Szlak zielony Jaworzynka - Tylmanowa Rzeka

Opis i galeria zdjęć z zielonego Szlak zielony Jaworzynka - Tylmanowa Rzeka szlaku Jaworzynka (912 m) Tylmanowa Rzeka (409 m)
Jaworzynka (912 m)
Tylmanowa Rzeka (409 m)
Czas przejścia: 2.00 godz.   Suma podejść: 520 m    Śr. nachylenie: 10.2%    GOT: 9 pkt.

Czas przejścia: 1.00 godz.    Suma podejść: 0 m    Śr. nachylenie: 0%    GOT: 4 pkt.
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące zielony szlak Jaworzynka - Tylmanowa Rzeka

Spacer z Krościenka na Dzwonkówkę

Autor: mynaszlaku

Opracowano: 2012-11-02 07:44:24

Trasa: Krościenko nad Dunajcem Dzwonkówka Jaworzynka Tylmanowa Rzeka

Dzisiejsza podróż na Dzwonkówkę miała bardziej charakter spacerowy, niż tak jak dotychczas kiedy wędrowaliśmy aby zdobywać najwyższe szczyty poszczególnych pasm górskich.

Punktem startowym naszej wyprawy było Krościenko. Z tej miejscowości właśnie wyruszyliśmy czerwonym szlakiem w stronę Dzwonkówki ( 983 m ). Jeszcze przed wejściem na szlak zawitaliśmy do oddziału PTTK. O godzinie 9:20 byliśmy już na szlaku. Aby na niego trafić trzeba za mostem skręcić w lewo. Najpierw trasa prowadziła nas drogą asfaltową. Dopiero na rozstaju skręciliśmy do góry. Jest to w miejscu gdzie mamy kierunkowskaz na drzewie „Do źródła”. Idąc ku górze zostawialiśmy w tyle miejsce, z którego zaczynaliśmy naszą podróż. Po drodze na szczyt mijaliśmy po lewej stronie kapliczkę. Wędrując do naszej Dzwonkówki zdobyliśmy 2 mniejsze szczyty; Stajkowa ( 726 m ) i Groń ( 803 m ). Wreszcie opuściliśmy las i weszliśmy na polanę. Nic w tym dziwnego, lecz kiedy spojrzeliśmy w prawo naszym oczom ukazały się potężne Tatry. Zatrzymaliśmy się tam aby odpocząć i coś zjeść. Oczywiście nie mogło zabraknąć małej sesji zdjęciowej.

Około godziny 12:30 wróciliśmy na czerwony szlak. Musieliśmy uważać ponieważ nasza dalsza trasa miała nas prowadzić już szlakiem żółtym w kierunku Łącka. Na trasie spotkaliśmy bardzo miłą grupę podróżników, którzy wędrowali od strony Przehyby. Szliśmy może z nimi kilkanaście minut lecz zrobili sobie przerwę i dalej kontynuowaliśmy naszą podróż sami. Idąc dalej szlakiem żółtym delektowaliśmy się widokami Tatr i Pienin. Po minięciu kilku gospodarstw dotarliśmy do miejsca ,w którym dochodzi z Tylmanowej szlak zielony.

Właśnie szlakiem zielonym zmierzaliśmy dalej w kierunku Tylmanowej. Szlak na początku nie wydawał się zbyt ciężki. Dopiero w połowie trasy robi się bardzo stromo i trzeba bardzo uważać ponieważ łatwo jest się przewrócić na kamieniach. Po zejściu i minięciu strumyka trzeba uważnie obserwować znaki ponieważ w pewnym momencie należy lekko skręcić w lewo. Od tej pory trasa jest bardzo wąska pomiędzy drzewami i krzewami.

Zbliżając się do końca naszej wędrówki przeszliśmy przez most i skierowaliśmy się na najbliższy przystanek. Kilka minut później dołączyli do nas Ci ludzie, których wcześniej spotkaliśmy. Okazało się, że oni również czekają na autobus do Nowego Sącza.

Trasa

Krościenko – Stajkowa (726 m) – Groń (803 m) – Dzw0nkówka (983 m) – Przełęcz Złotne (782 m) – Błyszcz (945 m) – Tylmanowa