Kuźnicach.

Wyprawa jak najbardziej udana, co zobaczyliśmy i przeżylismy tylko nasze, stan osobowy pod koniec wycieczki równy stanowi osobowemu z początku wycieczki (4 osoby). Każdemu kto nie miał okazji iść tą trasą polecam.

Przełęcz pod Chłopkiem - 28.09.2012

Autor: wujek

Opracowano: 2012-09-29 16:18:29

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Mięguszowiecka Przełęcz pod Chłopkiem Czarny Staw nad Morskim Okiem Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

Szlak z Morskiego Oka na Przełęcz pod Chłopkiem ustępuje popularnością Rysom, ale to właśnie ten pierwszy zasługuje na miano iście alpejskiej, wysokogórskiej przeprawy. Bez wątpienia można go zaliczyć do najwspanialszych tatrzańskich dróg. Poprowadzony w skalnej scenerii, z licznymi mocno przepaścistymi miejscami, uważany jest za jeden z najtrudniejszych. Naszym zdaniem, aż tak dramatycznie nie jest, aczkolwiek pełna koncentracja i ograniczone zaufanie do własnych możliwości jest wskazane.
A gdy do tego wszystkiego trafi się taka pogoda, jak nam, to wycieczkę zapisujemy w naszych annałach złotymi zgłoskami.
Warto dodać, że Przełęcz pod Chłopkiem to drugie po Rysach najwyższe miejsce w polskich Tatrach udostępnione turystom.

Hop na Rysy z Palenicy przez Moko

Autor: BetiKa

Opracowano: 2012-09-30 21:26:11

Miało być pięknie: duża grupa z możliwością podziału na "podgrupy"; panowie mieli pójść na Rysy (ambicjonalnie) a panie mogłyby się spokojnie poopalać np. pod Sarnią Skałą... mogłyby...

Piotr nie przyjechał, na placu boju został się Michał - no i to marzenie aby wejść na Rysy.

Podczas analizy wejścia od strony polskiej i słowackiej zdecydowaliśmy na spróbowanie podejścia od Czarnego Stawu pod Rysami - 'przecież to tylko 3,5 h'.

Taaak. Biorąc pod uwagę długość dnia we wrześniu - tylko 12 h - i moją dość marną kondycję poniedziałkową przy podejściu do Moka zdecydowałam się na wzięcie udziału w tej karkołomnej wycieczce pod warunkiem przygotowania się dzień wcześniej w saunie w Aquaparku i wystartowania z Palenicy przed szóstą rano.

Wszystko zgodnie z planem: basenu dzień wcześniej nie było a z Palenicy wyruszyliśmy o 6:30. Ale miałam zapewnienie, że na moje magiczne hasło: Michał, k... już dalej nie mogę, schodzimy - zejdziemy razem bez żadnych brawurowych zachowań typu "to zaczekaj, ja pójdę sobie sam na szczyt a Ciebie zabiorę, jak będę schodził" ;-)

Mieliśmy dużo szczęścia do pogody - było bezdeszczowo, słońce nie operowało zbyt złośliwie, temperatura idealna na spacer, zachmurzenie umiarkowane i ruch turystyczny także. Słowem - właściwy timing.

Kondycja i humor poprawiły się po pojawieniu się o ósmej pod schroniskiem. Czarny Staw pod Rysami - tak trudno osiągalny dwa dni wcześniej - teraz był już po pół godzinie. Tylko obawa przed porywaniem się na ten szczyt coraz bardziej rosła. Chwila namysłu przy Stawie i pozostało już tylko te "3,5h" na górę.

Absolutny spokój i skupienie, odpoczynek w momencie, gdy organizm tego potrzebował. Aż do spotkania dwójki turystów - panów, z wyglądu których nie spodziewałam się, że odpuszczą. Zeszli z 2000 m. Było za ciężko. Poczułam, że jest ok bo ludzie tu nie będą się głupio zachowywać pędząc na łeb na szyję nie myśląc o racjonalnym rozłożeniu sił.

