Propozycje wycieczek

Opis szlaku

Start: Schronisko PTTK Klimczok
Nazwa Klimczok pochodzi od nazwiska słynnego zbójnika. Według podań w największej z jaskiń, które znajdują się na zachodnim zboczu tuż pod szczytem, miała się znajdować kryjówka Klimczoka. Siodło pomiędzy Klimczokiem i Magurą to skrzyżowanie szlaków ze Szczyrku, Bystrej, Brennej, Przełęczy Salmopolskiej, Błatniej. Najbardziej popularne jest dojście z Szyndzielni, na która sporo turystów wjeźdźa kolejką gondolową. Już od początku XX w. pod Klimczokiem (a właściwie na Magurze) znajduje się Schronisko PTTK.
Węzeł szlaków znajduje się poniżej schroniska na Siodle pod Klimczokiem, które jest szerokim siodłem łączącym szczyt Klimczoka (1117m) ze szczytem Magury (1109m). W zimie wyciąg orczykowy na szczyt Klimczoka.
Schronisko PTTK Klimczok (1040 m) Rozstaj nad Bystrą Południową (649 m)
Znaki niebieskie prowadzą do kamienistej leśnej dróżki, którą w dół stromo, a potem łagodniej przecinając liczne cieki wodne.
Czas przejścia: 1 godz. 00 min. | Długość odcinka:3.8 km | Brak podejść |Suma zejść:430 m | Śr. nachylenie w zejściu: 11.3% | Śr. prędkość: 3.8 km/h

Rozstaj nad Bystrą Południową
Skomplikowany węzeł szlaków, gdzie w różnych miejscach krzyżują się szlaki: niebieski, czerwony, żółty i czarny.
Rozstaj nad Bystrą Południową (649 m) Wilkowice (392 m)
Przy DW "Sadyba" w Bystrej skręcamy w lewo na grzbiet. Wśród zagajników za znakami niebieskimi polną drogą wychodzimy na polanę.
Czas przejścia: 50 min. | Długość odcinka:4.1 km | Brak podejść |Suma zejść:240 m | Śr. nachylenie w zejściu: 5.9% | Śr. prędkość: 4.9 km/h

Meta: Wilkowice
Przystanek PKP Wilkowice - Bystra na trasie kolejowej z Bielska-Białej do Żywca. Węzeł szlaków wychodzących na Klimczok w Beskidzie Śląskim i Magurkę Wilkowicką w Beskidzie Małym.

RAZEM - Czas przejścia:1 godz. 50 min. | Długość: 7.9 km | Suma podejść:0 m | Śr. nachylenie:0.0% |Suma zejść:670 m | Śr. nachylenie w zejściu: 8.5% | Śr. prędkość: 4.3 km/h

Opisy wycieczek udostępnione przez użytkowników

Użytkownicy portalu udostępniają opisy wycieczek. Przedstawiamy te, które choćby częściowo pokrywają się z opisywanym szlakiem: Wilkowice z Klimczoka przez ramię Magury nad Bystrą. Oto ciekawsze opisy.

Bystra - Stefanka ( Kozia Góra ) - Szyndzielnia - Klimczok - Bystra

Autor: kojasty
Opracowano: 2014-05-03 21:40:17

Trasa: Bystra Równia nad Bystrą Kozia Góra - Schronisko Stefanka Łącznik pod Kozią Górą Kołowrót Schronisko PTTK Szyndzielnia Rozstaj 3 szlaków przed Klimczokiem Klimczok Schronisko PTTK Klimczok Rozstaj nad Bystrą Południową Bystra

Do opisu wycieczki

Szyndzielnia i Klimczok

Autor: DaveBB
Opracowano: 2012-08-23 19:09:12

Trasa: Bystra Kołowrót Schronisko PTTK Szyndzielnia Rozstaj 3 szlaków przed Klimczokiem Klimczok Schronisko PTTK Klimczok Rozstaj nad Bystrą Południową Bystra