Szlak zolty Wielka Rawka - Mała Rawka

Opis i galeria zdjęć z Szlak zolty Wielka Rawka - Mała Rawka szlaku Wielka Rawka (1307 m) Mała Rawka (1272 m)
Wielka Rawka (1307 m)
Mała Rawka (1272 m)
Czas przejścia: 0.20 godz.   Suma podejść: 50 m    Śr. nachylenie: 3.3%    GOT: 2 pkt.

Czas przejścia: 0.20 godz.    Suma podejść: 20 m    Śr. nachylenie: 1.3%    GOT: 1 pkt.
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące zolty szlak Wielka Rawka - Mała Rawka

Bieszczady 2012 Dzień 3

Autor: ciechoslaw

Opracowano: 2012-07-08 14:41:28

Trasa: Hotel PTTK Ustrzyki Górne Wielka Rawka Krzemieniec Wielka Rawka Mała Rawka Bacówka PTTK pod Małą Rawką Przełęcz Wyżniańska Połonina Caryńska Hotel PTTK Ustrzyki Górne

Tu już zaczęły się upały. Wielka Rawka, Krzemieniec, Połonina Caryńska, Ustrzyki. Miły dzionek :)

2012.08.12 - Mała i Wielka Rawka (Bieszczady)

Autor: stefan26

Opracowano: 2012-08-19 21:21:40

Trasa: Przełęcz Wyżniańska Bacówka PTTK pod Małą Rawką Mała Rawka Wielka Rawka Mała Rawka Bacówka PTTK pod Małą Rawką Przełęcz Wyżniańska

Po sobotnim "lazy day", nic nie robieniu oraz spaleniu zapasu drewna na trzy dni, postanowiliśmy ruszyć cztery litery i pomimo złej pogody iść na jakąś wycieczkę. Ciekawie na mapie wyglądał szlak z Przełęczy Wyżniańskiej na Małą Rawkę i Wielką Rawkę i z drogą powrotną przez Bacówkę pod Małą Rawką.

Zebraliśmy się więc szybko, tak aby wstrzelić się w czas w którym nie będzie opadów. Startowaliśmy z parkingu (10 zł/cały dzień) na Przełęczy Wyżniańskiej (855m) po zakupie bilety do Bieszczadzkiego Parku Narodowego (13zł/rodzinny, 6zł/normalny, 3zł/ulgowy). Zielonym szlakiem udaliśmy się na Małą Rawkę (1272m) po drodze mijaliśmy Bacówkę, w której planowaliśmy się zatrzymać w drodze powrotnej. Na terenach przy bacówce witały nas wypasające się krowy. Po wejściu do lasu rozpoczęło się około 40 minutowe ostre podejście z finałem na Małej Rawce. Tempo mieliśmy o wiele większe niż te, które jest pokazane na tabliczkach i mapie. Pogoda była wietrzna i mglista więc czapki i kurtki się przydały. Dojście do Wielkiej Rawki (1307m) szlakiem żółtym zajęło nam około 15 minut i nie jest specjalnie wymagające, powiedziałbym bardzo proste. Podczas ładnej pogody muszą z tego miejsca być piękne widoki na większość gór dookoła. My niestety we mgle widzieliśmy tylko lekko przebijające się zbocza gór, ale klimat takiej wycieczki jest także fajny.

Zejście do Bacówki pod Małą Rawką (925m) zajęło nam około 25 minut i nie było jak na tą stromiznę szlaku trudne. W bacówce zakupiliśmy sobie herbatę z cytryną i na ławkach na zewnątrz odpoczywaliśmy do momentu, w którym deszcz nas nie przegonił w stronę parkingu.

Trasa łatwa i jak podejrzewamy także widokowa. Na Małej i Wielkiej Rawce rozstawione są bowiem ławki, które sugerowały nam, że podczas ładnej pogody można tutaj podziwiać piękne widoki bieszczadzkich szczytów.

Zapraszam do mglistej galerii zdjęć z wycieczki.

Połonińska Rozbiegówka

Autor: BetiKa

Opracowano: 2012-09-30 21:55:26

Trasa: Hotel PTTK Ustrzyki Górne Wielka Rawka Mała Rawka Bacówka PTTK pod Małą Rawką Przełęcz Wyżniańska Połonina Caryńska Hotel PTTK Ustrzyki Górne

Autobus ze stolicy jest o 7:45 w Ustrzykach. Po szybkim prysznicu i wskoczeniu w buty o 8:30 można rozpocząć spacer. To moja ulubiona trasa-rozbiegówka w Bieszczadach. Po takim marszu świat wydaje się lepszy i pierogi w Kremenarosie smakują jak nigdy ;-)

Są chętni w 2013?

