Szlak - Klimczok z Wilkowic przez ramię Magury nad Bystrą

Szlak proponowany raczej jako zejściowy z Klimczoka.

Start:
Wilkowice

Wilkowice - wieś (6800 mieszk.) położona u podnóży Magurki Wilkowickiej i Rogacza w Beskidzie Małym. [BSL]
Z Bielska i Żywca
Wilkowice-Bystra - przystanek na trasie kolejowej z Bielska-Białej do Żywca
Kamienne figury przydrożne z XIX w., neogotycki kościół z 1900 r. w bocznej kaplicy posiada barokowy ołtarz z ok. 1700 r.
Nazwa od założyciela - opata klasztoru cystersów z Rud Raciborskch imieniem Baldwin Wilk.
Węzeł szlaków wychodzących na Klimczok w Beskidzie Śląskim i Magurkę Wilkowicką w Beskidzie Małym.

Wilkowice (392 m) Rozstaj nad Bystrą Południową (649 m)
Znakami niebieskimi wychodzimy na polanę, potem wśród zagajników polną drogą. Skręcamy z grzbietu w lewo w kierunku DW "Sadyba" w Bystrej.

Czas przejścia: 1 godz. 20 min. | Długość odcinka:4.1 km | Suma podejść:240 m | Śr. nachylenie:5.9% | Brak zejść | Śr. prędkość: 3.1 km/h

Rozstaj nad Bystrą Południową

Rozstaj nad Bystrą Południową - skomplikowany węzeł szlaków w pn.-zach. ramieniu Magury, gdzie w różnych miejscach krzyżują się szlaki: niebieski, czerwony, żółty i czarny.

Rozstaj nad Bystrą Południową (649 m) Schronisko PTTK Klimczok (1040 m)
Znaki niebieskie prowadzą leśną dróżką przecinając liczne potoki. Najpierw łagodnie, a potem stromo w dół.

Czas przejścia: 1 godz. 40 min. | Długość odcinka:3.8 km | Suma podejść:430 m | Śr. nachylenie:11.3% | Brak zejść | Śr. prędkość: 2.3 km/h

Meta:
Schronisko PTTK Klimczok
Węzeł szlaków znajduje się poniżej schroniska na Siodle pod Klimczokiem, które jest szerokim siodłem łączącym szczyt Klimczoka (1117m) ze szczytem Magury (1109m). W zimie wyciąg orczykowy na szczyt Klimczoka.
RAZEM - Czas przejścia:3 godz. 00 min. | Długość: 7.9 km | Suma podejść:670 m | Śr. nachylenie:8.5% |Suma zejść:0 m | Śr. nachylenie w zejściu: 0.0% | Śr. prędkość: 2.6 km/h