Szlak czerwony Hotel PTTK Ustrzyki Górne - Połonina Caryńska

Opis i galeria zdjęć z czerwonego Szlak czerwony Hotel PTTK Ustrzyki Górne - Połonina Caryńska szlaku Hotel PTTK Ustrzyki Górne (650 m) Połonina Caryńska (1297 m)
Hotel PTTK Ustrzyki Górne (650 m)
Połonina Caryńska (1297 m)
Czas przejścia: 1.45 godz.   Suma podejść: 40 m    Śr. nachylenie: 0.7%    GOT: 6 pkt.

Czas przejścia: 3.45 godz.    Suma podejść: 620 m    Śr. nachylenie: 11.3%    GOT: 12 pkt.
Adresy stron z opisami wycieczek obejmujących czerwony szlak Hotel PTTK Ustrzyki Górne - Połonina Caryńska
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące czerwony szlak Hotel PTTK Ustrzyki Górne - Połonina Caryńska

Bieszczady 2012 Dzień 1

Autor: ciechoslaw

Opracowano: 2012-07-08 14:27:49

Trasa: Hotel PTTK Ustrzyki Górne Połonina Caryńska Przełęcz Przysłup pod Magurą Stuposiańską Pszczeliny

Podróż z Wrocławia zajęła prawie 16 godzin. W Przemyślu miły akcent - krótkie spotkanko z Igrasem :) W Ustrzykach górnych byłem po 15tej - rozbiłem namiot w Stanicy Berdo. Nazajutrz padało do południa. Wyszedłem dopiero o 13:30 na Połoninę Caryńską, Przysłup Caryński, Magurę Stuposiańską i zszedłem do Widełek potem jeszcze jakieś 7 km asfaltem do Ustrzyk.

Bieszczady 2012 Dzień 4

Autor: ciechoslaw

Opracowano: 2012-07-08 14:47:56

Trasa: Hotel PTTK Ustrzyki Górne Połonina Caryńska Brzegi Górne Schronisko PTTK na Połoninie Wetlińskiej Przełęcz M.Orłowicza Stare Sioło

Czas zwinąć obóz. Z pełnym ekwipunkiem i objuczony 6cioma litrami wody wyszedłem na Połoninę Caryńską. Temperatua 34 st. w cieniu i iście żółwie tempo... W Brzegach Górnych dokupiłem 3 litry wody. Z Chatki Puchatka wychodziłem dopiero ok. 19tej. Dopiera teraz pojawił się lekki wiaterek i temperatura spadła do 27 st. W Wetlinie o 21 wziąłem kwaterę.

2012.08.07 - Połonina Caryńska (Bieszczady)

Autor: stefan26

Opracowano: 2012-08-19 21:21:24

Trasa: Hotel PTTK Ustrzyki Górne Połonina Caryńska Przełęcz Wyżniańska

Tą trasę postanowiliśmy przejść na początek, jako rozgrzewkę przed następnymi szlakami. Z Orelca do Ustrzyk Górnych mamy około godziny jazdy samochodem więc wyjechaliśmy przed 9.00, aby jak najszybciej znaleźć się na szlaku. Pogoda do spacerów po górach była idealna – 24 stopnie, słońce i niebo z chmurami. Całodniowy parking w Ustrzykach Górnych to koszt 16 zł, a wejście do Bieszczadzkiego Parku Narodowego, to 6 zł za bilet normalny i 3 zł ulgowy. Są także bilety rodzinne za 13 zł (rodzice + dzieci).

Trasa od samego początku zaczyna się ostrym podejściem w lesie. Szlak jest przygotowany, są porobione schody, aby łatwiej się wchodziło. Po około godzinnej wspinaczce w lesie wyszliśmy na odsłonięty teren. Roślinność się przerzedziła i naszym oczom ukazały się słynne połoniny. Czytałem wiele na ten temat i przyznaję rację autorom tekstów o Bieszczadach, że te góry faktycznie są piękne. Dużą część szlaku podchodziliśmy widząc piękne korony bieszczadzkich szczytów. Podejście nie jest wymagające dla zaprawionego turysty. Bartek i Konrad ciągnęli stawkę i po około 3h osiągnęliśmy szczyt Połoniny Caryńskiej (1234m).

