Szlak zielony Grześ - Zverovka, rázc.

Opis i galeria zdjęć z zielonego Szlak zielony Grześ - Zverovka, rázc. szlaku Grześ (1653 m) Zverovka, rázc. (1020 m)
Grześ (1653 m)

2 - szlak nieco trudny (konieczne buty trekingowe)
Schodzimy grzbietem poprzez kosodrzewinę. Wchodzimy do lasu, schodzimy grzbietem poprzez wzniesienia Roh i Krasne. Dochodzimy do Przełęczy pod Osobitą (1521 m), gdzie skręcamy w lewo schodząc stromo Jaworowym Żlebem. Dochodzimy do polany Jaworzynka, na niej skręcamy w lewo i podchodzimy w górę Doliny Zuberskiej. Mijamy Stawek pod Zwierówką (najniżej położony w Tatrach), dochodzimy do schroniska na Zwierówce / Chata na Zverovce i dochodzimy do węzła szlaków.
Zverovka, rázc. (1020 m)
Czas przejścia: 5.00 godz.   Suma podejść: 890 m    Śr. nachylenie: 10%    GOT: 18 pkt.

Czas przejścia: 3.00 godz.    Suma podejść: 290 m    Śr. nachylenie: 3.3%    GOT: 12 pkt.
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące zielony szlak Grześ - Zverovka, rázc.

Na Grzesia od słowackiej strony - 17.08.2013

Autor: wujek

Opracowano: 2013-08-19 21:33:21

Trasa: Zverovka, rázc. Zadná Látaná Grześ Zverovka, rázc.

W najbardziej oblężony dzień roku zachciało się nam wycieczki w Tatry. A że jesteśmy wręcz chorobliwie uczuleni na zatłoczone szlaki trzeba było coś wykombinować. I tu bez skrupułów musze się pochwalić - wybrany przez mnie wariant okazał się strzałem w dziesiątkę! Nie mogłem nawet w najbardziej optymistycznej wersji liczyć na to, że podczas pięciogodzinnej wędrówki spotkamy bodajże z dziesięciu turystów - i to dopiero w końcowej fazie zejścia.
A wszystko to dzięki Grzesiowi (1653 m n.p.m.), popularnemu szczytowi granicznemu, najczęściej zdobywanemu z Doliny Chochołowskiej. Stanęliśmy na jego szczycie po wejściu od słowackiej strony szlakiem z niewielkiego osiedla Zwierówka. W górę Doliną Łataną, z powrotem grzbietem przez przełęcz pod Osobitą. Wyszła 15 km przepiękna widokowo i urozmaicona pętla, którą śmiało można polecić nawet początkującym turystom.