Łańcuchy przy podchodzeniu na górę częściowo ułatwiają wędrówkę - bardziej przydają się schodzącym. Podejście nie jest trudne przy ładnej pogodzie, szczególnie, gdy wcześniej nie padało. Polecam tylko założenie rękawiczek bez palców - przynajmniej ja lepiej czuję skałę opuszkami ;-)

Na szczycie istna wieża Babel - Polacy, Słowacy, Anglicy, Niemcy, Węgrzy - i każdy chce mieć to zdjęcie przy słupku. Jedno aparatem (samotny zdobywca), drugie komórką (dla znajomych aby od razu wiedzieli), trzecie z towarzyszem/ami wędrówki. Pstryk, pstryk, pstryk następny proszę!

Najbliższa półka skalna oferująca trochę miejsca na wypicie herbaty i zjedzenie czegokolwiek jest ok 150 m niżej. Wierzcie mi, napar kokeichy wypity na wysokości ok. 2300 zyskuje inny wymiar  :-) Czyste powietrze, przejrzysty widok na otaczające szczyty, nikła tafla stawów w dole, echo odbijające się od skał - to wszystko sprawia, że chcesz pozostać jeńcem tej chwili. To, co na dole  zajmuje twoje myśli okazuje się tak szalenie nieistotne. Spore problemy okazują się być mikroskopijne, jesteś tu i teraz. Niebezpieczeństwem jest właśnie to uzależniające uczucie osadzenia we właściwej chwili, znalezienia swojego 'magicznego miejsca'. Uczucie niebiezpieczne, gdyż nie chcesz zejść na dół ;-)

Zejście dla niektórych bywa zazwyczaj trudniejsze, bo kolana, bo zmęczenie. Ale nie na odcinku z łańcuchami czyli do 1800-1700. Akurat teraz łańcuchy ułatwiają już zejście znacznie je urozmaicając ;-) Istotnym problemem są turyści idący na górę o godzinie czternastej (zakładam, że będą schodzić do Moka a nie spać w Chacie po słowackiej stronie). Turyści się spieszą bo zaspali rano albo musieli zjeść śniadanie. Nie mają zamiaru przepuścić osoby, która schodzi. Tutaj ograniczę się tylko do wtrącenia, że jako osoba niezwykle opanowana niemalże musiałam ostro strofować podchodzących pod górę używając szantażu, że ich po prostu nie przepuszczę jeżeli mi się uczepią tego samego łańcucha na którym aktualnie wiszę.

Mój kryzys nadszedł po zejściu z ostatniego łańcucha i rozpoczęciu najłatwiejszego odcinka - tylko skalne stopnie do Stawu pod Rysami, który się pięknie przybliża. Dziś wiem, że wtedy odeszły mi nerwy, odpuściła adrenalinka i do mózgu dotarł sygnał o zmęczeniu. W efekcie mojego powolnego tuptania, które nazywam czołganiem ;-) obiad w schronisku jedliśmy koło 17:00

Podsumowując: 9,5 h, +dużo szczęścia do pogody, +absolutne skupienie na trasie, -podchodzący, ignoranccy, popołudniowi zdobywcy.

Szczęście nam dopisało, wyrobiliśmy się w czasie. Pogoda sprzyjała. Chętnie zrobię tę trasę w przyszłym roku w czerwcu gdy dzień będzie dłuższy. Absolutnie odradzam po i w deszczu. To nie ViaFerrata. Głazy miejscami są bardzo duże (wysokie) a półki skalne niezbyt szerokie. Echo pięknie się odbija od skał, równie ładnie możemy i my. Trasa wymagająca skupienia i rozwagi.

Palenica Morskie OkoWrota Chałubińskiego Zawory Gładka Przełęcz PiatkaDolina RoztokiPalenica

Autor: marcogor

Opracowano: 2012-12-23 23:35:16

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Dolina za Mnichem Wrota Chałubińskiego

15h wyrypa,wrzesień 2012, niestety nie mogę narysować całej trasy, ale opis macie na blogu

Nieudana próba

Autor: venka

Opracowano: 2013-02-14 23:36:07

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Rzeżuchy Wodogrzmoty Mickiewicza Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

Mimo, że był to dopiero wrzesień, spadł całkiem konkretny śnieg i trzeba było zawrócić z szkalu do D5SP, na pocieszenie było Morskie Oko..