Na szczycie urządziliśmy sobie odpoczynek i zjedliśmy mały posiłek. Wiatr wiał dość mocno lecz słońce przebijające się przez chmury balansowało odczuwalną temperaturę. Po około 20 minutach odpoczynku ruszyliśmy w dalszą część szlaku. Trasa prowadzi po przełęczy i widoki są po prostu wspaniałe. Po około 40 minutach spacerku doszliśmy do momentu kiedy nasz szlak zaczął prowadzić w dół do Przełęczy Wyżniańskiej (855m), zejście było podobne jak wejście. Odcinki leśne mają przygotowane trakty w postaci schodów. Schodzenie jest więc stosunkowo proste, ale czasami potrafi zaskoczyć bardzo wysokimi stopniami. Po dotarciu do drogi odpoczęliśmy sobie chwilkę w oczekiwaniu na busa, którym udaliśmy się do Ustrzyk Górnych.

Trasa jak na rozruch i rozpoznanie specyfiki szlaków jest stosunkowo łatwa i bardzo widokowa. Troszkę czuliśmy niedosyt po dotarciu do Przełęczy Wyżniańskiej i myślę, że przedłużenie tej trasy o Bacówkę pod Małą Rawką i zdobycie Małej Rawki byłoby bardziej satysfakcjonujące.

Galeria z fotkami z trasy

Zimowo na Połoninę Caryńską

Autor: marcogor

Opracowano: 2013-01-24 16:11:25

Trasa: Hotel PTTK Ustrzyki Górne Połonina Caryńska Brzegi Górne

Dziś rozpoczyna się głosowanie w konkursie na Bloga Roku, które potrwa przez tydzień do 31 stycznia. Ja też postanowiłem spróbować swoich sił, nie po to, żeby walczyć o nagrody, tylko, żeby dotrzeć do szerszego grona odbiorców i lepiej rozpropagować mój styl życia. Promocja górskiego świata i aktywnego wypoczynku na łonie natury była jedną z głównych przyczyn założenia tego bloga o turystyce górskiej. Mój blog istnieje już prawie rok czasu, przez ten czas średnio co drugi dzień powstaje nowy wpis. Jeśli podoba Wam się drodzy czytelnicy i chcecie, żeby blog górski zaistniał w końcu przed szerszą publicznością i być może rozreklamował naszą zapewne wspólną pasję to zagłosujcie na mnie. Wystarczy wysłać sms na numer 7122, w treści wpisując; G00061 . (duże G, zero, zero, zero, sześć, jeden)

Całość zebranej przez operatorów komórkowych kasy z głosowania pójdzie na szczytny cel, na Fundację Marka Kamińskiego , więc przy okazji możecie wesprzeć inicjatywę naszego wielkiego polarnika. Więcej na http://marekowczarz.pl/konkurs-na-blog-roku-2012/

2013.10.08 – Wschód słońca na Połoninie Caryńskiej

Autor: stefan26

Opracowano: 2013-10-22 10:40:41

Trasa: Hotel PTTK Ustrzyki Górne Połonina Caryńska Przełęcz Wyżniańska Bacówka PTTK pod Małą Rawką Mała Rawka Wielka Rawka Hotel PTTK Ustrzyki Górne

Zapraszam do opisu i galerii zdjęć ... KLIK

Wycieczka nr.1 2013 Bieszczady Ustrzyki Góne - połonina Caryńska-Przysłop Cyryński-Bereżki

Autor: konsolfilm

Opracowano: 2014-01-31 10:08:07

Trasa: Hotel PTTK Ustrzyki Górne Połonina Caryńska Przełęcz Przysłup Bereżki

Wycieczka z pięknymi widokami zato bardzo męczace podejścia jak i strome zejście.Szlak zjoł mi ponad 7 godzin z żoną i 2 synaki 10 i 13 lat.W schronisku studenckim Koliba zakaz sprzedaży piwa.

Połonina Caryńska szlak z Ustrzyk Górnych

Autor: Mariusz

Opracowano: 2022-09-15 09:19:57

Trasa: Hotel PTTK Ustrzyki Górne Połonina Caryńska

Szlak z Ustrzyk Górnych to przez wielu turystów uważany za najpiękniejszy szlak na Połoninę Caryńską. Choć możliwości dotarcia na ten popularny bieszczadzki szczyt jest wiele, czerwony szlak polecany jest kiedy zależy nam w głównej mierze na przepięknych widokach. Wszystkie dostępne szlaki na Połoninę Caryńską na stronie - link poniżej: