Z Wisły Czarne na Barania Góra przez rezerwat baraniogórski - Szlak dla miłośników szumiących potoków, prowadzący wprost na szczyt Baraniej Góry. Wycieczka na Baranią Górę rozpoczyna się na przystanku PKS Wisła Czarne Fojtula. Dojeżdżają tu autobusy z dworca PKS w Wiśle. Niebieskim szlakiem biegnie ścieżka przyrodnicza. Trasa z początku wiedzie asfaltem. Towarzyszy nam widok i szum potoku Białej Wisełki. Po 2,5 km szlak odbija w prawo na drogę gruntową, by po kilkuset metrach dotrzeć do kaskad Białej Wisełki. Dalej szlak wiedzie ścieżką leśną pełną kamieni i korzeni. Wchodzimy na teren Rezerwatu Barania Góra. Idąc przez las po zboczu góry najpierw dość łagodnie, a na koniec stromym, ale krótkim podejściem wchodzimy na wierzchołek Baraniej Góry. Na szczycie znajduje się 15 metrowa wieża widokowa.
Wisła Czarne Fojtula (561 m) Barania Góra (1220 m)

Czas przejścia: 2.45 godz.    Suma podejść: 650 m    Śr. nachylenie: 8.4%    GOT: 12 pkt.
Czas przejścia: 1.45 godz.    Suma podejść: 0 m    Śr. nachylenie: 0%    GOT: 7 pkt.

Opisy wycieczek udostępnione przez użytkowników

Wycieczka nr 3 2012 rok Prz.Szarcula-Wisła czarne Fujtoła-Barania Góra-Prz.Szarcula

Autor: konsolfilm

Opracowano: 2012-08-21 09:04:38

Trasa: Wisła Czarne Fojtula Barania Góra Schronisko PTTK Przysłop Piłka nad Pietraszonką

Witam kolejna wyciezka to wielkie wyzwanie do moich dzieci idziemy ja moja żona 2 synów 9 i 12 lat oraz kumpel z synem 15lat pogoda piękna 26 stopni.Przyjad samochodem na przełęcz Szarcula o 8:45 uwaga parking płatny 2zł/1godz, cały dzień 6zł my niepłacmy nikogo jeszcze niema idziemy szlakiem spacerowym do niebieskiego szlaku w Wiśle Czrne Fujtoła przez zameczek prezydencki jesteźmy przy niebieskim szlaku o 10:26 po drodze była przerwa śniadaniowa przesto aż 1:30 idziemy na Baranią górę bardzo przyjemnie się idzie wzdłóż Białej Wisełki przy skręcie na właściwy szlak czyli zejście z asfaldu meldujemy się o 12:05 na szczyt praktycznie cały czas lasem mało widoków na sczycie jesteźmy o 14:56 coś zjeść i odpocząć wyruszamy dalej o 15:40 idziemy do schroniska na obiad.Na Przysłopie meldujemy się o 16:50 dalej wyruszamy o 16:20 idziemy na Stecówka nad Pietroszonką jest 18:31 czas się sprężać żeby zdążyć przed zmrokiem Stecówka osiągnięta o 19:15 dzieci już nie mają sił żona z dzećmi idą drogą, a ja z kumplem czerwonym szlakiem po auto żeby ponich podjechać bo niedadzą rady przed zmrokiem przy aucie meldujemy się o 19:55 podjazd po padnięte dzieci i do domu już ciemno. Pozrawiam i do zobaczenia na szlaku.

Wisła Czarne-Barania-Wisła

Autor: Majka_W

Opracowano: 2013-09-29 09:42:27

Dzień upalny, ale na szlaku niebieskim zawsze jest chłodno. Dopiero końcowe podejście na szczyt Baraniej jest w słońcu. Do trasy wycieczki dołożyłam jeszcze 5 km zejścia drogą asfaltową z Przełęczy Szarcula do Wisły Fojtula aby dojść z powrotem na parking

Wisła Czarne Fojtula - Barania Góra - Wisła Czarne Zapora

Autor: Szysza

Opracowano: 2013-10-04 18:43:35

Trasa: Wisła Czarne Fojtula Barania Góra Schronisko PTTK Przysłop Piłka Wisła Czarne (skrzyż.)

To była wycieczka sprzed 12 lat. W 6 klasie byliśmy na wyjeździe klasowym, a że moja wychowawczyni też była zwolennikiem górskiej włóczęgi, to nas wszystkich zabrała do Wisły. Cobyśmy na Baranią Górę weszli. Szczegółów dużo nie pamiętam z tego dnia, ale że już wtedy klepałem sobie pieczątki na GOT, toteż i pieczątki, i punkty pośrednie z trasy mam zapisane.

Wisła Dom Turysty-Barania-Zielony Kopiec- Wisła

Autor: Majka_W

Opracowano: 2013-10-29 13:42:28

Trasa: Wisła Czarne Fojtula Barania Góra Magurka Wiślańska Zielony Kopiec Wisła Czarne DW PTTK

Faktyczny początek trasy to Wisła Dom Turysty, skąd szliśmy wpierw żółtym szlakiem, a po około godzinie odbicie w prawo i zejście nieoznakowanymi drogami polnymi do Fojtuli, skąd juz niebieskim na Baranią. To parę kilometrów więcej niż w kalkulatorze.