D5S i Morskie Oko

Autor: AlicjaSob

Opracowano: 2013-06-05 13:12:47

Upał, skwar i męczarnia, ale było warto! Trasa wręcz bajeczna. Początkowo mieliśmy iść przez Szpiglasową Przełęcz, ale nasza forma nie była na to gotowa, poza tym w 30stopniowym upale mogło to się źle skończyć ;/ Jedyny minus to masa ludzi na szlaku, choć czasem mieliśmy niezły ubaw z ludzi i ich ubioru, głównie obuwia. Japonki to chyba nienajlepsze rozwiązanie na tatrzańskie szlaki :P

Wędrówka na Rysy we wspaniałej aurze i widoczności

Autor: piechurek7@interia.p

Opracowano: 2013-07-02 01:43:10

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Rysy Czarny Staw nad Morskim Okiem Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

Więcej pod adresem: http://podrozniczeretrospekcje.blogspot.com/2012/09/viii-tatrzanski-rajd-piechurkow-moko.html oraz http://podrozniczeretrospekcje.blogspot.com/2012/09/tatry-wysokie-fotograficzna-wedrowka-na.html

na Morskie Oko i Czarny Staw z Palenicy białczańskiej

Autor: mlody37

Opracowano: 2013-08-24 12:47:22

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

Do zakopanegio wyruszylismy z oddalonej o 300 km miejscowości o 2.30 w nocy. Na parkingu w Palenicy Białczańskiej zameldowaliśmy sie o 7.30. Mimo wczesnej pory na drodze dojazdowej utworzył  sie około połkilometrowy korek na wjazd na parking.  Porking płatny z góry 20zł za cały dzień. Po zebraniu wszystkich potrzebnych rzeczy na wyprawde w góre-wyruszyliśmy. Przed wejsciem nalezało wykupic bilet wstępu do TPN w cenie 4 zł.

Z Palenicy Białczańskiej do Kuźnic przez Zawrat

Autor: stazbig

Opracowano: 2013-08-24 20:10:51

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Dolina za Mnichem Szpiglasowa Przełęcz Tablica S.Bronikowskiego Siklawa Schronisko w Dolinie Pięciu Stawów Polskich Siklawa Tablica S.Bronikowskiego Zawrat Kozia Dolinka Czarny Staw Gąsienicowy Schronisko PTTK na Hali Gąsienicowej Przełęcz między Kopami Kuźnice

W czwartek 22 sierpnia o 10:45 wyruszamy z Palenicy Białczańskiej. Nie dajemy zarobku wozakom i o 13:00 odpoczywamy nad Morskim Okiem. Szpiglasową Przełęcz  zdobywamy około 15:30 i ruszamy w drogę do Doliny Pięciu Stawów. Niestety niskie chmury nie pozwalaja nam nacieszyć widokami spragnionych oczu. Schronisko osiągamy o 18stej, po załatwieniu formalności meldunkowo- higienicznych wcinamy żurek, który nie przypomina naszego ale wszystkim smakuje. Po 20stej kończymy pierwszy dzień wspaniałej wyprawy. W piątek, słonecznym rankiem o 8:30 startujemy. Tym razem pogoda pozwala nam podziwiać piękno Doliny. Po dwóch godzinach robimy sobie zasłużona 10cio  minutową przerwę na Przełęczy Zawrat. Niestety po drugiej stronie grani rozciagają sie chmury i z podziwiania nici. Ale za to emocje zwiazane ze schodzenie w stronę Hali Gąsienicowej nie maja sobie równych. Nad Czarnym Stawem Gąsienicowym stajemy o 13:30, chmury zaczynaja odsłaniać piekno. W Murowańcu o 14stej raczymy sie kwaśnicą i ruszamy na ostatni etap. 16:20 koniec wycieczki. Wynajmujemy busa i pędzimy, dumni z naszego osiągnięcia, do Hani w Koscielisku.

