Bieszczady. 2012.08.07 - Połonina Caryńska (Bieszczady)

2012.08.07 - Połonina Caryńska (Bieszczady)

Autor: stefan26

Opracowano: 2012-08-19 21:21:24

Tą trasę postanowiliśmy przejść na początek, jako rozgrzewkę przed następnymi szlakami. Z Orelca do Ustrzyk Górnych mamy około godziny jazdy samochodem więc wyjechaliśmy przed 9.00, aby jak najszybciej znaleźć się na szlaku. Pogoda do spacerów po górach była idealna – 24 stopnie, słońce i niebo z chmurami. Całodniowy parking w Ustrzykach Górnych to koszt 16 zł, a wejście do Bieszczadzkiego Parku Narodowego, to 6 zł za bilet normalny i 3 zł ulgowy. Są także bilety rodzinne za 13 zł (rodzice + dzieci).

Trasa od samego początku zaczyna się ostrym podejściem w lesie. Szlak jest przygotowany, są porobione schody, aby łatwiej się wchodziło. Po około godzinnej wspinaczce w lesie wyszliśmy na odsłonięty teren. Roślinność się przerzedziła i naszym oczom ukazały się słynne połoniny. Czytałem wiele na ten temat i przyznaję rację autorom tekstów o Bieszczadach, że te góry faktycznie są piękne. Dużą część szlaku podchodziliśmy widząc piękne korony bieszczadzkich szczytów. Podejście nie jest wymagające dla zaprawionego turysty. Bartek i Konrad ciągnęli stawkę i po około 3h osiągnęliśmy szczyt Połoniny Caryńskiej (1234m).

Na szczycie urządziliśmy sobie odpoczynek i zjedliśmy mały posiłek. Wiatr wiał dość mocno lecz słońce przebijające się przez chmury balansowało odczuwalną temperaturę. Po około 20 minutach odpoczynku ruszyliśmy w dalszą część szlaku. Trasa prowadzi po przełęczy i widoki są po prostu wspaniałe. Po około 40 minutach spacerku doszliśmy do momentu kiedy nasz szlak zaczął prowadzić w dół do Przełęczy Wyżniańskiej (855m), zejście było podobne jak wejście. Odcinki leśne mają przygotowane trakty w postaci schodów. Schodzenie jest więc stosunkowo proste, ale czasami potrafi zaskoczyć bardzo wysokimi stopniami. Po dotarciu do drogi odpoczęliśmy sobie chwilkę w oczekiwaniu na busa, którym udaliśmy się do Ustrzyk Górnych.

Trasa jak na rozruch i rozpoznanie specyfiki szlaków jest stosunkowo łatwa i bardzo widokowa. Troszkę czuliśmy niedosyt po dotarciu do Przełęczy Wyżniańskiej i myślę, że przedłużenie tej trasy o Bacówkę pod Małą Rawką i zdobycie Małej Rawki byłoby bardziej satysfakcjonujące.

Galeria z fotkami z trasy

Lp Dz Trasa Czas Odległość Podejścia/zejścia
⌛h:mm ∑⌛ ∑⌛℗ ⌚ - ⌚ km ∑km km/h ↗m ↗% ↘m ↘%
Hotel PTTK Ustrzyki Górne (650 m)
Połonina Caryńska (1297 m)
3.053.053.050.00 - 3.055.55.51.862011401
Przełęcz Wyżniańska (855 m)0.303.353.353.05 - 3.351.87.33.60038021
RAZEM DZIEŃ 13.357.32.062084206
Lp Data odbycia wycieczki Trasa wycieczki Nr grupy górskiej Pkt.GOT Uwagi
1--Hotel PTTK Ustrzyki Górne - Połonina CaryńskaBW.0312
2--Połonina Caryńska - Przełęcz WyżniańskaBW.032
RAZEM14
Hotel PTTK Ustrzyki Górne650m0kmPołonina Caryńska1297m5.5kmPrzełęcz Wyżniańska855m7.3km