Szlak czerwony Przełęcz pod Kopą - Biskupia Kopa

Opis i galeria zdjęć z czerwonego Szlak czerwony Przełęcz pod Kopą - Biskupia Kopa szlaku Przełęcz pod Kopą (711 m) Biskupia Kopa (891 m)
Przełęcz pod Kopą (711 m)
Biskupia Kopa (891 m)
Czas przejścia: 0.17 godz.   Suma podejść: 0 m    Śr. nachylenie: 0%    GOT: 1 pkt.

Czas przejścia: 0.17 godz.    Suma podejść: 179 m    Śr. nachylenie: 16.3%    GOT: 3 pkt.
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące czerwony szlak Przełęcz pod Kopą - Biskupia Kopa

GÓRY OPAWSKIE - POKRZYWNA-ZAMKOWA GÓRA-SREBRNA KOPA-BISKUPIA KOPA-PIEKIEŁKO-POKRZYWNA

Autor: kyczart

Opracowano: 2014-11-16 12:51:23

Trasa: Pokrzywna Przełęcz pod Zamkową Górą Przełęcz pod Kopą Biskupia Kopa Schronisko pod Biskupią Kopą Rozdroże pod Piekiełkiem Dol. Bystrego Potoku Pokrzywna

Cześć.

Korzystając z pogody wybraliśmy się 11.11.2014r. na wycieczkę w Góry Opawskie. Ja i Fasola zdobyliśmy już w tym roku małą brązową odznakę GOT, niestety siostrze brakuje jeszcze 17 punktów

Kalkulator niezbyt dokładnie wylicza czasy, odległości i punkty więc pozwolę sobie na dokładne przybliżenie i opisanie przebytej trasy.

Mam problem ze wrzuceniem zdjęć może w późniejszym terminie.

Cel; Pokrzywna- Zamkowa Góra- Srebrna Kopa- Biskupia Kopa- Piekiełko –Pokrzywna

Ruszamy z Pokrzywnej spod ośrodka Złoty Potok gdzie krzyżują się trzy szlaki czerwony, żółty, niebieski. My ruszamy szlakiem czerwonym w kierunku Rozdroża Pod Szyndzielową Kopą wspólnie z żółtym szlakiem. Tu szlaki się rozchodzą my dalej czerwonym idziemy na Szyndzielową Kope (533m.) i Zamkową Górę (571m.) następnie schodzimy na przełęcz Pod Zamkową Górą (508m.). Do tej pory przeszliśmy 2.5km. w czasie1.05godz. i zdobywamy 5 punktów GOT.

Dalsza trasa (czerwonym) przebiega wzdłuż granicy z Czechami i wchodzimy na Srebrną Kopę (785m.) następnie do przełęczy pod Kopą lub inna nazwa Przełęcz Mokra (707m.) w 1.15godz. przebyty odcinek to 2.8km i następne 5 punktów GOT.

Teraz czeka nas trochę wspinaczki na Krzyż Pojednania (875m.) gdzie łączą się szlaki niebieski i zielony od strony Czeskiej skąd już kawałek na szczyt Biskupiej Kopy (891m.) Na szczycie jest wieża widokowa płatna dorosły 4 zł. dzieci 2 zł. Odległość to 1.3km. w czasie 0.40godz. i 3 punkty GOT

Już od tej pory będzie z górki do schroniska Pod Biskupa Kopą ok. 1km. 1 punkt GOT i stąd dalej żółtym szlakiem Drogą Anusi do Piekiełka (475m.) około 0.50godz i 3.1km. gdzie ok. 500m. wcześniej dołącza szlak niebieski łączący Jarnołtówek z Pokrzywną. Z Piekiełka zawracamy i niebieskim  szlakiem udajemy się w kierunku nieczynnego kamieniołomu Gwarkowa Perć (400m.) gdzie schodzimy metalową drabiną na dno kamieniołomu. Mijamy jaskinie niestety zakratowana oraz pozostałości po skoczni narciarskiej z 1931r. pozostał jedynie zeskok i dochodzimy do kaplicy polowej zaliczamy nastepne 1.2km. w 0.20godz. Stąd leśną ścieżką wzdłuż Pokrzywnej około 1.7km. wracamy do punktu początkowego.Ostatni odcinek pokonujemy w 0.30godz. i zdobywamy 6 punktów GOT

Podsumowując;

Czas wycieczki 5 godzin

Punkty GOT 20

Odległość 13.4km.

Góry Opawskie

Autor: Majka_W

Opracowano: 2016-06-04 19:54:03

Trasa: Wieszczyna Pokrzywna Przełęcz pod Zamkową Górą Przełęcz pod Kopą Biskupia Kopa Schronisko pod Biskupią Kopą Jarnołtówek Olszak Pokrzywna Wieszczyna

Start w Pokrzywnej, ale pomyliłam kierunki i zamiast na Zamkową Górę trafiałam do Wieszczyny. Na szczęście jest stamtąd niebieski szlak do przełęczy pod Zamkową Górą (w tym portalu go nie ma, jak również na mapach papierowych, ale jest od 2013r.). Szlak wiedzie w większości wzłuż granicy i nie jest zbytnio uczęszczany, bo momentami ścieżka jest ledwo widoczna. Ale pomocne są słupki graniczne. Z przełęczy czerwonym szlakiem przez Srebrną Kopę na Biskupią Kopę. Tam dopiero spotkałam pierwszych turystów. Z Biskupiej Kopy czerwonym do Jarnołtówka, a statąd niebieskim szlakiem przez skałki Karolinki i Olszak zejście do Pokrzywnej. Z bładzeniem (szlaki są tam kiepsko oznaczone) wyszło 24km.