Rysy

Autor: kiki59

Opracowano: 2013-08-29 22:50:48

Mglisto, ślisko, trochę deszczu, warunki niezbyt dobre.

Wg gps czas poruszania się 8 godzin i 11minut.

Palenica B.-Dolina 5 Stawów-Morskie Oko-Palenica B.

Autor: elkow

Opracowano: 2013-09-05 12:04:58

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Rzeżuchy Schronisko w Dolinie Pięciu Stawów Polskich Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

Chodzimy z żoną, zawsze z małą kuchenką gazową. Po drodze kawa... :)

Czas przejścia schronisko w Dolinie 5 Stawów- Morskie Oko jest dłuższy, z reguły to ponad 2 godz. (nie tylko dla nas).

Powrót z Morskiego Oka asfaltem to masakra! Nigdy więcej. Na przyszłość przenocuję i potem przez Szpiglasową i Świnicę do Kużnic. Albo na Rysy i w Tatry Słowackie.

Czarny Staw pod Rysami

Autor: Szysza

Opracowano: 2013-10-13 21:07:16

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Schronisko PTTK w Roztoce Wodogrzmoty Mickiewicza Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

Ot, na spontana. A pogoda najbardziej udana z ostatnich wypraw (zaplanowanych). Gdyby czas pozwolił tylko, były plany zahaczenia o Szpiglasowy Wierch lub Mięguszowiecką Przełęcz. Czasu nie było, właściwie i tak sam wyjazd w góry był niespodzianką. A takie niespodzianki tygrysy lubią najbardziej! ;)

Szpiglasowy Wiech

Autor: jkab@op.pl

Opracowano: 2013-10-22 22:49:55

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Rzeżuchy Schronisko w Dolinie Pięciu Stawów Polskich Siklawa Tablica S.Bronikowskiego Szpiglasowa Przełęcz Dolina za Mnichem Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Wodogrzmoty Mickiewicza Palenica Białczańska

Polecam miłosnikom pieknych widoków na Doline 5-ciu Stawów Polskich...

Trasa dość długa.

Dolina Pięciu Stawów Polskich - 10.11.2013

Autor: wujek

Opracowano: 2013-11-23 12:35:42

Nie wiem jak to się stało, że do tej pory nie pojawiła się na stronie praktycznie żadna wzmianka o jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w całych Tatrach. I pewnie długo nie zrobiłbym nic w tej kwestii, gdyby nie brat i jego spontaniczna wycieczka z żoną - właśnie do słynnych Pięciu Stawów. Spontaniczna i w dodatku niepewna pogodowo, wszak całą noc intensywnie padało. No ale przeczucie podpowiadało, że może coś się „zdarzyć”. I gdy przy ledwo widocznej (nawet z parunastu metrów) Siklawie wydawało się, że mgła i chmury nie odpuszczą, nagle jak za dotknięciem różdżki wszystko puściło. Tak więc w przypływie radości, zamiast wracać tą samą drogą, udało się zrobić klasyczną pętlę przez tzw. Świstówkę do Morskiego Oka. Świeży opad utrudnił nieco wędrówkę i na drugi dzień nóżki musiały boleć. Ale właśnie o to w tym wszystkim przecież chodzi :)

na Szpiglasowy Wierch przez Dolinę Pięciu Stawów

Autor: piechurek7@interia.pl

Opracowano: 2013-12-22 12:12:16

Pamiętna wyparawa pełna nieskazitelnych widoków. Nic dodać, nic ująć - zdjęcia mówią wszystko!

Palenica Białczańska - Popradzki Staw

Autor: Zour3141

Opracowano: 2017-07-23 16:06:36

Trasa: Palenica Białczańska Wodogrzmoty Mickiewicza Schronisko PTTK nad Morskim Okiem Szeroki Piarg Szeroki Piarg Czarny Staw nad Morskim Okiem Rysy Ch. pod Rysmi Nad Žabím potokom Popradské pl.

Wycieczka zaplanowana na sierpień - dzień pierwszy. Przyjąłem założenie, że autobus do Zakopanego przyjeżdża około 6:30, natomiast odjazd busa w kierunku Palenicy Białczańskiej ma miejsce około 6:50.