Szlak niebieski Brenna Centrum - Kotarz

Opis i galeria zdjęć z niebieskiego Szlak niebieski Brenna Centrum - Kotarz szlaku Brenna Centrum (420 m) Kotarz (965 m)
Brenna Centrum (420 m)
Z przystanku Brenna Centrum razem ze szlakiem zielonym ze Starego Gronia mijamy amfiteatr, kościół i przystanek Brenna Hołcyna. Opuszczamy dolinę Brennicy i w prawo kierujemy się w głąb doliny Hołcyny. Mijamy zalew na Hołcynie z przystanią kajakową. Dalej w górę przez las, przez rumowiska skalne do Polany Jaworowej z pięknym widokiem na południowy zachód. Jeszcze przez las do rozstaju szlaków pod Kotarzem.
Kotarz (965 m)
Czas przejścia: 1.30 godz.   Suma podejść: 145 m    Śr. nachylenie: 2.3%    GOT: 7 pkt.

Czas przejścia: 2.30 godz.    Suma podejść: 540 m    Śr. nachylenie: 8.6%    GOT: 12 pkt.
Udostępnione przez użytkowników opisy wycieczek obejmujące niebieski szlak Brenna Centrum - Kotarz

Majówka w Beskidzie Śląskim. Kotarz, Grabowa i Stary Groń

Autor: mynaszlaku

Opracowano: 2014-08-11 06:41:38

Trasa: Brenna Centrum Kotarz Grabowa Chata Grabowa Stary Groń Brenna Centrum

Majówka w Beskidzie Śląskim w naszym wykonaniu powoli dobiegała końca. Na ostatni dzień, zaplanowaliśmy wyjście na mniej popularne wzniesienia w tym paśmie. Deszcz od samego chmurnego poranka, grał na rynnach naszej kwatery. Opuściliśmy Wisłę o godzinie 6:10 i wybraliśmy się na poranną Mszę Świętą do Ustronia. W Ustroniu jeszcze nigdy nie byliśmy, dlatego ciekawie było odwiedzić nowe miejsce. Dalej udaliśmy się do miejscowości Brenna, która tak jak i Wisła, czy Ustroń znajduje się w powiecie cieszyńskim, w pobliżu granicy z Czechami.

BRENNA CENTRUM-KOTARZ-GRABOWA-PRZEŁ. SALMOPOL-GRABOWA-STARY GROŃ-BRENNA CENTRUM

Autor: kyczart

Opracowano: 2015-05-02 09:56:39

Trasa: Brenna Centrum Kotarz Grabowa Przełęcz Salmopolska Grabowa Chata Grabowa Stary Groń Brenna Centrum

Witam wszystkich. Nowy sezon 2015 rozpoczynamy i zbieramy punkty GOT na srebrną odznakę.

Ruszamy 1.05.2015 do Brennej Centrum mimo zapowiadanych opadów. Startujemy o 9.15 spod Urzędu Gminy gdzie zaczyna się niebieski szlak na Kotarz (974m. 12punktów GOT). Następnie kierujemy się czerwonym na Grabową (907m. i 2 GOT) Biały Krzyż 940m. do Przełęczy Salmopolskij (934m. i 1 GOT). Wracamy na Grabwą 2 punkty GOT i stąd czarnym szlakiem na Stary Groń (790m. i 6 GOT) uwaga kalkulator wstawia w tabeli 4 punkty GOT a wedłu regulaminu tras punktowanych jest 6 punktów GOT. Z Starego Gronia  szlakiem zielonym do Brennej Centrum jest godzina 14.10. W sumie zdobywamy 27 punktów GOT czas wycieczki 5 godzin.