Bieszczady 2013 wersja 2

Autor: Ola_Milord

Opracowano: 2013-07-01 17:23:09

Trasa: Hotel PTTK Ustrzyki Górne Wołosate Przełęcz Bukowska Halicz Przełęcz 1160 m Przełęcz Siodło Tarnica Przełęcz Siodło Hotel PTTK Ustrzyki Górne Wielka Rawka Krzemieniec Wielka Rawka Mała Rawka Bacówka PTTK pod Małą Rawką Przełęcz Wyżniańska Połonina Caryńska Brzegi Górne Schronisko PTTK na Połoninie Wetlińskiej Przełęcz M.Orłowicza Stare Sioło Przełęcz M.Orłowicza Krysowa Bacówka PTTK Jaworzec Fałowa Dołżyca

1 Dzień - Warszawa - Kraków

2, Dzień - Kraków - Ustrzyki Górne. Nocleg w nmiocie koło schroniska Kremanos

3. Dzień  Przejście Ustrzyki Górne - Wołosate - Przełęcz Bukowska - Halicz - Przełęcz Goprowska (Prz.1160 m) - Przełęcz Siodło - Tarnica - Ustrzyki Górne

4. Dzień - Odpoczynek

5 Dzień - Ustrzyki Górne  - Wielka Rawka - Krzemieniec - Wielka Rawka - Mała Rawka - Bacówka PTTK pod Małą Rawką

6. Dzień - Bacówka PTTK pod Małą Rawką - Przełęcz Wyżniańska - Połonina Caryńska - Brzegi Górne - Schronisko PTTK na Połoninie Wetlińskie

7 Dzień - Schronisko PTTK na Połoninie Wetlińskiej - Przełęcz M.Orłowicza - Stare Sioło - Studencka Baza Namiotowa

8 Dzień - Studencka Baza Namiotowa - Smerek - Przełęcz M. Orłowicza - Krysowa - Schronisko PTTK Jaworzec

9 Dzień - Schronisko PTTK Jaworzec -- Dołżyce ew. skrócenie do Cisnej ale o 14 jest autobus

10 Dzień - Dołżyce - Cisna - Kraków

11. Dzień - Kraków - Warszawa

Wetlina-Wielka Rawka 13.07.2011r

Autor: GraDar

Opracowano: 2014-03-30 12:34:06

Trasa: Przełęcz Wyżniańska Bacówka PTTK pod Małą Rawką Mała Rawka Wielka Rawka Mała Rawka Wetlina - Moczarne Wetlina

Widok na parking na Przełęczy Wyżniańskiej, dokąd podwózł nas busik z Wetliny.

Po posiłku, małym łyku kawy i nabraniu sił wyruszyliśmy do Bacówki PTTK pod Małą Rawką. Wspaniała pogoda która nie zapowiadała się rano jak wyruszaliśmy.  Pod Bacówką mieliśmy małych gości - małe kotki wraz z mamą które podchodziły do turystów, wiadomo po co. A kto nie dał maluchom....  mógł wylądować w dybach które zostały postawione do Bacówki.

Wiadomo, że człowieka-turystę ciągnie do góry, więc wyruszyliśmy w dalszą podróż, obierając kierunek na szczyt Małej Rawki.

Widoki oraz przyroda urzekła. Wspaniały wodospad przy szlaku aż korcił by zejść na chwilę, obmyć ręce w chłodnej górskiej wodzie, napić się i nabrać chociaż trochę do butelki. Musiało być więcej chętnych bo ścieszka wydeptana była i mały plac nad samą wodą.

Dotarliśmy do szczytu. Widoki wspaniałe, przy tak słonecznej pogodzie przeźroczyste wręcz powietrze pozwalało podziwiać Połoninę Wetlińska, którą zdobywaliśmy kilka dni wcześniej. A ponieważ pozostał jeszcze szczyt Wielka Rawka którą także obserwowaliśmy wraz z innymi turystami.....  nie mogliśmy odmówić sobie tej przyjemności. Ruszyliśmy śmiało, by po 20 min. być u celu tej wędrówki.

Moglibyśmy tam zostać do samego wieczora i podziwiać, zapewne, piekny zachód słońca, co było by ukorowaniem dnia. Jednak przed nami rozpościerała się jeszcze droga powrotna której nie chcieliśmy odbyć znowu busem, ale zejść bezpośrednio do Wetliny Moczarne. Szlak długi, prawie 10km. (2,5 godz.), musieliśmy opuścić to cudowne miejsce. I nie żałowaliśmy. Urok tego szlaku, pomimo, że w większej ilości na otwartym terenie, zachwycił także po wejściu do lasu, a w szczególności kładka na której musiałem mieć zdjęcie :-)

Zeszliśmy do Wetliny Moczarne a potem już, niestety, droga asfaltową na kwaterę w Wetlinie.